coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

کاهش سهام اپل پس از معرفی آیفون 16؛ انتظارات برآورده نشد

بسیاری از مردم دنیا بر این باورند که گوشی آیفون 16 به‌اندازه کافی تاثیرگذار نبوده است. این موضوع را می‌توان در کاهش سهام اپل هم مشاهده کرد.

به گزارش phonearena، تقریبا بلافاصله بعد از معرفی‌ گوشی‌ آیفون 16، سهام این شرکت رو به پایین حرکت کرد. این موضوع احتمالا برای اپل بسیار دردناک خواهد بود.

راهنمای خرید تکراتو

باید اشاره کنیم که آیفون 16 اصلا گوشی‌ بدی نیست، اما تقریبا هیچ ویژگی جدید و خاصی برای ارائه ندارد. قابلیت هوش مصنوعی Apple Intelligence احتمالا تنها دلیلی است که ممکن است افراد را به خرید آیفون 16 ترغیب کند؛ اما همین ویژگی هوش مصنوعی هم منحصر به گوشی‌های این خانواده نیست.

کاهش سهام اپل پس از رویدادی که نا امیدکننده بود

اینطور که از شواهد پیداست، اپل تصمیم گرفته تا هر طور شده، مخاطبانش را با قابلیت هوش مصنوعی Apple Intelligence قانع کند. به همین دلیل است که روز گذشته ویدیوهایی با حضور بلا رمزی، بازیگر سریال The Last of Us منتشر کرد تا توانایی‌های این هوش را به نمایش بگذارد.

البته، یک دکمه جدید نیز برای کنترل دوربین اضافه شده، اما این به تنهایی دلیلی برای خرید گوشی‌های جدید نیست و شاید بهتر باشد که علاقه‌مندان منتظر سری آیفون 17 بمانند.

کاهش سهام اپل پس از معرفی آیفون 16
کاهش سهام اپل پس از معرفی آیفون 16

آیفون 16 در رنگبندی جذابی عرضه می‌شود. همچنین، رم آن نیز نسبت به نسل قبلی ارتقا یافته و به 8 گیگابایت رسیده است. اما این تغییرات کافی نیستند. خبرنگار phonearena به این نکته اشاره کرده که اپل می‌خواسته در رویدادش، آیفون‌ 16 را دستگاهی ضروری جلوه دهد؛ به همین دلیل هم دائما به وزن سبک و رنگ بندی آن اشاره می‌کرد.

اینطور که از شواهد پیداست، بازار سهام هم متوجه این موضوع شد. به همین دلیل، وقتی آیفون 16 روی صحنه آمد، سهام اپل یک درصد افت کرد. این کاهش به افت قبلی سهام اضافه شد.

بازار سهام کاملا غیر قابل پیش‌بینی است و با ترس‌ها و شایعات تغذیه می‌شود. بنابراین، این کاهش سهام اپل در درازمدت اهمیت خاصی نخواهد داشت؛ مخصوصا برای شرکت بزرگی مثل اپل. با این حال، بهتر است این غول آمریکایی در بخش نوآوری‌ها تجدید نظر کند.

شکی نیست که سری آیفون 16 جزء بهترین گوشی های 2024 هستند؛ اما نمی‌توان این واقعیت را نادیده گرفت که نسبت به نسل قبلی، پیشرفت نکرده‌اند. نظر شما چیست؟ آیا فکر می‌کنید آیفون‌های جدید نسبت به نسل‌های قبلی ارزش خرید بالایی دارند؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر