coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

اریک اشمیت: به جای محدود کردن هوش مصنوعی از آن برای حل مشکلات اقلیمی کمک بگیریم

اریک اشمیت، مدیر سابق گوگل، در اظهار نظری جالب، راه حل مشکلات اقلیمی را کمک خواستن از هوش مصنوعی دانست.

به‌گزارش pivot، اشمیت در نشست «هوش مصنوعی و انرژی» با اشاره به اینکه در حال حاضر دست‌یافتن به اهداف اقلیمی غیر ممکن است پیشنهاد داد به جای محدود کردن هوش مصنوعی، بهتر است از آن بهره بگیریم تا آن راهکاری برای حل مشکلات اقلیمی ارائه کند.

راهنمای خرید تکراتو

مدیر اسبق گوگل می‌گوید، با توجه به افزایش تقاضا برای هوش مصنوعی، تنها با کاهش مصرف انرژی نمی‌توان پاسخگوی نیاز‌ها بود.

مدیر سابق گوگل: حل مشکلات اقلیمی بر عهده هوش مصنوعی بگذارید

اشمیت افزود با وضعیت موجود، دست‌یابی به اهداف اقلیمی غیرممکن است، به خصوص با توجه به افزایش مصرف انرژی در مراکز داده که این مسئله برای گوگل باعث شده انتشار گازهای گلخانه‌ای از سال 2019 نزدیک به 48 درصد افزایش یابد. او بر این باور است که همزمان با مواجهه با چالش‌های اقلیمی، نباید توسعه هوش مصنوعی متوقف یا به‌عنوان یک مانع در نظر گرفته شود.

مدیرسابق گوگل برای رفع این معضل سه راهکار پیشنهاد می‌کند: تولید انرژی پایدار و پیش بینی‌پذیر، یافتن مکان‌های بهینه برای مراکز داده و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای اتصال به این مراکز. به باور اشمیت، انجام این راهکارها باعث می‌شود، سرعت بهینه‌سازی سیستم‌های تولید انرژی تا 15 درصد بهتر شود.

وی در پایان به پارادوکس جونز اشاره کرده و گفت، افزایش کارایی انرژی می‌تواند به افزایش تقاضا منجر شود. به اعتقاد وی، هزینه‌های بالای برق از جمله چالش‌های بزرگ شرکت‌ها محسوب می شود و هوش مصنوعی می‌تواند نقش مهمی در کاهش این هزینه‌ها داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر