;
coinex

سود سامسونگ پایین است، آیا S6 آن را تغییر خواهد داد؟

آخرین آمار رقمی درآمد سامسونگ نشان می دهد که این شرکت در سه ماهه اول سال 2015 بهتر از اواخر سال 2014، کار کرده است اما سود کلی آن در حالی که رقابت در حال افزایش است هنوز هم پایین است.

آخرین آمار رقمی درآمد سامسونگ نشان می دهد که این شرکت در سه ماهه اول سال 2015 بهتر از اواخر سال 2014، کار کرده است اما در کل سود سامسونگ در حالی که رقابت در حال افزایش است هنوز هم پایین است. این شرکت برای ژانویه تا مارس سال 2015، سود عملیاتی (سود عملیاتی برابر است با مجموع درآمد با کسرِ کردنِ مخارج عملیاتی و هزینه های فروش از آن) 6 هزار میلیارد وون (واحد پول کره جنوبی، معادل 5.6میلیارد دلار) به دست آورده ، بالغ بر 5.3 هزار میلیارد وون (5 میلیارد دلار) آن را سه ماهه گذشته به دست آورده است. با این حال، این رقم در مطابقت با عملکردش در بازه زمانی مشابه در سال گذشته زمانی که به سود عملیاتی 8 میلیارد دلاری خود میبالید، کافی نیست. بخش موبایل سامسونگ، برای اولین بار، در سال گذشته به طور چشمگیری تغییر کرد. این شرکت نقطه برتر لیست تولید کنندگان را از اپل با بزرگترین محموله های گوشی های هوشمند برای سه ماهه اول، با توجه به استراتژی تجزیه و تحلیل پس گرفت. متاسفانه، تبلت و سایر گوشی های با ویژگی خاص فروششان کاهش یافته و از دست دادن کلیِ درآمد را نتیحه می دهد .

در واقع، سود عملیاتی این بخش تضعیف شده از 6.43 هزار میلیارد وون (6 میلیارد دلار) برای فصل اول 2014 به تنها 2.74 هزار میلیارد وون (2.6 میلیارد دلار) برای فصل اول 2015 رسیده است. واضح است که سامسونگ نیاز به یک محصول متقاعد کننده ای برای رقابت با فروش آیفون کوپرتینو دارد، و این شرکت کره ای معتقد است که گلکسی S6 و S6 اج پاسخ این نیاز می باشد. این شرکت انتظار افزایش سود جهانی با فروش 23 میلیون S6 و 23 میلیون واحد S6  اج در سال جاری را دارد. به نظر می رسد در تلاش برای پاسخ گویی به تقاضاهای نسخه صفحه نمایش خمیده شان از پرچمدار جدید خود است، اما سامسونگ وعده داده که ” مشکل را در عرضه این محصول، حل و فصل می کند.”
در خارج از بخش موبایل، کسب و کار نیمه هادی سامسونگ همچنان با سود عملیاتی 2.93 هزار میلیارد وون (2.7 میلیارد دلار) رونق دارد، که نسبت به سال گذشته که 1.95 هزار میلیارد وون (1.8 میلیارد دلار) بود، افزایش یافته است. بخش پنل نمایشگر نیز به لطف افزایش تقاضا برای تلویزیون های UHD سود آور است، 520 میلیارد وون (490 میلیون دلار) سود حاصل شده که بسیار بیشتر از سال گذشته با سود 80 میلیارد وون (75 میلیون دلار) است.

.

منبع: engadget


عصر تکنولوژی، Techera

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر