coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

محبوبترین چت‌بات جهان ؛ ChatGPT بیش از 250 میلیون کاربر هفتگی دارد

محبوبترین چت‌بات جهان یعنی ChatGPT حالا بیش از 250 میلیون نفر کاربر هفتگی دارد. این میزان از کاربر نشان از دستاورد OpenAI دارد که در مدت کمی به آن دست یافته است.

به‌گزارش نیویورک‌تایمز، OpenAI به لطف این چت‌بات توانسته تاکنون 6.6 میلیارد دلار به ارزش تقریبی 157 میلیارد دلار سرمایه جذب کند. بعلاوه این شرکت اعلام کرده هر هفته 250 میلیون نفر به صورت هفتگی برای انجام کارهای مختلفی همچون خلاقیت و یادگیری و همچینین افزایش بهره‌وری از این چت‌بات استفاده می‌کنند.

راهنمای خرید تکراتو

محبوبترین چت‌بات جهان و سرمایه‌گذاری‌های کلان بر روی OpenAI

در گزارش ماه اون تعداد کاربران هفتگی محبوبترین چت‌بات جهان ، 200 میلیون نفر اعلام شده بود که نشان می‌دهد در مدت زمان کمی موفق به جذب 50 میلیون کاربر شده است. گزارش‌های داخلی نشان می‌دهند که کاربران ماهانه این سرویس تا ماه ژوئن به 350 میلیون نفر رسیده بود. با اینحال مشخص نیست که چه تعداد از این کاربران از نسخه رایگان و چه تعداد از نسخه‌های پولی استفاده می‌کنند.

این دلیل افزایش شدید تعداد کاربران را می‌توان به مسائل مختلفی مانند آغاز سال تحصیلی جدید و استفاده دانش‌آموزان و دانشجویان برای کارهای درسی و تحقیقاتی مرتبط دانست. بعلاوه انتظار می‌رود با ورود چت‌جی‌پی‌تی به سرویس‌های هوش مصنوعی اپل، بر تعداد کاربران افزوده شود.

OpenAI با تبدیل شدن به یک شرکت انتفاعی (سهامی عام) توانست مسیر جدید برای کسب درآمد باز کند. وال‌استریت ژورنال گزارش کرده که اوپن‌ای‌آی با جذب 6.6 میلیون داری سرمایه از طرف سرمایه‌گذاران به یکی از بزرگترین شرکت‌های هوش مصنوعی جهان بدل شده است.

این میزان از سرمایه‌گذاری، یکی از ریسک‌پذیرترین سرمایه‌گذا‌ری‌های تاریخ است که اوپن‌ای‌آی موفق به جذب آن شده و ارزش آن را تقریبا دو برابر کرده است.

سرمایه‌گذاران، از جمله Thrive Capital و مایکروسافت، به دلیل تغییر OpenAI از یک مؤسسه غیرانتفاعی به یک شرکت تجاری، علاقه‌مند به افزایش سرمایه‌گذاری خود در این استارت‌آپ هوش مصنوعی شده‌اند.

شرکت‌های بزرگی مانند سافت‌بانک، انویدیا، Fidelity Management و مایکروسافت نیز در این دور سرمایه‌گذاری مشارکت داشته‌اند. با این حال، نام اپل در میان این سرمایه‌گذاران دیده نمی‌شود، هرچند که مذاکراتی برای همکاری میان اپل و OpenAI در جریان بوده که به توافقی نرسیده است.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر