coinex
راهنمای خرید تکراتو

سامسونگ قصد دارد هدست‌های واقعیت مجازی متفاوتی را تولید کند

هدست‌های واقعیت مجازیشرکت سامسونگ، هدست‌های واقعیت مجازی مستقل مرموزی را در نمایشگاه ام دابلیو سی 2017 به نمایش گذاشت. این هدست های وی آر که هم اکنون در مرحله طرح ریزی و بررسی است، در صورت به تولید رسیدن می تواند تحول بزرگی در این زمینه ایجاد کند. در ادامه با تکرا همراه باشید.

سامسونگ، خبر در راه بودن جدیدترین پردازشگر خود با عنوان اگزینوس 8895 را که در اصل پاسخی است به آخرین پردازنده شرکت کوالکام با عنوان اسنپدراگون 835،  بسیار بزرگ جلوه‌ داد. گفته می‌شود که قرار است تا نسخه‌های مختلف گلکسی اس 8 در سراسر جهان، با این تراشه مجهز شوند؛ اما به نظر می‌رسد که این شرکت، از اینکه تنها این تراشه را در تلفن‌های همراه هوشمند خود تعبیه‌ کند، راضی نمی‌شود.

بنا بر گزارشی از PCWorld، بیان شد با اینکه سامسونگ تمرکزش را برای جلب مشتری، به سمت تبلت‌های جدید خود جهت‌ داده؛ اما در پشت پرده چیز جالب‌تری در چنته دارد. هدست‌های واقعیت مجازی مستقل که با اگزینوس 8895 طراحی شده‌اند.

در حال حاضر، هدست‌های واقعیت مجازی برای دو شاخه مختلف ارائه می‌شوند؛ کامپیوتر و تلفن‌همراه. متاسفانه برای کاربران این دستگاه‌ها، نیازمند به یک سخت‌افزار خارجی است تا یک تجربه‌ واقعی را منتقل کنند که مسلما می‌تواند زحمت زیادی را به دنبال داشته باشد.

ایده‌ای که سامسونگ در پشت پرده‌ آن را می‌پروراند، دور زدن تمامی این مشکلات و مجهز کردن مستقیم این هدست به تراشه جدید خود، یعنی اگزینوس است. واحد پردازش تصویر اختصاصی اگزینوس 8895، از یکسری امور مهم تخصصی که برای وی‌آر مورد نیاز است نیز پشتیبانی‌ کرده که این کار، باعث می‌شود تا این هدست، از رقبای خود پیشی گرفته و توانایی‌های بیشتری داشته باشد.

سامسونگ از قبل نیز هدست‌ واقعیت مجازی مختص به خود را تولید می‌کرد -گیر وی آر- ولی با این تفاوت که این مدل، نیازمند یک تلفن هوشمند بود تا بتواند عملکردش را پیاده‌سازی کند.

هدست واقعیت مجازی مستقل در اصل یک ایده نو و تازه نیست؛ اما تابحال، بصورت بی‌نقص وارد خط اجرا نشده است. برای مثال، هولولنزهای مایکروسافت نمونه‌ای از هدست های واقعیت افزوده هستند که تا حد زیادی، به صورت مستقل مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ اگرچه در اصل این یک هدست واقعیت افزوده است که یک تکنولوژی جدا از واقعیت مجازی به‌حساب می‌آید.

ما مشتاقانه منتظریم تا به‌زودی، سامسونگ نمونه‌های اولیه این هدست‌ها را در معرض دید عموم قراردهد و به نظر می‌سد، این محصول قرار است تا تجربه‌های هیجان انگیزتری را نسبت به تکنولوژی‌های فعلی موجود در بازار به ما ارائه دهد.

.

منبع:phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر