;
coinex

حسگرهای دوربین متفاوت در گلکسی S6 و گلکسی S6 اج

(این مطلب به تایید تیم تولید محتوای عصر تکنولوژی رسیده است)

سامسونگ فروش زیادی را با جدیدترین دستگاههای گلکسی S6و گلکسیS6 اج تجربه می کند. تقاضا به اندازۀ کافی بالا هست که حتی مدل طلایی آن به سختی در قفسه مغازه ها باقی می ماند. اما همۀ این تقاضاها منجر به یک کشف جالب شد: همه این گوشی ها از یک سخت افزار یکسان استفاده نمی کنند.

سامسونگ فروش زیادی را با جدیدترین دستگاههای گلکسی S6 و گلکسی S6 اج تجربه می کند. تقاضا به اندازۀ کافی بالا هست که حتی مدل طلایی آن به سختی در قفسه مغازه ها باقی می ماند. اما همۀ این تقاضاها منجر به یک کشف جالب شد: همه این گوشی ها از یک سخت افزار یکسان استفاده نمی کنند.

 در یک کشف جالب توسط SamMobile، این سایت متوجه شد گلکسی S6 و گلکسی S6 اج، هر دو شامل حسگر تصویر ISOCELL سامسونگ در انتهای هر دستگاه هستند. جای تعجب بود، زیرا دستگاه های ارائه شده به منظور نمایش برای روزنامه نگاران، شامل حسگر گران قیمتِ سونی، IMX240، می شد که بررسی های دوربین نیز بر همین اساس انجام شده بود.

در بیانیه داده شده به The Verge، سامسونگ در پاسخ به خبرِ حسگرهای متفاوت استفاده شده، ادعا کرد: “گلکسی S6 و گلکسی S6 اج، حسگرهای دوربین از حسگرهای مختلفی بهره مند شده اند. مانند همۀ تکنولوژی های بکار رفته در محصولات ما، آن ها استانداردهای عملکرد و کیفیت جهانی ما را گرفته اند.” در حالی که مقایسۀ دقیقِ استفاده از این دو حسگر تصویر در ابتدا این بیانیه را تایید می کند، اما عجیب است که هنوز سامسونگ می خواهد این اطلاعات را از همه مخفی نگه دارد.

شاید این امر، به دلیل کمبود اخیرِ محصولاتِ حسگرهای دوربین سونی است که سامسونگ را برآن داشته تا از حسگر ISOCELL خود، استفاده کند. با این حال، دلیل واقعی اینکه چرا دستگاه های سامسونگ، از سخت افزار دوربین یکسان استفاده نمی کنند، هنوز مشخص نیست. خوشبختانه تفاوت بین حسگرهای دوربین، ناچیز بوده و هر دو می توانند تصاویری با کیفیت عالی برای صاحبانشان، تولید کنند.

نویسنده طرح بهاره عصر تکنولوژی، Techera: نیلوفر عبایی.
وی دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی برق مخابرات گرایش سیستم در دانشگاه شهید بهشتی بوده و کارشناسی اش را نیز در همین دانشگاه سپری کرده است. از علاقه مندی های نیلوفر نیز می توان به پردازش تصویر اشاره کرد.

.

منبع: neowin


عصر تکنولوژی، Techera

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    کدام از این دو گوشی کیفیت خوبی دارد؟

    پاسخ

    هر دو گوشی از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردارند

    پاسخ