;
coinex

برنامه گوگل برای تبدیل لباس هایتان به دستگاه های پوشیدنی

گروه پژوهشی گوگل که با عنوان ATAP یا Advanced Technology and Projects شناخته می شوند با استفاده از درزهای لباستان با پروژه Jacquard، اقدام به تعاملات پوشیدنی یکپارچه و بدون درز کرده اند.

یکی از چندین پروژه ای که ATAP در کنفرانس گوگل I/O ٢٠١۵ معرفی کرد پروژه Jacquard بود که تمامی آن بر پایه استفاده از تکنولوژی های تعاملی برای آسان کردن زندگی بود. با استفاده از این دستگاه ها و تعاملات پوشیدنی، گوگل تبدیل لباس هایتان به دستگاه های پوشیدنی را امکان پذیر می سازد.

یکی از چندین پروژه ای که ATAP در کنفرانس گوگل I/O ٢٠١۵ معرفی کرد پروژه Jacquard بود که تمامی آن بر پایه استفاده از تکنولوژی های تعاملی برای آسان کردن زندگی بود. با استفاده از این دستگاه ها و تعاملات پوشیدنی، گوگل بر آن شده است تا بهتر زندگی کنید.

همچنین یگی دیگر از اهداف گوگل این است که کار را برای صنعت نساجی به جهت پیوستن به بازی لباس های هوشمند ساده سازد. در طی نطق اصلی، ATAP اذعان داشت که Levi Strauss اولین شریک رسمی پروژه Jacquard می باشد.

پروژه سولی و پروژه Abacus

یکی دیگر از پروژه هایی که واسط های کاربری پوشیدنی را کمی از خسته کننده بودن خارج می کند پروژه سولی (Soli) است. هدف سولی این است که با دستگاه های پوشیدنی با حسی طبیعی تر و با محدودیت کمتر بتوان تعامل کرد. بر اساس پژوهش های گوگل، اندازه صفحات لمسی پوشیدنی در آستانه ایست که چقدر می توان به صورت فیزیکی به این تعاملات رسیدگی کرد.

به عنوان چاره ای برای این مشکل، سولی از یک چیپ “رادار حرکتی” تکامل یافته بهره می برد تا بتواند انواع مختلفی از حرکات طبیعی دست را تشخیص دهد، مثل اسکرول کردن یک صفحه مجازی، چرخاندن یک چرخ و زوم کردن. هدف هر دو پروژه سولی و Jacquard، واسط کاربری پوشیدنی را با حرکات ساده گسترده ای ممکن سازند.

پروژه دیگری که گوگل روی آن کار می کند پروژه Abacus می باشد که مرتبط با رمز عبور می باشد. این پروژه جلوی رمز عبور و شماره تاییدیه پین سال گذشته شما را گرفته و تبدیل به یک سیستم تاییدیه multi-modal می کند که تنها چیزی که شما تایپ می کنید یا می گویید را تجزیه و تحلیل نمی کند، بلکه این که چگونه این کار را انجام می دهید بررسی می شود.

سخنران این نطق اصلی ATAP نیز Regina Dugan بود.

.

منبع: techradar


عصر تکنولوژی، Techera

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر