;
coinex

تنظیمات پیش فرض کارخانه ممکن است تمام داده های گوشی های اندرویدی را پاک نکند

به تازگی به این موضوع پی برده شده که ویژگی تنظیمات پیش فرض کارخانه اندروید ممکن است در پاک کردن اطلاعات و داده های کاربران موثر واقع نشود. یک مقاله با عنوان "تحلیل امنیتی تنظیمات پیش فرض کارخانه اندروید" از محققانی از دانشگاه کمبریج انگلستان اطلاعات جالب و در برخی موارد تکان دهنده ای را مبنی بر حریم خصوصی (privacy) در دستگاه های اندروید آشکار ساخت.

به تازگی به این موضوع پی برده شده که ویژگی تنظیمات پیش فرض کارخانه اندروید ممکن است در پاک کردن اطلاعات و داده های کاربران موثر واقع نشود.

یک مقاله با عنوان “تحلیل امنیتی تنظیمات پیش فرض کارخانه اندروید” از پژوهشگرانی از دانشگاه کمبریج انگلستان اطلاعات جالب و در برخی موارد تکان دهنده ای را مبنی بر حریم خصوصی (privacy) در دستگاه های اندروید آشکار ساخت.

ویژگی تنظیمات پیش فرض کارخانه که به نظر می رسید آخرین گام قبل از فروش گوشی های قدیمی به شمار می رفت، به تازگی و توسط این پژوهشگران که روی ۲۱ دستگاه از ۵ تا از تولیدکنندگان گوشی های اندرویدی آزمایشاتی انجام داده اند، پی برده شده است که این ویژگی ناقص می باشد. دستگاه هایی که در این پژوهش مورد استفاده قرار گرفتند تقریبا دارای اندرویدهای قدیمی (نسخه های ۴.۴ و پایین تر) بودند اما این پژوهشگران ادعا کردند که این مشکل در نسخه های جدیدتر اندروید همچنان پا برجاست.

براساس این مقاله پژوهشی، دستگاه هایی که بر روی آن ها این آزمایش صورت گرفته است داده های خود را از قبیل داده های پیام کوتاه، ایمیل، لیست افراد، حساب های کاربری مجاز و همچنین اطلاعاتی از برنامه های مختلف از قبیل فیس بوک و واتساپ. با عمیق تر شدن در این داده های حفظ شده، پژوهشگران همچنین قادر بودند که مستر توکن گوگل که برای احراز هویت برنامه های روی دستگاه مثل تقویم و لیست افراد استفاده می شود را نیز به دست آورند.

گفته می شود که دایورهایی که لازم است به صورت کامل پاک شوند ممکن است که توسط تولیدکنندگانی که می خواهند این سیستم عامل را سفارشی سازی کنند اضافه نشده باشد و به تمین ترتیب می توان گفت که این، فقط مشکل گوگل نیست.

این پژوهشگران به کاربرانی که تمایل دارند گوشی خود را بفروشند توصیه کرد که بهتر است به جای تنظیمات پیش فرض کارخانه ، اطلاعات را رمز گذاری کرده و پارتیشن های دستگاه را با داده های ناخواسته پر کنند و اگر هم هنوز شک و تردیدی درباره داده ها در ذهنشان دارند، به راحتی دستگاه را از بین ببرند.

.

منبع: neowin


عصر تکنولوژی، Techera

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر