coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

شرکت اینتل در حال خرید یک شرکت فعال در زمینه‌ خودروهای بدون راننده است

شرکت اینتل در حال خرید یک شرکت فعال در زمینه‌ خودروهای بدون راننده است

در دنیای کنونی ما که تکنولوژی به سرعت در حال پیشرفت است و ترکیب علوم و صنایعی که هر کدام در یک زمینه به فعالیت می‌پردازند بیش از پیش رونق گرفته است. عموما صنایعی مثل خودرو سازی، سازنده‌های قطعات کامپیوتری، شرکت‌های مخابراتی و غیره نمی‌توانند برای توسعه و گسترش فعالیت خود به صنعت و یا تکنولوژی‌های دیگری که متفاوت با تکنولوژی خودشان است، به سادگی وارد شوند.

این می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد؛ از جمله آنکه آنها باید سرمایه گذاری‌های غیر متعارفی را در این صنایع نوپای خود انجام دهند، یا باید واحدهای تحقیق و توسعه (R&D) بسیار هزینه‌بری برای آن در نظر بگیرند که نه به صرفه بوده و نه راه عاقلانه‌ای است، و سوال این است که چرا باید راهی را که بقیه‌ شرکت‌ها، با توجه به تخصصی که دارند و فعالیتی که می‌کنند، دوباره طی کرد؟ آیا راهی وجود دارد که بتوان به نوعی فعالیت خود را در رشته‌ای دیگر نیز توسعه داد؟ در ادامه به یکی از این راه‌ها می‌پردازیم.

شرکت اینتل (Intel) که یک سازنده‌ی غول پیکر تراشه‌های کامپیوتری است، اخیرا با همکاری شرکت MobilEye مشغول به ساخت اتومبیل‌های خود‌ران یا بدون راننده هستند. شرکت اینتل در حال خرید MobilEye به مبلغ 15.3 میلیارد دلار است؛ که مقر این شرکت دراورشلیم واقع شده است. شرکت MobilEye یکی از بزرگترین فعالان در زمینه‌ی ساخت خودروهای بدون راننده است و اخیرا با شرکت اینتل بر روی یک پلتفرم کار می‌کنند که مربوط به خودروهای بدون راننده‌ی شرکت BMW به نام iNext است که قرار است در سال 2021 به تولید انبوه برسد و به طور رسمی به خدمت گرفته شود.

تکنولوژی که این دو شرکت بر روی آن کار می‌کنند فقط مختص شرکت BMW نیست، و قرار است که این تکنولوژی به گونه‌ای باشد که شرکت‌های خودرو سازی دیگر نیز بتوانند با کمی تغییر در آن، مبادرت به ساخت خودروهای خودشان کنند. این می‌تواند یک تجارت بسیار پر سود برای MobilEye باشد؛ که همین موضوع به نوعی توضیح دهنده و توجیه کننده‌ی مبلغ بالایی است که شرکت اینتل، این شرکت را خریده است. این اکتساب یا تملکی که توسط شرکت اینتل صورت گرفته است، یکی از بزرگترین اکتساب‌هایی بوده است که تا کنون در زمینه تکنولوژی در اسرائیل رخ داده است.

با توجه به وضعیت کنونی ما که از آن به عنوان عصر کامپیوتر یاد می‌شود و به نوعی مدیون تلاش‌های بی وقفه شرکت مایکروسافت برای تولید و ساخت کامپیوترهای شخصی است، باید گفته شود که کامپیوترهای دسکتاپ، در حال خالی کردن عرصه‌‌ی تجارت به نفع دستگاه‌های موبایل است. این موضوع باعث می‌شود که صورت‌های مالی شرکت اینتل تحت تاثیر قرار بگیرد و اگر به همین منوال ادامه دهد، باعث کاهش سود خالص این شرکت شود؛ در حالی که شرکت‌هایی مثل Qualcomm به ساخت تراشه‌هایی مشغول هستند که در گوشی‌های هوشمند و تبلت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این وضعیت، شرکت اینتل را مجبور کرد که کمی فعالیت‌های خود را توسعه دهد و به ساخت گجت‌های پوشیدنی و وسایلی که به نوعی از اینترنت استفاده می‌کند روی آورد.

اینجا بود که یک خبری مبنی بر خرید شرکت MobilEye توسط شرکت اینتل در خبرگزاری‌ها منتشر شد:

شرکت اینتل، MobilEye را به ارزش هر سهم 63.54 دلار و در مجموع به ارزش 15.3 میلیارد دلار خریده است.

شرکت اینتل در حال خرید یک شرکت فعال در زمینه‌ خودروهای بدون راننده است

خودروهای خود مختار یا هوشمند، یکی از داغ ترین موضوعاتی است که امروزه در تکنولوژی مطرح شده است؛ طوری که همه‌ شرکت‌های خودروسازی، شرکت‌های تکنولوژی محور و حتی شرکت‌هایی مثل اوبر (Uber) که یک شرکتی حمل‌ونقل آنلاین است (که شبیه این شرکت را ما در ایران به نام اسنپ و … می‌شناسیم)، هم در زمینه ساخت چنین خودروهایی مشغول شده اند.

حتی اگر هم این خودروها نتوانند به تولید انبوه برسند و به خدمت گرفته شوند (بعضی منتقدین اذعان کردند که این فعلا رویایی بیش نیست)، هم می‌توان از این تکنولوژی برای کاهش تصادفات رانندگی استفاده کرد.

همانطور که گفته شد، شرکت اینتل به جای ایجاد پلتفرمی جدید برای ساخت خودروهای بدون راننده و هوشمند، مبادرت به خرید شرکت MobilEye کرد؛ که در اینجا می‌توان گفت که اگر هم اینتل به جای تملک MobilEye، به فکر ایجاد یک پلتفرم برای ساخت این اتومبیل‌ها می‌کرد، محتمل بود که به یک سرمایه گذاری بیش از 15.3 میلیارد دلاری نیاز داشت.

منبع: engadget

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر