coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

ارزش خرید آیفون 17 بالاتر از آیفون 16 خواهد بود؛ 10 دلیل برای اثبات این ادعا

در این مطلب با ارزیابی مشخصات و امکانات احتمالی سری بعدی گوشی‌های آیفون، با ارزش خرید آیفون 17 آشنا می‌شوید تا آگاهانه‌تر درباره خرید آیفون 16 تصمیم بگیرید.

راهنمای خرید تکراتو

قطعاً شرکت بزرگی مثل اپل همیشه نقشه راه چندین سال آینده محصولات خودش را آماده دارد. در واقع، این شرکت همزمان با تأمین کننده‌ها برای تولید قطعات چند مدل آینده آیفون همکاری می‌کند. به همین دلیل، گاهی اوقات امکانات و ویژگی‌های سری آینده گوشی‌های این شرکت فاش شده و مدت‌ها قبل از ارائه‌ی محصول در سایت‌ها منتشر می‌شوند. آیفون 17 هم از این شرایط مستثنی نیست و تا به امروز یکسری از اطلاعات و مشخصات احتمالی آیفون سال آینده اپل مشخص شده‌اند.

اگر امسال از خرید آیفون 16 منصرف شدید یا درباره ویژگی‌های احتمالی آیفون 17 کنجکاو هستید با ما در این مطلب همراه باشید تا با مشخصات احتمالی این گوشی آشنا شوید. در نظر داشته باشید که این اطلاعات و مشخصات آیفون 17 احتمالی هستند و به صورت رسمی تأیید نشده‌اند.

چرا باید منتظر آیفون 17 بمانیم؟

با وجود اینکه چند روز بیشتر از معرفی سری آیفون 16 نمی‌گذرد، تا به امروز اخبار و شایعات زیادی درباره آیفون 17 منتشر شده‌اند. طبق آنچه که راجع به مشخصات آیفون 17 می‌دانیم، این سری بزرگترین تغییرات طراحی را از زمان آیفون X تا سال 2025 خواهد داشت.

ارزش خرید آیفون 17
ارزش خرید آیفون 17

به گزارش macrumors، آیفون 17 طراحی جدید باریک و دوربینی متفاوت خواهد داشت و اندازه نمایشگر گوشی‌های این سری هم نسبت به قبل تغییر چشمگیری دارد. در این سری چهار مدل آیفون وجود خواهد داشت یعنی آیفون 17، آیفون 17 پرو، آیفون 17 پرو مکس و یک آیفون باریک جدید. در این سری هم خبری از آیفون پلاس نخواهد بود؛ در واقع، آیفون باریک جدید جایگزین آیفون 17 پلاس نمی‌شود بلکه یک دستگاه کاملاً جدید خواهد بود.

در ادامه مطلب با مشخصات احتمالی این سری آشنا می‌شوید تا بهتر درباره ارزش خرید آیفون 17 و خرید 16 تصمیم بگیرید.

1. فیس آی‌دی زیر نمایشگر

انتظار می‌رود که آیفون 17 پرو، اولین آیفون مجهز به تکنولوژی فیس آی‌دی زیر نمایشگر باشد. احتمالاً تنها نشانه وجود چنین تکنولوژی، برش دایره‌ای مربوط به دوربین جلوی گوشی است. همچنین انتظار می‌رود که این مدل، آخرین مدل پروی آیفون باشد که یک برش دایره‌ای برای دوربین جلو دارد. در واقع، قرار است در سال 2027 دوربین جلوی گوشی‌های اپل کاملاً زیر نمایشگر تعبیه شده و قسمت جلوی گوشی کاملاً توسط نمایشگر پوشیده شود.

2. اندازه جدید نمایشگرها

نگاهی به مشخصات آیفون 16 نشان می‌دهد که آیفون 16 پرو و پرو مکس نسبت به نسل قبل نمایشگرهای بزرگتری داشتند. اندازه نمایشگر آیفون 16 پرو و پرو مکس به ترتیب از 6.12 و 6.69 اینچ به 6.27 و 6.86 اینچ افزایش پیدا کرده است.

ارزش خرید آیفون 17

در مقابل، طبق آنچه از مشخصات آیفون 17 می‌دانیم قرار است حتی مدل‌های معمولی آیفون این سری هم با نمایشگرهای بزرگتر 6.27 اینچی ساخته شوند و مدل جایگزین آیفون پلاس، ابعاد نمایشگر کاملاً جدیدی خواهد داشت.

3. نمایشگر 120 هرتزی ProMotion

اپل قصد دارد در سال 2025 تکنولوژی ProMotion را به مدل‌های معمولی آیفون هم اضافه کند تا نرخ نوسازی تصویر این گوشی‌ها به 120 هرتز افزایش پیدا کند. با وجود این نرخ نوسازی، محتوای ویدیویی و پیمایش صفحه به شکل بسیار روان‌تری دیده می‌شود.

وجود تکنولوژی ProMotion در آیفون 17 و آیفون 17 پلاس به این گوشی‌ها امکان می‌دهد که از حداقل نرخ نوسازی 1 هرتز پشتیبانی کنند. با وجود این قابلیت، امکان پیاده سازی نمایشگر همیشه روشن وجود دارد که حتی هنگام قفل بودن دستگاه هم قفل صفحه، ویجت‌ها، اعلان‌ها و والپیپر مخصوص را نمایش می‌دهد.

4. تراشه جدید وای فای 7

قرار است مدل‌های پروی سال 2025 برای اولین بار با تراشه وای فای 7 جدید اپل ساخته شوند که قطعاً ارزش خرید آیفون 17 را افزایش می‌دهد. با وجود این فناوری، مدل‌های پروی آیفون 17 قابلیت ارسال و دریافت داده‌ها را به صورت همزمان از طریق باندهای 2.4 گیگاهرتز، 5 گیگاهرتز و 6 گیگاهرتز خواهند داشت.

ارزش خرید آیفون 17

این قابلیت که باید برای دسترسی به آن از یک مودم مجهز به وای فای 7 استفاده کنید، سرعت اینترنت را افزایش داده، تأخیر را کاهش داده و امکان برقراری اتصالی پایدارتر را فراهم می‌کند. تراشه وای فای جدید باعث می‌شود که وابستگی شرکت اپل به شرکت‌های دیگری مثل Broadcom که در حال حاضر تراشه بلوتوث و وای فای گوشی‌های آیفون را تأمین می‌کند کمتر شود.

5. لنز تله فوتوی 48 مگاپیکسلی

قرار است لنز تله فوتوی جدیدی در مدل‌های پیشرفته گوشی‌های اپل استفاده شود که ظاهراً برای استفاده با هدست اپل ویژن پرو بهینه‌سازی شده است. این ویژگی باعث می‌شود که آیفون پرو مکس سال 2025 تبدیل به اولین گوشی آیفون مجهز به لنزهای 48 مگاپیکسلی شود. به این ترتیب این گوشی قابلیت ضبط جزئیات بسیار بیشتری را در تصویر پیدا کرده و ارزش خرید آیفون 17 نسبت به ارزش خرید آیفون 16 بیشتر خواهد شد.

6. دوربین سلفی 24 مگاپیکسلی

یکی دیگر از ویژگی‌های سری آیفون 17، مجهز شدن همه گوشی‌های این سری به دوربین سلفی 24 مگاپیکسلی با لنز 6 المنتی است. گوشی‌های آیفون 14 و 15 دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی با لنز 5 المنتی داشتند و در آیفون 16 هم از همین سخت‌افزار استفاده شده بود. این یکی از ویژگی‌هایی است که ارزش خرید آیفون 16 را نسبت به 17 کاهش می‌دهد.

ارزش خرید آیفون 17

ارتقای مگاپیکسل دوربین سلفی آیفون 17 باعث می‌شود که کیفیت تصویر این دوربین حتی در صورت زوم کردن یا برش خوردن تصویر حفظ شود و بیشتر بودن تعداد پیکسل‌ها هم به ثبت جزئیات بیشتر کمک می‌کند. استفاده از لنز 6 المنتی هم کیفیت تصویر را کمی افزایش می‌دهد.

7. نمایشگر ضد انعکاس مقاوم در برابر خش

گوشی‌های آیفون 17 نمایشگر ضد انعکاسی خواهند داشت که نسبت به سرامیک شیلد به کار رفته در سری آیفون 15 مقاومت بیشتری در برابر خط و خش دارد. در عین حال طبق آنچه از مشخصات آیفون 16 می‌دانیم گوشی‌های مدل پروی این سری دوام و مقاومت بیشتری دارند.

قرار است گلس بیرونی آیفون 17 یک لایه بسیار سخت ضد انعکاس داشته باشد که مقاومت بیشتری در برابر خش دارد. مشخص نیست که آیا اپل قصد دارد از گوریلا گلکس آرمور به کار رفته در گلکسی S24 اولترای سامسونگ استفاده کند یا خیر، اما توضیحات جدیدترین فناوری کورنینگ با شایعات منتشر شده درباره لایه ضد انعکاس آیفون 17 تطبیق دارد.

8. حافظه بیشتر

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که ارزش خرید آیفون 17 را افزایش می‌دهد، حافظه بیشتر این سری است. در واقع، حداقل یکی از مدل‌های آیفون 17 دارای 12 گیگابایت رم خواهد بود. طبق یکی از شایعات منتشر شده درباره آیفون 17 مدل‌های پروی این سری رم بیشتری دارند؛ اما یکی از تحلیلگران محصولات اپل معتقد است که فقط آیفون 17 پرو مکس 12 گیگابایت رم دارد.

ارزش خرید آیفون 17

لازم به ذکر است که مدل‌های معمولی و پلاس آیفون 15 دارای 6 گیگابایت رم بودند و مدل‌های پروی این سری 8 گیگابایت رم داشتند. در عین حال، همه مدل‌های آیفون 16 دارای 8 گیگابایت رم هستند. افزایش رم گوشی‌های آیفون امکان اجرای همزمان چند کار را توسط این گوشی‌ها فراهم کرده و منابع لازم را برای قابلیت‌های Apple Intelligence که نیاز به قرار دادن مدل‌های زبانی بزرگ در حافظه دارند، تأمین می‌کند.

9. داینامیک آیلند کوچک‌تر

آیفون 17 پرو مکس اپل داینامیک آیلند کوچکتری دارد؛ چون در این دستگاه از یک متا-لنز کوچکتر برای سیستم فیس آی‌دی استفاده می‌شود. اگر این ادعا درست باشد، آیفون 17 اولین گوشی اپل از زمان رونمایی از قابلیت داینامیک آیلند در سال 2022 است که با تغییراتی در این قابلیت عرضه می‌شود.

10. آیفون 17 ایر

قرار است شرکت اپل یک آیفون کاملاً جدید با طراحی بسیار باریک‌تر تولید کند. این دستگاه که آیفون 17 ایر نام دارد طراحی بسیار متفاوتی دارد که تنها دوربین پشت آن در قسمت وسط بالای گوشی قرار گرفته و داینامیک آیلند باریک‌تری هم دارد. گفته شده که این دستگاه، نمایشگر 6.5 اینچی دارد و احتمالاً جایگزین مدل پلاس آیفون می‌شود.

ارزش خرید آیفون 17

سایر قابلیت‌های احتمالی این سری بدنه آلومینیوم، تراشه A19 و مودم فایوجی اپل هستند.

جمع‌بندی

شرکت اپل به تازگی از سری آیفون 16 رونمایی کرده و ثبت پیش سفارش گوشی‌های این سری شرکت اپل شروع شده است. اگر در حال حاضر نیاز به گوشی جدید دارید، آیفون 16 و 16 پرو گزینه‌های خیلی جذابی هستند اما اگر مدل‌های جدید آیفون برای شما جذابیت ندارند، احتمالاً بهتر است که منتظر رونمایی از آیفون‌های سال 2025 بمانید؛ چون با توجه به آنچه که از مشخصات و امکانات احتمالی این سری می‌دانیم و در این مطلب با آنها آشنا شدید، ارزش خرید آیفون 17 بیشتر خواهد بود.

سوالات پرتکرار

آیفون 17 چه امکانات جدیدی دارد؟

ویژگی‌های این گوشی شامل فیس آی‌دی زیر نمایشگر، ابعاد جدید، نمایشگر 120 هرتزی ProMotion، تراشه جدید وای فای 7، لنز تله فوتوی 48 مگاپیکسلی، دوربین سلفی جدید، حافظه بیشتر و غیره هستند.

آیفون 17 چه زمانی رونمایی می‌شود؟

معمولاً شرکت اپل سپتامبر هر سال (شهریور) از سری جدید گوشی‌های خودش رونمایی می‌کند و آیفون 17 هم در اواخر تابستان سال 2025 رونمایی خواهد شد.

آیا طراحی آیفون 17 نسبت به آیفون 16 متفاوت‌تر است؟

طبق آنچه که راجع به مشخصات آیفون 17 می‌دانیم، این سری بزرگترین تغییرات طراحی را از زمان آیفون X تا سال 2025 خواهد داشت. آیفون 17 طراحی جدید باریک و دوربینی متفاوت خواهد داشت و اندازه نمایشگر گوشی‌های این سری هم نسبت به قبل تغییر چشمگیری دارد.

نظر شما درباره ارزش خرید آیفون 17 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو و سایر کاربران به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر