coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

چراغ سبز معاون اول رئیس جمهور به افزایش قیمت خودروهای داخلی

به نظر می‌رسد شکایت خودروسازان به نتیجه رسیده است. گزارش‌های جدید نشان می‌دهند که معاون اول رئیس جمهور با افزایش قیمت خودروهای داخلی موافقت کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حدود یک ماه پیش دو تولیدکننده مطرح کشور به همراه نماینده شورای رقابت، جلسه‌ای با اعضای کمیسیون اقتصادی دولت برگزار کرده و موضوع افزایش قیمت خودروهای داخلی را مطرح کردند. افزایش قیمت خودرو مانند افزایش قیمت بنزین یکی از چالش‌هایی است که دولت با آن روبه‌رو شده است.

راهنمای خرید تکراتو

گزارش این جلسه کمی بعد به دفتر محمدرضا عارف، معاون اول رئیس‌جمهور، ارسال شد. اکنون مشخص شد که عارف با این موضوع موافقت کرده است.

دولت سیزدهم برای جلوگیری از تبعات اجتماعی، قیمت‌های مصوبه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان را ابلاغ نکرد؛ اما به نظر می‌رسد دولت جدید با این موضوع موافق است.

آیا افزایش قیمت خودروهای داخلی اجرایی می‌شود؟

به هرحال پس از تاییدیه معاون اول رئیس جمهور، موضوع افزایش قیمت خودروهای داخلی در جلسه‌های آتی هیات دولت مطرح می‌شود. باید منتظر ماند و دید که آیا دولت جدید چنین تصمیمی را اجرایی می‌کند یا نه.

چراغ سبز معاون اول رئیس جمهور به افزایش قیمت خودروهای داخلی

گزارش‌ها حاکی از آن هستند که این تاییدیه با افزایش 50 درصدی قیمت‌های موجود همراه می‌شود. شایان ذکر است که افزایش قیمت حتی خودروهایی که پاییز 1402 مجوز افزایش قیمت گرفته بودند را هم شامل می‌شود.

خودرو سازان عدم اصلاح قیمت از ابتدای سال تاکنون را مغایر با دستورالعمل شورای رقابت مبنی بر اصلاح قیمت خودرو بر اساس صورت‌های مالی عنوان کرده و خواستار تغییر آن شدند.

البته اگر مصوبه ۵۴۳ شورای رقابت را بررسی کنیم، می‌بینیم خودروهایی که در شاخص‌های رقابتی گرید جی و اف قرار دارند نباید مجوز افزایش قیمت بگیرند. با این حال هنوز مشخص نیست که افزایش قیمت خودروهای داخلی به خصوص در بخش مونتاژ با چه هدفی مطرح شده است.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر