coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

شیائومی 15 به اسنپدراگون 8 الیت مجهز می‌شود؛ نام تراشه پرچمدار کوالکام تغییر کرد

سری شیائومی 15 با تراشه اسنپدراگون 8 الیت کوالکام به زودی معرفی خواهد شد. کوالکام از این تراشه تا پیش از زمان معرفی شیائومی 15 رونمایی خواهد کرد.

به نظر می‌رسد که کوالکام در حال ایجاد تغییراتی در الگوی نام‌گذاری پردازنده‌های پرچمدار خود است. این خبر از آنجایی شکل می‌گیرد که شیائومی یک تیزر تبلیغاتی برای سری شیائومی 15 منتشر کرده و در آن اسنپدراگون 8 نسل 4 را اسنپدراگون 8 الیت (Snapdragon 8 Elite) نامیده است. این شیوه نام‌گذاری کوالکام شباهت زیادی به پردازنده اسنپدراگون ایکس الیت نوت بوک‌های ویندوزی دارد.

راهنمای خرید تکراتو

زمان معرفی شیائومی 15

انتظار می‌رفت که کوالکام از همان روش و سیستم نام‌گذاری سابق پیروی کرده و تراشه پرچمدار خود را با نام اسنپدراگون 8 نسل 4 به بازار معرفی کند. با این حال، به گزارش وب‌سایت خبری gizmochina، به‌کارگیری برچسب Elite رویکرد جدید این شرکت را نشان می‌دهد و شباهت اسمی آن با پردازنده Snapdragon X Elite می‌تواند منجر به سردرگمی کاربران شود. همان‌طور که می‌دانید، گوشی شیائومی 15 قرار است که در تاریخ 23 اکتبر به بازار عرضه شود؛ این بدان معناست که کوالکام تراشه اسنپدراگون 8 الیت را پیش از 23 اکتبر معرفی خواهد کرد.

زمان معرفی شیائومی 15

اسنپدراگون 8 الیت اولین تراشه 3 نانومتری کوالکام است. این تراشه در مقایسه با اسنپدراگون 8 نسل 3 قدرتمندتر بوده و عملکرد گرافیکی را تا حد زیادی (حدودا 56 درصد) بهبود می‌بخشد. به عنوان مثال، گلکسی اس 25 اولترا که انتظار می‌رود با تراشه اسنپدراگون 8 الیت به بازار عرضه شود، اخیرا با سرعت پایه 3.53 گیگاهرتز و حداکثر سرعت 4.47 گیگاهرتز در Geekbench مشاهده شده است. علاوه بر این، این دستگاه موفق شده تا در تست تک هسته‌ای به امتیاز 3011 و در تست چند هسته‌ای به امتیاز 9706 دست یابد.

سایر افشاگری‌ها و گواهی‌ها نشان می‌دهند که شیائومی 15 پرو با شارژ سریع 90 واتی، رابط کاربری HyperOS 2.0 مبتنی بر سیستم عامل اندروید 15 و اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک وارد بازار خواهد شد. همچنین ادعا می‌شود که این دستگاه دارای یک باتری عظیم 6000 میلی آمپر ساعتی و استاندارد IP69 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار خواهد بود. به غیر از مدل پرو، انتظار می‌رود که این برند، مدل پایه یعنی شیائومی 15 را در تاریخ 23 اکتبر معرفی کند. این در حالی است که هنوز تاریخ دقیقی برای زمان معرفی شیائومی 15 اولترا مشخص نشده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره زمان معرفی شیائومی 15 و تراشه جدید کوالکام چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر