;
coinex

این یک دستگاه سنجش توالی DNA است که در کف دست جا می شود

گروهی از محققان انگلیسی و کانادایی با موفقیت توالی کامل یک موجود زنده را با استفاده از دستگاهی که به اندازه ی یک تلفن هوشمند است و MinION نامیده می شود، مدیریت کردند. دستیابی به موفقیت در کوچک سازی، بیشتر برای شخصی سازی تشخیص پزشکی و پژوهش بهتر در زمینه ی مورد نظر به شما کمک می کند.

دستگاه سنجش توالی DNA ؛ گروهی از محققان انگلیسی و کانادایی با موفقیت توالی کامل یک موجود زنده را با استفاده از دستگاهی که به اندازه ی یک تلفن هوشمند است و MinION نامیده می شود، مدیریت کردند. دستیابی به موفقیت در کوچک سازی، بیشتر برای شخصی سازی تشخیص پزشکی و پژوهش بهتر در زمینه ی مورد نظر به شما کمک می کند.

MinION توسط Oxford Nanopore Technologies توسعه داده شد و در حال حاضر برای ارزیابی فناوری تحت آزمایش می باشد. اندازه ی کوچک و قیمت نسبتا ارزان آن این امکان را برای دانشمندان فراهم می کند که به تجزیه و تحلیل پیشرفته ی آن به دور از آزمایشگاه بپردازند. Jarden Simpson نویسنده ای پیشکسوت در مطالعه ای بر روی آنها چنین شرح می دهد: “یک چیز شگفت انگیز درباره ی این وسیله اندازه ی آن است که چندین برابر از یک ترتیب سنج کوچکتر است – و شما تنها با استفاده از یک کابل USB می توانید آنرا به لپ تاپ وصل کنید.”

Luiz Ozaki که در نظر دارد از یک دستگاه دستی برای مطالعه بر روی پشه ها و دیگر موجوداتی که در آمازون بیماری مالاریا را منتقل می کنند، استفاده کند، اضافه می کند: “این دستگاه شگفت انگیز است، این وسیله ای است که می توانم براحتی در جیبم قرار دهم و با خود به یک جنگل انبوه ببرم و در آنجا یک توالی ژنتیک دریافت کنم.”

دقت و درستی

اشکالاتی که تاکنون پیرامون دقت آن شناسایی شده است این است که – داده هایی که در حال حاضر تولید می کند کم دقت تر از داده هایی است که یک دستگاه بزرگتر تولید می کند به این معنی که یک ابزار بیو انفورماتیک قوی تر برای رفع خطاها لازم است. که تمرکز روزنامه ی Simpson بر روی آن بود. او گفت: “ما به ترتیب دهی مدل ریاضی ریز منفذ (nanopore) و گسترش راه هایی برای بازسازی کردن کامل ژنوم ها با این توالی سنج کوچک قادر بودیم.”

از زمانی که این وسیله تایید شده است این امید را ایجاد کرد که بتواند برای توالی ژنوم های سرطانی و همچنین دادن گزینه ای از تشخیص و درمان شخصی سازی شده به بیماران مبتلا به سرطان، مورد استفاده قرار گیرد. Gregory گفته است: “این دستگاه، هنوز برای زمان نخست آماده نیست، اما در حال تولید کردن تعداد زیادی داده می باشد. ما می خواهیم ببینیم که آیا این دستگاه کار می کند یا خیر و به کار کردن آن هم امیدوار هستیم.”

.

منبع: techradar


عصر تکنولوژی، Techera

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر