راهنمای خرید تکراتو
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

اپل قصد دارد برای رقابت مستقیم با گوگل و آمازون به بازار خانه‌های هوشمند ورود کند

اپل تصمیم دارد برای رقابت با گوگل و آمازون به بازار خانه‌های هوشمند ورود کند و برای رسیدن به هدف برنامه‌ی گسترده‌ای تدوین کرده است.

به‌گزارش androidauthority، اخیرا اپل، تحت عنوان “اکوسیستم خانگی” یا Home Ecosystem تشکیل داده که شامل مهندسانی می‌شود که قبلا روی پروژه خودروی این شرکت کار می‌کردند.

راهنمای خرید تکراتو

سه بخش اصلی طرح اپل برای ورود به بازار خانه‌های هوشمند

در گام اول هدف اپل این است که به کاربران اجازه دهد تا با استفاده از هوش مصنوعی کنترل بیشتری بر اپلیکیشن‌ها و دستگاه‌های خانگی داشته باشند. این امر باعث خواهد شد تا تجربه‌کاربری بهینه‌تری در فضای داخلی خانه ایجاد شود.

گام دوم اپل برای ورود به بازار خانه‌های هوشمند به‌کار گیری از نمایشگر‌های هوشمند است. پیش‌تر نیز خبری مبنی بر اینکه اپل نمایشگر هوشمندی را سال 2025 معرفی خواهد کرد منتشر شده بود. اپل قصد دارد نمایشگرهایی مقرون به‌صرفه تولید کند و نقش اصلی و کنترل مرکزی خانه‌های هوشمند را به دست بگیرد. از این دستگاه‌ها می‌توان برای تماشای برنامه‌های اپل‌ تی‌وی‌پلاس، تماس‌های ویدیوی با فیس تایم، مرور وب استفاده کرد. همچنین می‌توان مدیریت کارهای روزمره مثل دسترسی به تقوین و یادداشت‌برداری را بر عهده‌ی آنها گذاشت.

سومین گامی که اپل در برنامه‌ی تدوین شده‌ی خود لحاظ کرده، طراحی یک سیستم عامل مخصوص به خانه‌های هوشمند است. در همین راستا قرار است سیستم عامل homeOS مبتنی بر tvOS را طراحی کند که محور اصلی نرم‌افزاری این استراتژی خواهد بود. این سیستم قادر خواهد بود تا بین دستگاه‌های مختلف اپل در خانه، هماهنگی ایجاد کرده و عملکرد واحدی ارائه دهد.

رقابت اپل با پیشتازان خانه‌های هوشمند: استراتژی هوشمندانه کوپرتینو

هرچند که اپل تاکنون در بازار خانه‌های هوشمند حضور چندانی نداشته اما به‌نظر می‌رسد این شرکت به دنبال رقابت مستقیم با گوگل و آمازون است. این دو شرکت از پیش‌ترها در این حوزه حضور فعالی داشته‌اند. بهرحال همه‌چیز به آینده بستگی دارد. اینکه ایا اپل می‌تواند ورود باشکوهی به بازار خانه‌های هوشمند داشته باشد یا نه.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر