;
coinex

مایکروسافت آفیس برای iOS و اندروید، ۱۰۰ میلیون بار دانلود شده است

مایکروسافت از یک شرکت نرم افزاری به یک شرکت ارایه دهنده دستگاه ها و سرویس های گوناگون و به شرکتی که تمرکز خود را بر روی "اول موبایل، اول ابر" گذاشته، بدل گشته است. به عنوان یک شرکتی که در گذشته برنامه ها را تقریبا تنها برای ویندوز توسعه می داد، در حال حاضر این شرکت آینده ای بین پلتفرمی (cross-platform) را پیش روی خود می بیند و اکثر محصولات خود را تا جایی که امکان دارد گسترش می دهد.

مایکروسافت از یک شرکت نرم افزاری به یک شرکت ارایه دهنده دستگاه ها و سرویس های گوناگون و به شرکتی که تمرکز خود را بر روی “اول موبایل، اول ابر” گذاشته، بدل گشته است. به عنوان یک شرکتی که در گذشته برنامه ها را تقریبا تنها برای ویندوز توسعه می داد، در حال حاضر این شرکت آینده ای بین پلتفرمی (cross-platform) را پیش روی خود می بیند و اکثر محصولات خود را تا جایی که امکان دارد گسترش می دهد.

مایکروسافت آفیس یکی از چند محصولی است که مایکروسافت در چند سال اخیر برای پلتفرم رقیب خود فراهم آورده است. بر اساس گزارشی از Mobile World Live در 23 آوریل، بعد از اینکه مایکروسافت آخرین گزارش فصلنامه مالی خود را منتشر کند، رئیس اجرایی مایکروسافت، ساتیا نادلا اذعان داشت که آفیس تا کنون بر روی اندروید و iOS بسیار موفق عمل کرده است.

او گفت: “ما آفیس را به همه جا می بریم، هسته آن را به عنوان اولین استراتژی به موبایل هایمان آوردیم تا مطمئن شویم که سرویس هایمان بر روی هر دستگاه موبایلی وجود دارد، و در همین راستا نیز، شاهد حرکت ادامه داری با بیش از 100 میلیون بار دانلودِ آفیس بر روی آیفون ها، آیپدها و تبلت های اندرویدی، بودیم.”

مایکروسافت هیچ گاه از دستگاه های و پلتفرم های خودش دست بر نداشته است. نادلا گفت که عرضه ویندوز 10 در این تابستان “طلیعه عصر جدیدی از محاسبات شخصی تر خواهد بود.” اما او همچنین اضافه کرد که “این یک عصری است که تجربه موبیلیتی و تحرک داشتن برتر است، نه دستگاه.”

در حالی که مایکروسافت بر روی ویندوز 10 خود، قمار بزرگی کرده است و روی بسیاری از دستگاه هایش، مانندِ تبلت سرفیس 3 که جدیداً معرفی کرده و نسل جدید پرچمدار تلفن های لومیا خود، از آن استفاده کرده است، به نظر می رسد که شرکت به این موضوع پی برده که استراتژی بین پلتفرمی می تواند مطمئن ترین راه برای موفقیت در دراز مدت باشد.

.

منبع: neowin


عصر تکنولوژی، Techera

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر