coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

شکایت از موزیلا به دلیل ردیابی کاربران فایرفاکس ؛ آیا حریم خصوصی نقض شده است؟

گروه مدافع حقوق دیجیتال NOYB روز گذشته اعلام کرد که شکایتی علیه موزیلا به مرجع حفاظت از داده‌های اتریش تحویل داده است. طبق اعلام این منبع موزیلا بدون اجازه، کاربران فایرفاکس را ردیابی می‌کند.

به گزارش reuters، گروه مدافع حقوق دیجیتال NOYB شکایتی علیه موزیلا، سازنده مرورگر فایرفاکس تنظیم کرده و به مرجع حفاظت از داده‌های اتریش تحویل داده است. این سازمان موزیلا را به ردیابی کاربران فایرفاکس و نقص حریم خصوصی آنها متهم کرده است.

راهنمای خرید تکراتو

موزیلا بدون اجازه کاربران فایرفاکس را ردیابی می‌کند

موزیلا ویژگی جدیدی به نام «حفظ حریم خصوصی اسناد» (PPA) به مرورگرفایرفاکس اضافه کرده است. ویژگی جدید فایرفاکس را به ابزاری برای ردیابی وب‌سایت ها تبدیل کرده است. مشکل اینجاست که که این قابلیت بدون اجازه کاربران و به صورت پیش‌فرض فعال است.

شکایت از موزیلا به دلیل ردیابی کاربران فایرفاکس ؛ آیا حریم خصوصی نقض شده است؟

یکی از وکلای NOYB در این باره می‌گوید:

مایه شرمساری است که سازمانی مانند موزیلا معتقد است که کاربران آنقدر احمق هستند که نمی‌توانند بله یا نه بگویند. کاربران باید بتوانند انتخاب کنند و این ویژگی باید به طور پیش فرض خاموش شده باشد.

موزیلا در پاسخ به اتهامات گروه مدافع حقوق دیجیتال NOYB اعلام کرده که این ویژگی به گونه‌ای طراحی شده که اطلاعات کاربران را به صورت ناشناس جمع آوری کرده و در اختیار تبلیغ‌کنندگان قرار می‌دهد. موزیلا عقیده دارد قابلیت جدیدش کمتر از سایر روش‌های موجود کاربران را ردیابی می‌کند.

با این‌حال گروه مدافع حقوق دیجیتال NOYB معتقد است که این ویژگی صراحتا قوانین حفاظت از داده‌های عمومی اتحادیه اروپا (GDPR) را نقض می‌کند. این گروه از موزیلا خواسته که تصمیم را بر عهده خود کاربران بگذارد که آیا مایلند از این ویژگی استفاده کنند یا نه.

به هر حال شکایت مطرح شده، قطعا روند قابلیت جدید فایرفاکس را دستخوش تغییراتی می‌کند. حتی ممکن است اتحادیه‌ی اروپا موزیلا را به پرداخت جریمه‌های نقدی محکوم کند. باید دید موزیلا برای حفظ جایگاه خود و کسب اعتماد کاربران چگونه به این موضوع واکنش نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر