coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

حساب رسانه‌های روسی در تیک‌تاک بسته شد؛ پیشگیری از تاثیر آنها بر انتخابات

تیک‌تاک حساب‌ رسانه‌های روسی را به دلیل نگرانی‌های امنیتی حذف کرد.  این اقدام پس از نگرانی‌های گسترده‌ از نقش این رسانه در انتشار اطلاعات نادرست و تبلیغات به نفع روسیه انجام شده است.

به‌گزارش دیجیاتو، پیش از این نیز متا در اقدامی مشابه، رسانه‌های روسی را به دلیل انتشار اطلاعات نادرست مسدود کرده بود. حالا تیک نیز سعی دارد با حذف حساب‌های مرتبط با رسانه‌های دولتی روسیه جلوی پروپاگاندای این کشور را بگیرد.

راهنمای خرید تکراتو

اکانت‌هایی که با رسانه‌های دولتی روسیه در ارتباط هستند شامل شبکه‌های خبری راشا تودی، روسیا سگودنیا و خبرگزاری‌هایی مانند خبرگزاری‌هایی مثل RIA Novosti و اسپوتنیک می‌شوند.

حذف جهانی رسانه‌های روسی از تیک‌تاک به دلیل تهدیدهای امنیتی

دسترسی به این رسانه‌ها قبلا در اروپا و بریتانیا نیز محدود شده بود؛ اما حالا به صورت دائمی و جهانی مسدود شده و ویدیوهایی که این رسانه‌ها منتشر کرده بودند، برای هیچ کاربری در دسترس نیست.

این اقدام پس از آنکه دادگستری ایالات متحده اعلام کرد که روسیه تهدیدی جدی برای انتخابات ایالات متحده محسوب می‌شود صورت گرفته است. در همین راستا، آمریکا نیز با متهم کردن روسیه به انجام عملیات سایبری پنهان، تحریم‌هایی علیه روسانه‌های این کشور اعمال کرده است.

رسانه‌ی دولتی اسپوتنیک در واکنش به این اقدام طی بیانیه‌ای از این اقدام تیک‌تاک انتقاد کرده و گفت با حذف حساب‌هایش، 86 هزار دنبال‌کننده این رسانه‌ها را از دانستن حقیقت‌های ژئوپلیتکی و افشاگرهای غرب محروم کرده است.

حذف رسانه‌های دولتی روسیه از تیک‌تاک بخشی از یک تلاش گسترده‌تر برای جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست و تبلیغات خارجی است که می‌تواند انتخابات و فرآیندهای دموکراتیک کشورها را تحت تأثیر قرار دهد. متا نیز پیش‌تر اقدامات مشابهی را برای حذف رسانه‌های روسی از پلتفرم‌های خود از جمله فیسبوک و اینستاگرام انجام داده بود.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر