;
coinex

خودروی برقی اپل

مجله وال استریت در یکی از گزارشات خود در این خصوص می نویسد چند صد نفر از کارمندان اپل در یک آزمایشگاه مخفی در کالیفرنیا روی ساخت یک خودرو برقی کار می کنند. به گفته چند تن از افرادی که در جریان وقایع هستند، تیم کوک Tim Cook رئیس اپل این پروژه را با نام مخفی تایتان Titan یک سال پیش از این تصویب کرده است.

طبق اطلاعات مجله وال استریت ماه هاست که چند صد نفر از کارمندان اپل در حال طراحی خودروی برقی اپل هستند.

مجله وال استریت در یکی از گزارشات خود در این خصوص می نویسد چند صد نفر از کارمندان اپل در یک آزمایشگاه مخفی در کالیفرنیا روی ساخت یک خودرو برقی کار می کنند. به گفته چند تن از افرادی که در جریان وقایع هستند، تیم کوک Tim Cook رئیس اپل این پروژه را با نام مخفی تایتان Titan یک سال پیش از این تصویب کرده است. هدایت این پروژه به عهده یکی از پیشکسوتان اپل به نام استیو زادسکی Steve Zadesky است که هم روی آی پد و آی فون کار کرده است و همچنین در شرکت فورد شاغل بوده. روزنامه وال استریت گزارش می دهد که در قدم اول روی طراحی این خودرو کار می شود که شبیه به یک مینی وَن خواهد بود. البته این احتمال وجود دارد که در آخر اپل با ادامه این پروژه مخالفت کند، کما اینکه اپل برای انجام آزمایشات و نا تمام گذاشتن مدل های اولیه معروف است که هیچ گاه به محصولات کامل تبدیل نمی شوند. مثلا اپل هنوز هیچ تلویزیونی تولید نکرده است با اینکه سال هاست در این مورد گمانه زنی می شود.

چند ساعت پیش از این مجله فایننشل تایمز گزارش داده است: اپل مهندسین خودرو استخدام می کند و یک تیم مخفیانه متشکل از ده ها کارمند روی محصولات خودرویی کار می کنند. گمانه زنی ها در خصوص خودروی اپل زمانی شروع شد که گزارش شد، یک خودروی وَن سیاه رنگ با تجهیزات فیلم برداری غیر معمول از جانب اپل کرایه شده است.

به مرور زمان شواهد در خصوص پروژه خودرو اپل بیشتر شدند و مجله وال استریت می نویسد مدیران اپل به اتریش سفر کردند تا برای انجام پروژه با پیمانکارها از جمله شرکت ماگنا اشتَیِر Magna Steyr ملاقات کنند. یکی از منابع مطلع می گوید شرکت اپل امیدوار است تجارت با خودرو برقی بتواند مانند بازار گوشی هوشمند آی فون رونق بگیرد.

به مرور زمان شواهد در خصوص پروژه خودرو اپل بیشتر شدند و مجله وال استریت می نویسد مدیران اپل به اتریش سفر کردند تا برای انجام پروژه با پیمانکارها از جمله شرکت ماگنا اشتَیِر Magna Steyr ملاقات کنند. یکی از منابع مطلع می گوید شرکت اپل امیدوار است تجارت با خودرو برقی بتواند مانند بازار گوشی هوشمند آی فون رونق بگیرد.

طراحی چنین خودرویی چندین سال به طول می انجامد و پول زیادی را صرف می کند. این تیم در حال انجام تحقیقات در مورد مواد مختلف برای ساخت این خودرو است. اپل توانایی آزمایشات گران قیمت را دارد، این شرکت بر قله کوه 178 میلیارد دلاری نشسته است و با اتکا بر موفقیت های آی فون سودهای میلیاردی پی در پی به دست می آورد. اپل نرم افزار کار پِلِی Car Play را برای جاسازی هرچه بهتر آی فون در سیستم های سرگرم کننده این خودرو طراحی می کند. البته طبق بازنمایی روزنامه فایننشل تایمز برخی از اتفاقات جدید نمایانگر انگیزه ای فراتر از این هستند. در بین افرادی که اپل استخدام کرده است، طراحان خودرو و متخصصین داینامیک هم بوده اند. نکته دیگری که فاش شده است، رفتن یوهان یونگ ویرت Johann Jungwirth رئیس بخش تحقیقات و توسعه مرسدس در کالیفرنیا به شرکت اپل در سپتامبر سال گذشته است.

همچنین روبرت گاوگ Robert Gough هم که یکی از مدیران شرکت Autoliv بوده است، از ژانویه سال جاری برای اپل کار می کند. الون ماسک Elon Musk رئیس یک تولید کننده خودروهای برقی به نام تسلا  Tesla در همسایگی اپل در پالو آلتو چندی قبل در یک مصاحبه گفته بود که اپل در حال جذب کارمندان شرکت او می باشد. جستجوی اپل برای متخصصین باتری تا کنون به عنوان نشانه ای برای تحقیق و بهبود در خصوص باتری های گوشی های اپل دیده می شد.

یک خودروی برقی یا iCar اولین خودرو از این نوع نخواهد بود که در سیلیکون ولی Silicon Valley ساخته می شود. غول اینترنتی گوگل سال هاست که روی تکنولوژی خودروی هوشمند کار می کند که به شکل خودکار رانندگی می کند و در سال گذشته اولین خودروی تولیدی خود را معرفی کرد. این یک خودرو دو نفره با موتور برقی است که کاملا توسط یک کامپیوتر و بدون نیاز به فرمان و پدال هدایت می شود. گوگل می گوید با این روش می خواهد ترافیک در شهر ها را متحول کند. البته به گفته روزنامه وال استریت، اپل در حال کار کردن بر روی چنین خودروی خودکاری نیست.

.

منبع: heise


عصر تکنولوژی، Techera

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر