coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

سخنگوی اتاق اصناف: تجارت الکترونیک بدون اینترنت پرسرعت به بن‌بست می‌رسد

سخنگو و عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف ایران در جدیدترین گفت‌وگوی تلوزیونی خود وضعیت کنونی اینترنت را مورد بررسی قرار داد. او عقیده دارد تجارت الکترونیک بدون اینترنت پرسرعت به بن‌بست می‌رسد.

صبح امروز رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، آماری از تجارت الکترونیک در کشور ارائه کرد. براساس اعلام امین کلاهدوزان تعداد شرکت‌های حوزه‌ی تجارت الکترونیکی در 5 ماهه ابتدایی سال 1403 حدود 21 درصد رشد داشته است. به گزارش زومیت، اکنون مهدی امیدوار، تجارت الکترونیک در کشور را از جهت دیگری مورد بررسی قرار داده است.

راهنمای خرید تکراتو

اینترنت پرسرعت و پایدار یکی از بدیهیات و نیازهای اولیه تجارت الکترونیک است

سخنگو و عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف ایران می‌گوید: «آمارهای ارائه شده از عملکرد اقتصاد دیجیتال در کشور نشان می‌دهد که به‌رغم افزایش روزافزون تجارت الکترونیک، همچنان بسترهای لازم برای توسعه و گسترش در این حوزه فراهم نیست.»

او با بیان اینکه تجارت الکترونیک بدون اینترنت پرسرعت به بن‌بست می‌خورد، در این باره توضیح داد:

برخورداری از اینترنت پرسرعت و پایدار یکی از بدیهیات و نیازهای اولیه تجارت الکترونیک است که متاسفانه وضعیت کنونی اینترنت در کشور ما برای فعالیت در حوزه تجارت دیجیتال بسیار نامناسب است؛ در این میزان معضل فیلترینگ نیز مزید بر علت شده و توسعه تجارت الکترونیک را به شدت تحت شعاع قرار داده است.

سخنگوی اتاق اصناف: تجارت الکترونیک بدون اینترنت پرسرعت به بن‌بست می‌رسد

وی افزود: «تصمیم‌گیری‌های آنی و سیاست‌گذاری‌های خلق‌الساعه دولت، فعالان کسب‌وکارهای اینترنتی را با موانع و مشکلات جدی روبرو می‌کند؛ برای مثال تصمیم برای تغییر ناگهانی یک درگاه الکترونیک یا فیلترینگ یک سامانه‌، فعالیت یک بخش را دچار اخلال می‌کند.»

امیدوار در پایان از دولت بخاطر نظرخواهی نکردن در بخش خصوصی انتقاد کرد و گفت:

در حال حاضر امکان دریافت اینماد بدون داشتن پروانه کسب، برای افرادی که در فضای مجازی فعالیت می‌کنند وجود دارد؛ این رویه باعث شده موضوع بازرسی و نظارت بر عملکرد کسب‌وکارهای الکترونیک دشوار شده و میزان تخلفات نیز افزایش یابد.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر