coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

محبوبیت بلاک‌چین TON همچنان بالاست؛ دستیگری پاول دوروف بی‌تاثیر بود

با وجود دستگیری پاول دوروف، مدیرعامل تلگرام، محبوبیت بلاک‌چین TON همچنان پایدار بوده و کاهش نیافته است.

تلگرام در هفته‌های اخیر با چالش‌های فراوانی روبه‌رو بود. در اواخر اوت 2024 (اوایل شهریور 1403)، پاول دوروف به اتهام مشارکت در توزیع محتوای غیرقانونی و برخی جرایم دیگر در فرانسه دستگیر شد. این خبر باعث شده به یکباره محبوبیت بلاک‌چین TON کاهش یابد و ارز دیجیتال تون از ارزش بیوفتد.

راهنمای خرید تکراتو

با اینحال بنیاد The Open Network که مسئول توسعه بلاکچین تون است در هفته‌ی بلاک‌چین کره‌جنوبی اعلام کرد که رکورد تراکنش شبکه TON به بیش از یک میلیارد رسیده و بین فعالان فضای مثبتی ایجاد کرده است.

بلاک‌چین TON با وجود چالش‌ها به رشد خود ادامه می‌دهد

هرچند که تلگرام و بنیاد TON دو نهاد مستقل از یکدیگر هستند اما پیوند‌های پیچیده‌ای نیز میان‌ آنها وجود دارد. پاول دوروف و برادرش نیکولای ابتدا بلاک‌چین TON را به‌عنوان پروژه‌ای از تلگرام راه‌اندازی کردند، اما پس از شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا (SEC)، مجبور به قطع ارتباط مستقیم تلگرام با این پروژه شدند. از آن زمان، بنیاد TON و نهادهای دیگر مسئولیت توسعه و گسترش این بلاک‌چین را بر عهده گرفته‌اند.

یکی از مهم‌ترین نگرانی‌هایی کهه در مورد بلاک‌چین TON وجود داشت، این بود که بخش زیادی از تون‌کوین‌ها در اختیار تلگرام قرار داشت. در اقدامی جالب پاول دوروف برای رفع نگرانی‌های ایجاد شده، در فوریه 2024 یعنی بهمن و اسفند 1403 اعلام داشت که سهم تلگرام را از ارز دیجیتال به 10 درصد کاهش می‌دهد.

اما علیرغم گفته‌ی دوروف و اتفاقاتی که پس از دستگیری او رخ داد، مشخص شد که بسیاری از کاربران و حتی سرمایه‌گذارند همچنان تلگرام و TON را با یکدیگر مرتبط می‌دانند.

در گزارش‌هایی که منتشر شده آمده که تلگرام می‌خواهد به یک سوپر اپلیکیشن مانند وی‌چت تبدیل شود و به نظر می‌رسد موفقیت آن تا حد زیادی با موفقیت TON گره خورده است. با اینکه TON به عنوان یک بلاک‌چین غیرمتمرکز توانایی فعالیت مستقل از تلگرام را دارد، بسیاری از کاربران هنوز اکوسیستم تلگرام را به‌عنوان درگاه اصلی ورود خود به دنیای بلاک‌چین می‌دانند.

فعالیت‌های بلاک‌چین TON همچنان در حال گسترش است و در این مسیر، برخی بازی‌ها و پروژه‌های مرتبط با این بلاک‌چین موفق شده‌اند کاربران زیادی را جذب کنند. به‌ویژه بازی‌هایی که از مدل «Tap to Earn» استفاده می‌کنند، به کاربران امکان می‌دهند تا با انجام فعالیت‌های ساده مانند لمس صفحه نمایش در بازی، پاداش‌های دیجیتال کسب کنند. از جمله بازی‌های موفق در این زمینه می‌توان به نات‌کوین، همستر کامبت، تپ سواپ و پروژه‌های مشابه اشاره کرد.

این بازی‌ها نه تنها باعث شده‌اند تعداد بیشتری از کاربران به دنیای وب 3 (نسل جدید اینترنت مبتنی بر بلاک‌چین و تمرکززدایی) وارد شوند، بلکه به‌عنوان ابزارهای جدیدی برای آشنایی کاربران با مزایای این فناوری به شمار می‌روند

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر