coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

شاسی بلند برقی جدید کیا وارد ایران شد؛ مشخصات فنی کیا EV5 [+ آپشن ها]

شرکت کوشا خودرو در بیست‌وچهارمین نمایشگاه خودرو مشهد، شاسی بلند برقی جدید کیا EV5 را معرفی کرد. نمایش این خودرو را می‌توان شروع فاز جدیدی از ورود خودروهای الکتریکی به ایران دانست.

به‌گزارش آخرین‌خودرو، اولیه نمونه شاسی بلند برقی کیا اوایل تابستان وارد کشور شد. نسخه‌ی EV5 سومین محصول تمام برقی از سری EV بوده که کوشا خودرو وارد کشور کرده است. این خودرو طراحی مدرن و آینده‌نگرانه‌ای دارد که می‌تواند آن را به یکی از جذاب‌ترین گزینه‌ها در بازار خودروهای برقی ایران بدل کند.

راهنمای خرید تکراتو

مشخصات فنی شاسی بلند برقی جدید کیا EV5

شاسی بلند برقی جدید کیا EV5 در بازارهای جهانی به صورت تک و دو موتوره عرضه می‌شود. اما مدلی که وارد ایران شده از نوع تک موتوره است. پیشرانه‌ی تک موتور این خودرو توانایی تولید 221 اسب بخار نیرو با گشتاور 310 نیوتن‌متر را دارد. این نیرو را یک گیربکس تک‌سرعته به محور جلو انتقال می‌دهد.

مشخصات فنی شاسی بلند برقی جدید کیا EV5

شاسی بلند جدید کیا به یک باتری 64.2 کیلووات ساعتی مجهز شده که با هر بار فول شارژ حدود 490 تا 530 کیلومتر را طی می‌کند. سیستم تعلیق جلویی این خودرو از نوع مک فرسون و سیستم تعلیق عقب مولتی لینک است که ترکیب این دو تجربه‌ی رانندگی نرم و روانی را ارائه می‌کند.

همچنین کیا EV5 می‌تواند صفر تا 100 تا در 8.5 ثانیه پر کند که با توجه به الکتریکی بودن خودرو، مناسب است.

مشخصات فنی شاسی بلند برقی جدید کیا EV5

طراحی داخلی شاسی بلند برقی جدید کیا

داخل کابین طراحی روشن، مدرن و مینیمالیستی دارد که به زیبایی آن افزوده است. امکانات رفاهی که برای خودرو EV5 در نظر گرفته شده شامل سیستم کنترل پایداری، سیستم هشدار برخورد از جلو، سانروف، سنسورهای عشوند و کروز کنترل تطبیقی و همچنین دو صفحه‌نمایش بزرگ می‌شوند.

از آنجایی که در سال‌های اخیر، خیابان‌های ایران از خودروهای چینی پر شده، ورود خودروهای از این دست را می‌توان گامی مهم در جهت توسعه خودروهای غیر چینی قلمداد کرد. با توجه به اقبال خوبی که خودروی برقی آئودی در بازار خودروهای الکتریکی داشت، انتظار می‌رود از این شاسی بلند برقی جدید کیا EV5 نیز استقابل خوبی شود.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر