coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

هیوندای خودروی الکتریکی با قابلیت پیمایش 499 کیلومتر مسافت می‌سازد!

هیوندای خودروی الکتریکی با قابلیت پیمایش 499 کیلومتر مسافت می‌سازد!هیوندای توانسته است در کنار شرکت خودروسازی کیا از هشت خودروی الکتریکی و دو خودروی سوخت سلولی رونمایی کند؛ این ده خودرو پیشرفت بزرگ سازنده کره‌ای را در زمینه تولید خودروهای الکتریکی به علاقمندان دنیای خودروهای پاک نشان می‌دهند و قرار است که در آینده‌ای نزدیک وارد بازار شوند. هیوندای توانسته است مانند تویوتا، شرکت خودروساز برتر ژاپنی، در زمینه تولید خودروهای سوخت سلولی به پیشرفت‌های بزرگی دست پیدا کند. خودروهای سوخت سلولی از هیدروژن به عنوان سوخت استفاده و به جای دود آب تولید می‌کنند. مشکلی که در صنعت خودروهای سوخت سلولی وجود دارد این است که ذخیره سازی و حمل و نقل هیدروژن متراکمی که در این خودروها به عنوان سوخت مورد استفاده قرار می‌گیرد، پیچیدگی‌های بسیار زیادی دارد به همین دلیل خودروهای سوخت سلولی با سرعت آهسته‌تری در بازار عرضه شده‌اند اگرچه که فرآیند سوخت گیری در این خودروها در مقایسه با خودروهای الکتریکی با سرعت بسیار بیشتری انجام می‌شود.

تویوتا علاوه بر این اخیرا گفته است که می‌خواهد سرمایه بیشتری را در تولید انبوه خودروهای الکتریکی دارای قابلیت پیمایش مسافت‌های طولانی هزینه کند. در ماه ژوئیه (10 تیر تا 9 مرداد)، در یک خبر در مجله وال استریت نوشته شده بود که شرکت خودروساز ژاپنی مشغول ساختن یک باتری دارای الکترولیت جامد است و این باتری در سال 2022 میلادی وارد بازار می‌شود. به نظر می‌رسد که به دنبال فعالیت‌های شرکت‌هایی مانند شورولت و تسلا در زمینه تولید خودروهای الکتریکی تقریبا ارزان قیمت با قابلیت پیمایش مسافت‌های طولانی، شرکت‌هایی که در زمینه ساخت خودروهای اقتصادی فعالیت داشته‌اند هم به تولید خودرو در این زمینه علاقمند شده‌اند.

هیوندای در این زمینه به خبرگزاری رویترز گفته که مشغول ساختن اولین خودروی الکتریکی خود است؛ این اقدام شرکت خودروساز کره‌ای یک پرش بلند به طرف پروسه ساختن چندین مدل خودروی الکتریکی در سال‌های آینده توسط این برند خودروسازی محسوب می‌شود.

هیوندای علاوه بر این به تازگی از یک خودروی اس یو وی سوخت سلولی جدید رونمایی کرده است؛ طبق اطلاعات منتشر شده این خودرو می‌تواند با یک باک سوخت مسافتی معادل 579.4 کیلومتر را طی کند. علی رغم پیشرفت‌هایی که اخیرا در زمینه ساخت خودروهای سوخت سلولی انجام شده است، فقدان زیرساخت‌های لازم برای تولید انبوه این خودروها همچنان بزرگ‌ترین مشکلی است که در سر راه خودروسازان وجود دارد لی هانگ کو، یکی از محققان ارشد موسسه تجارت و اقتصاد صنعتی کره (Korea Institute for Industrial Economics & Trade) به خبرگزاری رویترز گفته است که هیوندای تا سال 2035 میلادی صرفه جوئى‌هاى تولید انبوه لازم را برای تولید خودروهای سوخت سلولی کسب می‌کند.

برخلاف خودروهای سوخت سلولی، خودروهای الکتریکی اگرچه عملکرد چندان خوبی نداشته‌اند، توانسته‌اند زیرساخت‌های لازم را با سرعت زیادی در سرتاسر جهان کسب کنند. در ماه ژوئن (11 خرداد تا 10 تیر)، آژانس بین المللی انرژی (International Energy Agency) اعلام کرد که در حدود دو میلیون دستگاه خودروی الکتریکی در جاده‌های جهان مشغول به کار هستند.

هیوندای

.

منبع: arstechnica

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر