coinex
otetmarket
propification.com

بررسی گوشی موتو ایکس 4 موتورولا: یک گوشی میان رده زیبا با قابلیت‌های پیشرفته

بررسی گوشی موتو ایکس 4 موتورولا: یک گوشی میان رده زیبا با قابلیت‌های پیشرفته

موتو ایکس 4 روز گذشته در قالب یک گوشی میان رده زیبا و پیشرفته در نمایشگاه ایفا 2017 رونمایی شد. در این مطلب به بررسی این گوشی هوشمند می‌پردازیم. با تکراتو همراه شوید.

بعد از این که شرکت لنوو تصمیم گرفت که شرکت موتورولا را بخرد، اتفاقات جالبی در خط تولید محصولات سازنده آمریکایی رخ داد به این نحو که ابتدا تعداد گوشی‌های محبوب سری موتو ایکس کاهش یافتند و بعد نوبت به گوشی‌های پرچمدار سری موتو زد رسید و حال پس از گذشتن چند سال به نظر می‌رسد که موتورولا و لنوو توانسته‌اند گوشی موتو ایکس 4 را به عنوان یک جانشین مناسب برای محصولات سری موتو ایکس خود معرفی کنند.

لنوو و موتورولا با رونمایی از گوشی هوشمند موتو ایکس 4 در نمایشگاه ایفا 2017 برلین همه بازدیدکنندگان را غافلگیر کردند. مشخصه‌ای که تا حد زیادی گوشی جدید موتورولا را به یک محصول خاص بدل می‌سازد این است که موتو ایکس 4 یک گوشی پرچمدار نیست بلکه عضوی از خانواده گوشی‌های میان رده است که می‌تواند قابلیت‌ها و ویژگی‌های یک گوشی پرچمدار را در اختیار کاربرانش بگذارد؛ ماهیتی که باعث شده است موتو ایکس 4 بتواند خود را به عنوان یکی از برترین گوشی‌های میان رده موجود در بازار معرفی کند. در این مطلب به بررسی این گوشی هوشمند پرداخته شده است.

طراحی موتو ایکس 4

گوشی‌های سری ایکس موتورولا به دلیل داشتن یک ماهیت طراحی تغییرپذیر در مقایسه با سایر گوشی های موجود در بازار منحصر بفرد هستند اما سازنده آمریکایی در نهایت مجبور شد که این سبک طراحی را برای ایجاد قابلیت‌های بیشتری در این سری از محصولاتش محدود کند.

خوب یا بد بودن این ماهیت به سلیقه هر شخص بستگی دارد اما آنچه که در این زمینه بدون شک می‌تواند نظر همه کاربران و منتقدان را به خود جلب کند سطح شیشه‌ای پرداخت شده گوشی موتو ایکس 4 است.

موتو ایکس 4

موتو ایکس 4 به دلیل داشتن بدنه‌ای منحنی شکل با لبه‌های شیب دار که قرار گرفتن آن را در دست ساده‌تر می کند، نسبت به سایر گوشی‌های رنج متوسط در سطح بالاتری قرار می‌گیرد.

موتورولا سعی کرده است که در ساخت گوشی جدیدش باز هم ویژگی‌های برجسته سایر گوشی‌های سری موتو خود را به کار گیرد با وجود این به هیچ وجه نمی‌توان ادعا کرد که موتو ایکس 4 یک گوشی کپی شده از سری محصولات سری موتو زد سازنده آمریکایی است زیرا حداقل در ساخت آن از سبک طراحی ماژولار محصولات سری موتو زد استفاده نشده است.

موتو ایکس 4 به جای داشتن یک طراحی ماژولار توانایی‌های خود را با مجهز شدن به شاخص مقاومتی IP68 که آن را در برابر نفوذ آب و گرد و خاک تا حد زیادی مقاوم می‌سازد، بالا برده است؛ مشخصه‌ای که هیچ یک از گوشی‌های سری موتو زد موتورولا آن را در خود ندارند.

موتو ایکس 4

ویژگی‌های فوق در زمینه طراحی باعث شده‌اند که موتو ایکس 4 به عنوان یک گوشی میان رده، به قابلیت‌های یک گوشی پرچمدار مجهز شده و به یک شروع جدید در خط تولید گوشی‌های سری موتو ایکس موتورولا تبدیل شود.

موتو ایکس 4

رابط کاربری موتو ایکس 4

یکی از ویژگی‌های مثبتی که در همه گوشی‌های سری موتو وجود دارد، سیستم عامل پایدار این محصولات است که یک تجربه بسیار خوب استفاده از سیستم عامل اندروید را در اختیار کاربران می‌گذارد.

اگر از سایر محصولات لنوو – موتورولا استفاده کرده باشید باز هم با تجربه مشابه‌ای را دریافت می‌کنید. آنچه که این تجربه را بیشتر بهبود می‌بخشد این است که موتو ایکس 4 سایر قابلیت‌های نرم افزاری برجسته موتورولا نظیر موتو ویس (Moto Voice) و موتو اکشن (Moto Action) را هم در کنار سیستم عامل پایدار خود در اختیار کاربرانش می‌گذارد.

در این بررسی یک ویژگی صوتی که تنها موتو ایکس 4 از خانواده گوشی‌های سری موتورولا به آن مجهز شده نیز مورد توجه قرار گرفت. موتو ایکس 4 از یک فناوری صوتی بلوتوث جدید به نام دالبی لبز آف بلوتوث (Dolby Labs of Bluetooth) بهره می‌برد که توسط شرکت تمپو (Tempow) اختراع شده است.

این قابلیت نرم افزاری گوشی موتو ایکس 4 را قادر می‌سازد تا به طور همزمان فایل‌های صوتی خود را بر روی چند بلندگوی پشتیبانی کننده قابلیت بلوتوث پخش کند؛ به کمک این قابلیت کاربر در واقع می‌تواند گوشی خود را با چند بلندگوی پشتیبانی کننده قابلیت اتصالی بلوتوث همگام سازد و محتویات صوتی موجود در گوشی را به طور همزمان بر روی همه آن‌ها پخش کند.

ویژگی جالبی که در مورد این قابلیت وجود دارد این است که موتو ایکس 4 می‌تواند خود را بدون هیچ تاخیری به همه بلندگوها متصل سازد؛ این ویژگی باعث می‌شود که همه بلندگوها یک فایل صوتی را به طور همگاهنگ با یکدیگر و بدون هیچ تاخیر زمانی پخش کنند. کاربر همچنین می‌تواند فایل‌های صوتی خود را از این طریق با افکت استریو بر روی بلندگوهای بلوتوث دار شرکت‌های مختلف به یک صورت پخش کند.

دوربین موتو ایکس 4

موتو ایکس 4 از یک دوربین دوگانه اصلی شبیه به دوربینی که در گوشی موتو زد 2 فورس (Moto Z2 Force) به کار رفته است، بهره می‌برد. این دوربین ترکیبی از یک سنسور 12 مگاپیکسلی با قابلیت عکس برداری RGB را در کنار یک سنسور 8 مگاپیکسلی واید انگل در اختیار کاربر می‌گذارد؛ این دو سنسور در کنار یکدیگر یک میدان دید عریض 120 درجه را تشکیل می‌دهند. کاربر می‌تواند به کمک این ترکیب یک اثر بوکه بسیار برجسته را بر روی پیش زمینه عکس خود ایجاد کند و علاوه بر این تصویر بسیار زیبایی را نیز از منظره مورد نظر خود بگیرد.

موتو ایکس 4

گوشی هوشمند موتو ایکس 4 در شرایط کم نور هم توانایی تصویربرداری بالایی دارد. موتورولا در ساخت این محصول از یک سنسور 16 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 استفاده کرده است تا کاربر بتواند عکس‌های سلفی بسیار باکیفیتی را از خود بگیرد.

باتری موتو ایکس 4

موتو ایکس 4 توانایی و قابلیت‌های بسیار زیادی دارد به همین دلیل به یک باتری 3,000mAh مجهز شده است تا بتواند به راحتی فرامین روزانه مورد نظر کاربرش را انجام دهد. این باتری علاوه بر این سیستم شارژ سریع پیشرفته توربو شارژینگ (TurboCharging) را هم پشتیبانی می‌کند.

از موتو ایکس 4 چه انتظاراتی داریم؟

با توجه به این که چند سال طول کشید که موتو ایکس 4 رونمایی شود می‌توان گفت که بیشتر کاربران بدون شک انتظارات بیشتری از این گوشی هوشمند دارند با وجود این لنوو – موتورولا امید دارد که محصول جدیدش بتواند توجه تعداد زیادی از کاربران گوشی‌های میان رده را به خود جلب کند.

موتورولا گفته است موتو ایکس 4 را با قیمت 470 دلار وارد بازار می‌کند به همین دلیل با توجه به این که کاربران می‌توانند مدل موتو جی 5 پلاس را با قیمت 300 دلار خریداری کنند، چندان عجیب نیست که سازنده آمریکایی کمی در فروش گوشی جدید خود با مشکل مواجه شود.

موتو ایکس 4 در برابر نفوذ آب و گرد و خاک مقاوم سازی شده است و از یک طراحی بهتر بهره می‌برد اما کاربران در ازای این دو مشخصه بهای بالایی را پرداخت می‌کنند. این گوشی هوشمند به یک پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 630 مجهز شده است که در مقایسه با پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 625 مدل موتو جی 5 پلاس عملکرد بسیار بالاتری ندارد و این امر باعث می‌شود که اختلاف قیمت موجود در بین این دو گوشی هوشمند برجسته‌تر نشان داده شود.

نکته آخری که باید در نظر گرفت این است که موتو ایکس 4 برجستگی و زیبایی گوشی‌های قبلی موتورولا را ندارد؛ این گوشی هوشمند با استفاده از یک زبان طراحی خوب ساخته شده است اما هیچ یک از ویژگی‌های برجسته طراحی گوشی‌های سری قبل موتورولا را در خود ندارد.

داده فیلى، وبلاگى که مى توانید در مورد بازاریابى محتوایى و تبلیغات آنلاین در آن بخوانید، حامى تکراتو براى پوشش نمایشگاه IFA 2017

.

منبع: phonearena

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر