;
coinex

مطالعات مایکروسافت نشان می دهد که تکنولوژی توجه شما را کاهش می دهد

فکر می کنید فراوانی تکنولوژی در زندگی شما تمرکز طولانی مدت را سخت تر می کند؟ مایکروسافت ممکن است شواهدی برای حمایت از نظریه شما داشته باشد. اخیرا یک مطالعه منتشر شده است (هم با استفاده نظر سنجی و هم اسکن EEG انجام شده است) که نشان می دهد متوسط میزان توجه از آغاز قرن کاهش یافته است. در حالی که مردم در سال 2000 می توانستند بر روی یک کار به مدت 12 ثانیه تمرکز کنند، این رقم به 8 ثانیه در سال 2013 کاهش یافته است - حدود یک ثانیه کمتر از یک ماهی قرمز.

فکر می کنید فراوانی تکنولوژی در زندگی شما تمرکز طولانی مدت را سخت تر می کند؟ مایکروسافت ممکن است شواهدی برای حمایت از نظریه شما داشته باشد. اخیرا یک مطالعه منتشر شده است (هم با استفاده نظر سنجی و هم اسکن EEG انجام شده است) که نشان می دهد متوسط میزان توجه از آغاز قرن کاهش یافته است. در حالی که مردم در سال 2000 می توانستند بر روی یک کار به مدت 12 ثانیه تمرکز کنند، این رقم به 8 ثانیه در سال 2013 کاهش یافته است – حدود یک ثانیه کمتر از یک ماهی قرمز. بنا به گزارش ها، مقدار بسیار زیادی از این کاهش از ترکیب گوشی های هوشمند و سیلی از محتوا ناشی می شود. بسیاری از جوانان مجبور به چک کردن تلفن های خود هستند، و حرص و ولع انجام چیزی در وب (مانند شبکه های اجتماعی) باعث می شود پیدا شدن انحرافات بسیار آسان شود.

خوشبختانه، همه اینها بد نیست. در حالی که تکنولوژی به میزان توجه کلی صدمه می زند، همچنین به نظر می رسد توانایی های شما را به هر دو مورد چند کاره بودن و تمرکز در زمان کوتاه بهبود می بخشد. شما تنها یک حس بهتری از آنچه سزاوار توجه شماست دریافت نمی کنید، بلکه فراتر از آن، چیزهای مفیدی را به حافظه می سپارید. محدودهایی برای این پیشرفت ها وجود دارد (شبکه های اجتماعی شلوغ تمایل دارند وضع را در کل بد تر کنند)، اما لااقل با دانستن این موضوع که در اعتیاد شما به گجت ها و تکنولوژی جنبه مثبتی هم وجود دارد، خیال شما می تواند راحت باشد.

.

منبع: neowin


عصر تکنولوژی، Techera

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر