راهنمای خرید تکراتو
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

آغاز ثبت‌ نام جدید خودروهای وارداتی از ۲ آبان [+ جزئیات و شرایط واریز ۵۰۰ میلیون]

ثبت‌ نام جدید خودروهای وارداتی از ۲ آبان آغاز می‌شود. متقاضیان باید مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان را در حساب وکالتی خود مسدود کرده و از بین ۱۹ مدل موجود، پنج اولویت را انتخاب کنند.

سامانه ثبت‌نام خودروهای وارداتی اعلام کرده است که از ۲ آبان‌ماه، مرحله جدید ثبت‌نام آغاز می‌شود. در این دوره، متقاضیان باید ضمن مسدود کردن مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان در حساب وکالتی خود، امکان انتخاب از میان ۱۹ مدل خودروی مختلف را خواهند داشت.

راهنمای خرید تکراتو

این فرآیند به مدت محدود فعال بوده و جزئیات بیشتری درباره شرایط و هزینه‌ها در سامانه ارائه شده است. همچنین، برخی از خودروها با قیمت قطعی و برخی دیگر با قیمت علی‌الحساب عرضه می‌شوند. رعایت نکات مربوط به قوانین و آیین‌نامه‌های اجرایی نیز الزامی است.

اولین اطلاعیه سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی در تاریخ 23 مهر 1403 منتشر شد. در این اطلاعیه به زمان افتتاح حساب وکالتی و اولین خودرو وارداتی در لیست نیز به خودرو وارداتی سایپا به نام چانگان XS35 پلاس اشاره شده بود. حال لیست تمامی خودروها به همراه شرایط و قیمت فروش نیز در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

ثبت‌ نام جدید خودروهای وارداتی از ۲ آبان آغاز می‌شود

متقاضیان از سه‌شنبه ۲۴ مهر تا شنبه، ۵ آبان فرصت دارند تا یکی از حساب‌های خود را به‌ نام خودرو وارداتی وکالتی کرده و مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان در آن مسدود کنند. سپس از چهارشنبه، ۲ آبان تا دوشنبه، ۷ آبان می‌توانند ثبت‌نام کنند و از بین ۱۹ مدل خودروی وارداتی موجود، پنج اولویت را انتخاب نمایند.

جزئیات جدید ثبت‌نام خودروهای وارداتی

مطابق ماده ۴ دستورالعمل تنظیم بازار خودروسواری (مصوبه جلسه ۵۴۳ شورای رقابت)، تمامی افراد واجد شرایط می‌توانند از روز چهارشنبه، ۲ آبان تا دقیقه پایانی دوشنبه، ۷ آبان، مراحل ثبت‌نام و انتخاب 5 اولویت از سبد محصولات وارداتی را تکمیل کنند.

لازم است متقاضیان از روز سه‌شنبه، ۲۴ مهر تا ساعت ۱۲:۰۰ ظهر شنبه، ۵ آبان 1403 یکی از حساب‌های بانکی خود را در شعب بانک‌های اعلام‌شده در سامانه، به نام خودرو وارداتی وکالتی کرده و مبلغ ۵ میلیارد ریال را مسدود نمایند.

ثبت‌ نام جدید خودروهای وارداتی از ۲ آبان
اطلاعیه اول عرضه خودروهای وارداتی

شرایط خودروها به دو دسته تقسیم می‌شود

الف) خودروهای با قیمت قطعی:

ثبت‌ نام جدید خودروهای وارداتی از ۲ آبان
ثبت‌ نام جدید خودروهای وارداتی از ۲ آبان

قیمت‌های ذکر شده در جدول شماره ۱ به عنوان قیمت قطعی در مبادی ورودی اعلام شده و هزینه‌های اضافی مانند بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه شماره‌گذاری، اسقاط خودروی فرسوده و کرایه حمل پس از ترخیص به قیمت اضافه خواهند شد.

ب) خودروهای با قیمت علی‌الحساب:

ثبت‌ نام جدید خودروهای وارداتی از ۲ آبان
ثبت‌ نام جدید خودروهای وارداتی از ۲ آبان

قیمت‌های موجود در جدول شماره ۲ به عنوان قیمت علی‌الحساب در مبادی ورودی ثبت شده و قیمت قطعی بر اساس مصوبات شورای رقابت و مستندات ارائه‌شده توسط سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام خواهد شد. هزینه‌های اضافی نیز در زمان صدور فاکتور نهایی محاسبه و اضافه می‌شوند.

همچنین قراردادهای فروش باید مطابق آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف‌کنندگان خودرو منعقد شود. در همین راستا، تمامی فروش‌ها و پیش‌فروش‌ها باید مطابق مفاد ماده ۴ آیین‌نامه مذکور و اصلاحات آن اجرا شوند.

نکته مهم: افرادی که در مراحل قبلی ثبت‌نام کرده و گزینه ارسال به خودرو‌ساز یا رزرو را در پرتال خود مشاهده می‌کنند، در این مرحله امکان انتخاب خودرو نخواهند داشت.

اطلاعات تمامی متقاضیان این طرح به نهادهای مرتبط با ماده ۱۹ آیین‌نامه اجرایی قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات بر عایدی سرمایه ارائه خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص شروع دور جدید ثبت‌نام خودروهای وارداتی از 2 آبان چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر