coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

سازمان ملل می‌گوید اپلیکیشن تلگرام میزبان «بازارهای زیرزمینی» باندهای جنایتکار است

سازمان ملل با اعلام اینکه اپلیکیشن تلگرام میزان بازارهای زیرزمینی است گفت: این پلتفرم به بستری برای فعالیت‌های مجرمانه تبدیل شده است.

به‌گزارش reuters، بسیاری از باند‌های خلافکار که در مناطق آسیای جنوب شرقی مستقر هستند، از این پلتفرم برای پیشبرد اهداف خلافکارانه‌ی خود استفاده می‌کنند. گزارش‌ها نشان می‌دهند که این پیامرسان، نقش بسزایی در تسهیل و تغییر شکل فعالیت‌های مجرمانه و جنایت‌کارانه داشته است.

راهنمای خرید تکراتو

دولت فرانسه با متهم کردن پاول دوروف به ایجاد بستری مناسب برای انجام این قبیل فعالیت‌ها، پیگیری‌های قانونی را علیه او آغاز کرده است.

تلگرام میزبان بازارهای زیرزمینی و بستری مناسب برای جرایم سایبری در جنوب شرقی آسیا

گزارش دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل (UNODC) نشان می‌دهد که اطلاعات هک شده که شامل جزئیات کارت‌های اعتباری و رمز‌های عبور می‌شود، در کانال‌های این پلتفرم به راحتی فروخته می‌شوند. همچنین گفته می‌شود، تلگرام ابزارهایی که برای جرائم سایبری مانند دیپ‌فیک‌ها و بد‌افزارها در اختیار متقاضیان قرار داده و همچنین به صرافی‌های غیر مجاز رمز‌ارز خدمات پولشویی ارائه می‌کند.

این گزارش تاکید می‌کند که بازارهای زیرزمینی موجود در تلگرام به‌خصوص برای گروه‌های جنایی در جنوب‌ شرق آسیا توسعه یافته‌اند. این منطقه اکنون به قطبی میلیارد دلاری تبدیل شده که با فریب قربانیان از سراسر جهان از طریق کلاهبرداری‌های پیچیده ثروت‌های هنگفتی به‌دست می‌آورد.

رویترز نیز در گزارش خود اشاره کرده که بیشتر این فعالیت‌ها توسط سندیکاهای چینی در مجتمع‌های محافظت‌شده و با بهره‌گیری از نیروی کار غیرقانونی صورت می‌گیرد. برآوردها نشان می‌دهند این صنعت سالانه بین 27/4 تا 36/5 میلیارد دلار برای این مجرمان عایدی دارد.

پس از دستگیری پاول دوروف در پاریس، وی اعلام کرده که اطلاعات کاربران درگیر در فعالیت‌های غیرقانونی را در اختیار مقامات قرار خواهد داد  و ویژگی‌هایی که باعث می‌شود مجرمان از آن سوأ استفاده کنند را حذف خواهد کرد. این مسائل باعث بحث‌های گسترده‌ای درباره مسئولیت کیفری پلتفرم‌های اجتماعی و مساله آزادی بیان شده است.

همچنین گزارش سازمان ملل از میزان سودآوری این فعالیت‌ها و استفاده آنها از تکنولوژی‌های جدیدی مانند هوش مصنوعی و دیپ‌فیک خبر داد. در این بین، کره جنوبی نیز تحقیقات خود را پیرامون نقش تلگرام در جرائم آنلاین جنسی آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر