coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

اولین بنچمارک تراشه M4 ؛ گیک‌بنچ چه رازهایی را برملا کرد؟

نتیجه تست‌های بنچمارک تراشه M4 مشخص می‌کند که این تراشه در مقایسه با آیپد پرو M4 و نسل قبلی مک‌بوک‌ها با پردازنده M3 چه عملکردی را از خود به نمایش می‌گذارد.

به گزارش macrumors، اپل می‌خواهد سری جدید مک‌بوک‌ها با پردازنده M4 را در اوایل ماه نوابر (اواسط آبان) معرفی کند. و حالا، اولین بنچمارک یکی از مدل‌ها در گیک‌بنچ منتشر شده است.

راهنمای خرید تکراتو

نتیجه تست بنچمارک تراشه M4 در گیک‌بنچ

Mac16,1 که در گیک‌بنچ مورد بررسی قرار گرفته، از 10 هسته CPU برخوردار شده و توانسته امتیازهای 3864 و 15288 را در تست‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای دریافت کند. برای مقایسه بهتر، بد نیست بدانید که آیپد پرو M4 نسخه پایه با 9 هسته CPU، امتیازهای 3647 و 13135 را در تست‌های تک ‌هسته‌ای و چند هسته‌ای کسب کرده است. آیپد‌ پروها بسته به ظرفیت حافظه، دارای CPUهای 9 یا 10 هسته‌ای هستند. مدل 10 هسته‌ای آیپد پرو M4 توانسته در تست چند هسته‌ای گیک‌بنچ به امتیاز 14500 دست پیدا کند.

اولین بنچمارک تراشه M4

با مقایسه نتیجه بنچمارک تراشه M4 و M3 متوجه می‌شویم که نسل جدید، پیشرفت قابل توجهی داشته است. این تراشه در مقایسه با M3 که 8 هسته CPU و 10 هسته GPU دارد، 26.7 درصد در بخش عملکرد و 30.6 درصد در بخش عملکرد چند هسته‌ای ارتقاء یافته است. تراشه M3 در آی‌مک‌ سال گذشته، امتیازهای 3048 و 11708 را در تست‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای گیک‌بنچ  دریافت کرده بود.

اپل اعلام کرده که تراشه M4 در آیپد پرو، 25 درصد سریع‌تر از M3 است. این کمپانی همچنین مدعی شده که عملکرد M4 در مک‌ها، یا مشابه خواهد بود یا بهتر از آن. در نظر داشته باشید که این فقط نتیجه اولین تست بنچمارک تراشه M4 است و قطعا در آینده بنچمارک‌های دیگری انجام می‌شود؛ مخصوصا وقتی مک‌ها رسما در بازار عرضه شوند.

امتیاز بنچمارک متال یکی از مک‌های M4 جدید نیز منتشر شده و نشان می‌دهد که عملکرد GPU تقریبا با آیپد پرو M4 برابر است. مک 16,1 با رم 16 گیگابایت، توانست امتیاز متال 57603 را کسب کند. آیپد پرو M4 نیز در تست متال به امتیاز 53374 رسیده است. مک‌های M4 به‌خاطر تفاوت‌های حرارتی، احتمالا عملکرد بهتری خواهند داشت؛ با این حال، نباید فراموش کرد که این تست‌های اولیه با نتیجه‌ی تست‌های محصول نهایی تفاوت دارند.

تراشه M4 که در گیک‌بنچ دیده شده، نسخه استاندارد است که در مک مینی و مک‌بوک پروهای 14 اینچ استفاده می‌شود. انتظار داریم که تراشه‌های M4 Pro و M4 Max نیز معرفی شوند که در مک بوک پرو و مک مینی‌های رده‌بالاتر قرار می‌گیرند. نتیجه بنچمارک این تراشه‌ها هنوز منتشر نشده است.

بد نیست اشاره کنیم که تراشه M3 در تست متال به امتیاز 47414 رسیده بود؛ بنابراین عملکرد GPU در نسل جدید، حدود 20 درصد بهینه‌ می‌شود.

کمپانی اپل احتمالا رویدادی را در اواخر ماه اکتبر برای رونمایی از مک‌های M4 جدید برگزار می‌کند و از اوایل ماه نوامبر، روند عرضه را آغاز خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر