;
coinex

مایکروسافت در حال حاضر Ask Toolbar را بعنوان برنامه ی مخرب مطرح کرده است

بسیاری از ما از طریق مرورگر هایی مثل موزیلا فایرفاکس، اینترنت اکسپلورر و گوگل کروم به اینترنت دسترسی داریم. از این طریق بسیاری از ما با نوار ابزار که در زیر نوار آدرس مرورگر ها قرار می گیرد آشنایی داریم. هدف این نوار ابزار ارائه قابلیت های اضافی "extra functionality" بر روی مرورگر های اینترنت می باشد. این نرم افزار معمولا به عنوان یک افزودنی با دیگر برنامه ها می آید و ما با آنها مواجه می شویم - در واقع هیچکس آنها را نمی خواهد.

بسیاری از ما از طریق مرورگر هایی مثل موزیلا فایرفاکس، اینترنت اکسپلورر و گوگل کروم به اینترنت دسترسی داریم. از این طریق بسیاری از ما با نوار ابزار که در زیر نوار آدرس مرورگر ها قرار می گیرد آشنایی داریم. هدف این نوار ابزار ارائه قابلیت های اضافی “extra functionality” بر روی مرورگر های اینترنت می باشد. این نرم افزار معمولا به عنوان یک افزودنی با دیگر برنامه ها می آید و ما با آنها مواجه می شویم – در واقع هیچکس آنها را نمی خواهد.

بعد از پاک کردن برنامه ها از ویندوز استور به نظر می رسد که مایکروسافت روحیه ی تهاجمی به خود گرفته است و ادعا می کند که این برنامه برای امنیت کامپیوتر می آید. Ask Toolbar ، که یکی از محبوبترین نوار ابزار های موجود تا به الان بوده و با نصب جاوا همراه است، اخیرا توسط مایکروسافت بعنوان یکی از برنامه های مخرب علامت گذاری شده است.

Ask Toolbar به یکباره ده فایل و ده فولدر ایجاد می کند که بر روی کامپیوتر کاربر نصب می شود. در اینصورت نوار ابزار بدلیل بهم ریختن کنترل مرورگر وب و توانایی در تغییر دادن تنظیماتش خطرناک لحاظ می شود. در اینصورت آنتی ویروس ها و نرم افزارهای آنتی مخرب (anti-malware) مثل Windows Defender و Microsoft Security Essentials نوار ابزار را تشخیص داده و آنرا از هاست کامپیوتر حذف می کنند.

طبق مرکز حفاظت از عوامل مخرب مایکروسافت:

“نرم افزار امنیتی مایکروسافت این نرم افزار ناخواسته را تشخیص داده و حذف می کند. نسخه های قدیمی تر نرم افزار، کنترل شما را بر روی ارائه دهنده ی جستجویتان محدود می کند که می توانید از طریق غیر فعال کردن و یا اصلاح کردن ارائه دهنده ی جستجویتان از این اتفاق جلوگیری کنید.”

شایان ذکر است که فقط نسخه های قدیمی تر از Ask Toolbar بعنوان نرم افزار ناخواسته یا unwanted software توسط مایکروسافت در نظر گرفته می شود و نسخه های جدید آن لحاظ نمی شوند.

طبق این اطلاعات مایکروسافت به The Register تایید کرده است که نسخه ی فعلی نوار ابزار “با سیاست های مایکروسافت هماهنگ” است و نوار ابزار، هر بار که مرورگر وب باز می شود، خود بخود بروز رسانی می شود.

معلوم نیست که آیا مایکروسافت برای برنامه های نوار ابزار دیگری جدای از Ask Toolbar برنامه ریزی کرده است یا خیر.

.

منبع: neowin


عصر تکنولوژی Techera

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر