;
coinex

برنامه آکیولس، ژپتو ، به تازه کارها این امکان را می دهد که کاراکترهای انیمیشنیِ واقعیت مجازی بسازند

یک استودیو انیمشن سازی سه بعدی به اسم Master of Pie یک نمونه اولیه از برنامه ای به اسم ژپتو (Geppetto) توسعه داده اند که امکان ساختِ کاراکترهای انیمیشنی واقعیت مجازی را آسان می کنند، در واقع می توان گفت که استفاده از این برنامه حتی برای کسانی که هیچ دانشی درباره ساخت انیمیشن ندارند نیز آسان می باشد.

 

یک استودیو انیمشن سازی سه بعدی به اسم Master of Pie یک نمونه اولیه از برنامه ای به اسم ژپتو (Geppetto) توسعه داده اند که امکان ساختِ کاراکترهای انیمیشنی واقعیت مجازی را آسان می کنند، در واقع می توان گفت که استفاده از این برنامه حتی برای کسانی که هیچ دانشی درباره ساخت انیمیشن ندارند نیز آسان می باشد. ژپتو روی آکیولس ریفت (Oculus Rift، هدست واقعیت مجازی برای بازی های سه بعدی است) اجرا شده و علت این نام گذاری هم سازنده پینوکیو می باشد (همان پدر ژپتوی معروف)، سازندگان ژپتو نیز اضافه کرده اند که این وسیله نیز می تواند برای ساخت عروسک های خیمه شب بازی دیجیتال (digital puppetry) استفاده گردد. این امر با کمی خرج کردن محقق می گردد، کافی است که یک کنترل بازیِ Razer Hydra تهیه کنید، حال شما می توانید هر قسمتی از کاراکتر را گرفته و آن را به هر جایی که می خواهید انتقال دهید.

ویراستار ارشد Road to VR، بن لنگ (Ben Lang) شانس این را داشت تا این وسیله را امتحان کرده و یک کاراکتر فضایی را با آن، در عرض 5 دقیقه به نمایش درآورد. او اضافه کرد: “بالای کاراکتر یک خط زمانی وجود دارد که به کاربران اجازه می دهد تا با کمکِ حرکات و ژست هایِ خاص در زمان های مشخصی (Keyframes) بر روی این خط زمانی، به انیمیشن سازی بپردازند. وقتی که اجرا می شود، این کاراکتر از یک حالت به حالت دیگر می رود.” اما در حال حاضر ژپتو هنوز یک نمونه اولیه ناتمام بوده و کاری که می توانید با آن انجام دهید بسیار محدود می باشد. شما نمی توانید با آن، شخصیت دلخواهتان و یا یکی از شخصیت های داستان اسباب بازی ها را بسازید! این استودیو تصمیم دارد که ویژگی های جدیدی را به آن اضافه کرده و این نمونه موجود را بهبود بخشد، خوشبختانه آن ها می توانند که آن را با زمان انتشار آکیولس ریفت در 2016 منتشر سازند.

.

منبع: engadget


عصر تکنولوژی، Techera

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر