coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

اجرای کاور خودرو PPF چه مزیت هایی دارد؟

بدنه خودرو دانما در معرض عوامل محیطی خارجی قرار دارد، از تراشه های سنگ ریزه های جاده گرفته تا فضولات پرندگان و ساییدگی های جزئی که نمی توان از آنها اجتناب کرد. این چالش ها برای هر خودرویی وجود دارد و مالکان آن را نگران می کند. هر چقد خودرو لوکس تر و گران تر باشد، نگرانی های ناشی از این آسیب ها برای مالک خودرو بیشتر خواهد بود، چرا که او را محتمل هزینه های بیشتری برای رفع این آسیب ها خواهد کرد و ظاهر خودرویش را بیشتر تحت تاثیر قرار خواهد داد. حال آیا راه حلی وجود دارد که بتواند رنگ خودروی را از این آسیب های روزمره محافظت کند؟ بله کاور خودرو بهترین راه حل ممکن است. اما اینکه کاور خودرو چیست و دقیقا چه کاربرد و چه مزایایی دارد و چگونه می تواند از رنگ بدنه خودرو در برابر آسیب های محیطی محافظت کند، موضوع مورد بحث ما در این مقاله است که به آن می پردازیم. اگر شما هم قصد دارید با اجرای کاور خودرو از بدنه خودوریتان محافظت کنید، اما اطلاعات کافی از آن ندارید این مطلب برای شما آماده شده است.

کاور شفاف خودرو چیست؟

PPF   یا کاور شفاف خودرو لایه پلاستیکی محافظ نازک ضد آب است. این لایه محافط بر روی رنگ بدنه خودرو اعمال می‌شود تا از رنگ در برابر تراشه‌های سنگ، پاشش حشرات و ساییدگی‌های جزئی محافظت کند. این مانند یک سپر ویژه است، یک زره محافظ که به خوبی روی خودرو نشسته و به طور کامل بدنه خودرو را پوشش می دهد. بدنه را در برابر آسیب های محیطی مثل خط و خش، تصادفات سطحی، آفتاب سوختگی، فضولات پرندگان، باران های اسیدی و رطوبت محافظت می کند.

راهنمای خرید تکراتو

کاور PPF خودرو چگونه کار می کند و از رنگ بدنه خودرو محافظت می کند؟

هنگامی که با ماشین خود به طور منظم رانندگی می کنید و گاهی اوقات با آن سفرهای طولانی را طی می کنید، خودرویتان در معرض خراش، تراشه سنگ و محو شدن قرار می گیرد  که این امر اجتناب ناپذیر است. اکنون ممکن است که تعجب کنید که در چنین سناریوهایی کاور PPF  اصلا می تواند کار کند و موثر باشد؟ پاسخ مثبت است. اما اینکه چگونه این کار را انجام می دهد در ادامه اشاره می کنیم.

Ppf نوعی محافظ پلاستیک بی رنگ است که از پلی اورتان تشکیل شده است و به دلیل مقاومت استثنایی خود در برابر ضربه، ساییدگی و خوردگی مشهور است. این ماده همان چیزی است که به PPF خاصیت خود ترمیمی می دهد، به این معنی که خراش های جزئی می توانند با گرما حتی گرمای محیط از بین بروند.

Ppf از چندین لایه تشکیل شده است که هر کدام هدف خاصی را دنبال می کنند و کار ویژه ای را انجام می دهند. لایه رویی یی پی اف معمولاً یک پوشش شفاف است که حاوی خواص خود ترمیمی است. لایه میانی لایه یورتان واقعی است که ضربه ها را جذب می کند و لایه زیرین یک چسب است که کاور را به رنگ خودرو می چسباند.

PPF مانعی بین رنگ خودرو و دنیای بیرون ایجاد می کند که از بدنه در برابر آسیب های احتمالی مثل تراشه های سنگ، آثار حشرات، فضولات پرندگان و ساییدگی های جزئی محافظت می کند. بنابراین آیا پی پی اف می تواند واقعا شفافیت، زیبایی و سلامت رنگ بدنه خودرو را حفظ کند؟ پاسخ مثبت است و اجرای کاورهای PPF می تواند از رنگ بدنه خودروی شما تا سال ها محافظت کند که این ماندگاری در کاورهای برند و با کیفیت حتی به 12 سال خواهد رسید.

 کاور PPF چه مزیتی دارد؟

اجرای کاور خودرو PPF چه مزیت هایی دارد؟

مزایای استفاده از PPF بسیار زیاد است و آن را به سرمایه گذاری ارزشمندی برای هر صاحب خودرو تبدیل می کند. برخی از این مزیت ها به شرح زیر است:

1.  محافظت از رنگ بدنه در برابر سنگ ریزه های جاده و ضربه های ناشی از آن

یکی از مزایای اصلی PPF  محافظت از رنگ بدنه در برابر سنگ ریزه های جاده، شاخه درختان و سایر اجسام سخت است. کاور شفاف از برخورد مستقیم این عوامل به سطح رنگ و ایجاد تراشه یا خراش ناشی از آنها جلوگیری می کند.

2. مقاومت در برابر خوردگی اسیدی و آلاینده ها

کاور PPF رنگ بدنه را در برابر خوردگی های اسیدی و آلاینده ها مقاوم می کند. بدین معنی که می تواند از رنگ ماشین شما در برابر فضولات پرندگان، حشرات و باران اسیدی محافظت کند.

3. محافظت در برابر رسوبات مواد معدنی و لکه های آب

لکه های آب سخت و رسوبات معدنی می توانند آثار ناخوشایندی بر روی رنگ خودروی شما بر جای بگذارند. حالاPPF  به عنوان یک مانع و محافظ عالی عمل می کند که جلوی تماس مستقیم این رسوبات با رنگ بدنه را می گیرد.

4. کاهش اکسیداسیون

PPF به کاهش اکسیداسیون و آفتاب سوختگی رنگ بدنه ناشی از اشعهUV  کمک شایانی می کند. این بدان معناست که رنگ ماشین شما برای مدت طولانی تری نو بدون کدری و تغییر رنگ باقی می ماند.

5. ایجاد شفافیت و جلوه ظاهری زیبا

کاربرد  ppf فقط به ویژگی محافظتی محدود نمی شود، بلکه جنبه زیبایی هم دارد. از کاور بدنه، به منظور افزایش زیبایی و ایجاد شفافیت و درخشندگی برای رنگ بدنه خودرو نیز استفاده می شود. در واقع کاور ppf  همراه با محافظت بالایی که ارائه می دهد زیبایی را نیز برای بدنه خودرویتان به ارمغان می آورد و این زیبایی را حفظ می کند.

6. خاصیت خود ترمیمی

Ppf از خاصیت خود ترمیمی برخوردار است. خود ترمیمی بدین معنا که با قرار گرفتن در محیط و گرمای طبیعی محیط، خود خراش ها و آسیب های ایجاد شده را ترمیم کند. این به این دلیل است که کاور ppf  از پلی اورتان ساخته شده است که هنگام گرم شدن می تواند نرم شده و انعطاف پذیر گردد. ساییدگی ها و خراش های ایجاد شده با اعمال گرما می توانند از بین بروند و ppf  را به حالت اولیه بازگرداند.

7. سهولت در تعمیر

اگر آسیب جدی به کاورppf  وارد شود و خودی به خود با گرما ترمیم نشود، می توان کاور ppf  را از بدنه خودرو جدا کرد و با یک کاور جدید جایگزین کرد بدون اینکه آسیبی به رنگ اصلی بدنه خودرو وارد گردد، البته برای این منظور باید حتما کار را به یک نصاب حرفه ای سپرد. همچنین نصاب حرفه ای می تواند تنها قسمت آسیب دیده را ترمیم کند.

8. حفظ ارزش خودرو برای فروش

Ppf  با حفظ رنگ اصلی و بکر خودرو به حفظ ارزش خودروی شما برای فروش مجدد کمک می کند. خریداران به احتمال زیاد برای خودرویی که نو به نظر می رسد و با ppf  به خوبی نگهداری شده بدون اینکه روی آن لکه و خراشی باشد، پول بیشتری پرداخت می کنند.

با در نظر گرفتن مزایای ذکر شده می توان گفت با کاور شفاف هم از رنگ بدنه خودرویتان در برابر آسیب های مختلف محافظت می کنید و هم به حفظ زیبایی و جذابیت آن در طول زمان کمک می کنید.

 دوام کاورهای ppf چقدر است؟

دوام کاورهای شفاف خودرو تا حدی زیادی به نحوه نگهداری مالک خودرو بستگی دارد. اما با این وجود به طور کلی  ppf های با کیفیت می توانند بین 5 تا 12 سال دوام بیاورند و به یک سرمایه گذاری بلند مدت برای محافظت از خودروی شما تبدیل شوند. با این حال، این دوام تحت تأثیر عواملی مانند آب و هوا، عادات رانندگی و قرار گرفتن در معرض آلاینده ها نیز می تواند تغییر کند.

 چگونه از کاور شفاف محافظت کنیم؟

نگهداری از ppf اعمال شده روی بدنه خودرو ساده است. شستشوی منظم یکی از ساده ترین و مهم ترین روش های مراقبتی است. برای شستشو اما از مواد شوینده با کیفیت و مناسب استفاده کنید. همچنین مهم است که هر گونه آلاینده اسیدی (مانند فضولات پرندگان یا آثارات حشرات) را در اسرع وقت پاک کنید تا از لکه دار شدن کاور جلوگیری شود. برای خراش های جزئی، گرمای طبیعی ناشی از خورشید یا موتور خودرو اغلب می تواند باعث ترمیم شود، چرا که همان طور که گفتیم کاورهای شفاف از خاصیت خود ترمیمی برخوردار هستند. اما برای خراش های خیلی عمیق لازم است که توسط نصاب حرفه ای، ترمیم انجام شود.

اجرای کاور خودرو PPF چه مزیت هایی دارد؟

عواملی که می تواند بر طول عمر کاور  PPFتاثیر بگذارد؟

برخی از عواملی که می توانند بر طول عمر PPF تأثیر بگذارند عبارتند از:

1. آب و هوا

دماهای شدید گرم و یا سرد، رطوبت و باران زیاد و اشعه ماوراء بنفش می تواند باعث تخریب کاور در طول زمان شود. PPF ها با مهارکننده های UV می توانند به کاهش اثرات مخرب این عوامل کمک کنند، اما به طور کامل در برابر آنها مصون نیستند. یعنی اگر خودروی شما به طور دائم در معرض آفتاب زیاد و یا باران قرار می گیرند، دوام ppf  آن کاهش پیدا می کند.

2. عادت های رانندگی

رانندگی مکرر در جاده‌های ناهموار، شن یا خاک می‌تواند احتمال خراشیده شدن یا خراشیدن کاور توسط این عوامل را افزایش دهد. PPF با مقاومت بالایی که دارد از رنگ بدنه خودرو در برابر این ضربه ها محافظت می کند، اما با این حال اگر در برخورد شدید و مکرر این عوامل باشد، می تواند آسیب ببنید.

3. قرار گرفتن در معرض آلاینده های شیمیایی

مواد اسیدی، فضولات پرندگان و یا آثار حشرات در صورتی که به موقع پاک نشوند و به طور مکرر و مدت های طولانی روی کاور ppf  باقی بماند، می تواند به ppf  آسیب برساند و از طول عمر آن کم کند. پس باید به طور مرتب تمیز شود.

 آیا ppf  کردن خودرو ارزشش دارد؟

با توجه به مطالب گفته شده در این مطلب، می خواهیم به این سوال یک پاسخ کلی بدیم که آیا اصلا PPF  کردن خودرو با توجه هزینه ای که میکنیم ارزشش را دارد؟ در پاسخ باید بگوییم بله قطعا ارزشش دارد. اگر خودروی خود را دوست دارید و می‌خواهید آن را در حد نو نگه دارید، باید محافظت از رنگ را با PPF در نظر بگیرید.

کاور شفاف خودرو /از خراشیدگی، بریدگی و خراش ناشی از تراشه های جاده، سنگ ها، حشرات و سایر خطرات جلوگیری می کند، براقیت و درخشندگی رنگ خودرو را افزایش می دهد. همچنین دارای خواص خود ترمیمی است که می تواند ساییدگی های جزئی را با گرما ترمیم کند. همچنین در برابر لکه ها و تغییر رنگ ناشی از اشعه ماوراء بنفش، رسوب آهک و باران های اسیدی مقاومت می کند. پوشش PPF یک سرمایه گذاری ارزشمند برای مالکان خودرو است که می خواهند از وسایل نقلیه خود در برابر آسیب محافظت کرده و جذابیت زیبایی آن را حفظ کنند. کاورهای شفاف خودرو اگر از برندهای معتبر انتخاب شود توسط افراد حرفه ای اجرا گردد با مراقبت و نگهداری مناسب توسط مالک خودرو می تواند تا 10 سال یا حتی بیشتر دوام بیاورد. بنابراین پوشش PPF بهترین انتخاب برای محافظت از رنگ خودرو است.

کارواکس به عنوان اولین و تخصصی ترین مرکز دیتیلینگ خودرو برای اجرای یک کاور شفاف حرفه ای یک انتخاب عالی خواهد بود. چرا که در این مرکز اجرای کاور PPF با بکارگیری نیروی حرفه ای و نصاب های ماهر و استقاده از بهترین تجهیزات از برندهای معتبر دنیا انجام می شود.

لازم به ذکر است که کارواکس علاوه بر ارائه خدمات زیبایی خودرو و فعالیت به عنوان مرکز تخصصی دیتیلینگ به عنوان یک فروشگاه جامع نیز تمامی محصولات و تجهیزات زیبایی و مراقبتی خودروهای از جمله انواع کاور خودرو از برندهای روز دنیا را نیز به صورت آنلاین و حضوری به فروش می رساند. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در مورد اجرای کاور PPF و یا برای  خرید کاور بدنه خودرو می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر با کارواکس در ارتباط باشید:

آدرس مجموعه کارواکس: کرج- عظیمیه- بلوار امام رضا- نبش شاهد 1

شماره تماس: 32558700-026 و 32568700- 026

شماره همراه و شبکه های اجتماعی: 09921003969

آدرس وب سایت: https://carwax.ir/

اینستاگرام: https://www.instagram.com/carwax.ir

/

پایان رپورتاژ

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر