راهنمای خرید تکراتو
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

تراشه آیپد مینی 7 ضعیفتر از چیزی‌است که تصور می‌کردیم

تراشه آیپد مینی 7 نسخه‌ای دانگرید شده از تراشه A17 Pro است. درواقع، این همان تراشه‌‌ای نیست که در گوشی‌های آیفون 15 پرو و پرو مکس قرار گرفته و کمی با آن تفاوت دارد.

چند روز قبل بود که اپل از نسل جدید آیپد مینی رونمایی کرد. آیپد مینی 7 تقریبا سه سال بعد از آیپد مینی 6 معرفی شده و بسیاری از ویژگی‌های ظاهری و سخت‌افزاری آنها یکسان است؛ اما یک تفاوت مهم وجود دارد؛ تراشه آیپد مینی 7.

راهنمای خرید تکراتو

بسیاری مدعی بودند که اپل همان تراشه‌ی A17 Pro را که در آیفون 15 پرو و پرو مکس قرار گرفته، در آیپد مینی 7 نیز استفاده کرده؛ اما به گزارش 9to5mac، این آیپد جدید به نسخه‌ای ضعیف‌تر از این تراشه مجهز شده است.

تراشه آیپد مینی 7 نسخه‌ای دانگرید شده از A17 Pro است

تراشه A17 Pro سال گذشته و همراه با آیفون 15 پرو و پرو مکس معرفی شد. این تراشه در گوشی‌های آیفون، دارای 6 هسته CPU و 6 هسته GPU است که با رم 8 گیگابایت جفت شده است. نسخه‌ای که در آیپد مینی 7 قرار گرفته هم به احتمال زیاد رم 8 گیگابایتی دارد؛ اما تراشه‌ای که در آن استفاده شده، دقیقا همان تراشه‌ی موجود در سری آیفون 15 پرو نیست.

تراشه آیپد مینی 7 نسخه‌ای دانگرید شده از A17 Pro است

صفحه اطلاعات مشخصات این آیپد در وبسایت اپل نشان می‌دهد که تراشه آیپد مینی جدید، 6 هسته CPU و 5 هسته GPU دارد. اپل قبلا هم چنین کاری کرده و از نسخه‌های دانگرید‌شده از تراشه‌هایش در دستگاه‌های دیگر استفاده کرده بود.

چیپ بینینگ (chip binning) فرایندی در روند کنترل کیفیت تراشه است. در این فرایند، به‌جای حذف یا دور انداختن تراشه‌هایی که به حداکثر کارایی هسته‌های‌شان نرسیده‌اند، برخی از هسته‌ها غیرفعال شده و تراشه همچنان با هسته‌های کمتر قابل استفاده است. در آیپد مینی 7 نیز از همین نوع تراشه‌ استفاده شده است.

کاملا مشخص است که اپل از زمان تولید آیفون 15 پرو و پرو مکس هنوز تعدادی از این تراشه‌ها را در اختیار داشته و تصمیم گرفته از آنها در آیپد مینی جدید استفده کند. از آنجایی‌که یکی از هسته‌های GPU نسبت به نسخه اصلی A17 Pro کمتر شده، انتظار می‌رود که عملکرد کلی آیپد تحت تاثیر قرار نگیرد و تفاوت آن در انجام کارهای روزمره و عادی مشخص نمی‌شود.

در اینجا باید اشاره کنیم که به‌لطف تراشه A17 Pro و رم 8 گیگابایت، این آپید قادر به پشتیبانی از هوش مصنوعی اپل اینتلیجنس است که ماه آینده همراه با آپدیت iPadOS 18.1 در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

نظر شما درباره تراشه آیپد مینی 7 چیست؟ این تراشه تا چه اندازه می‌تواند در عملکرد روزانه تاثیرگذار باشد؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر