;
coinex

گوگل، مایکروسافت، موزیلا و بقیه برای راه اندازی یک فرمت باینری جدید برای برنامه های وب به یکدیگر می پیوندند

برخی از غول های اینترنت برای ایجاد یک قالب فرمت باینری جدید برای برنامه های وب در حال همکاری می باشند. وب از جاوا اسکریپت برای ایجاد تغییرات استفاده می کند، و در طول سال ها شرکت ها کامپایلر ها را برای کمک به بروزرسانی استاندارد و آسانتر کردن استفاده برای توسعه دهندگان، توسعه داده اند. در حال حاضر، گوگل، مایکروسافت، مهندسان وب کیت و گروهی از موزیلا در حال پیوستن نیروها برای ایجاد یک فرمت باینری جدید برای کامپایل کد به جاوا هستند.

برخی از غول های اینترنت برای ایجاد یک قالب فرمت باینری جدید برای برنامه های وب در حال همکاری می باشند. وب از جاوا اسکریپت برای ایجاد تغییرات استفاده می کند، و در طول سال ها شرکت ها کامپایلر ها را برای کمک به بروزرسانی استاندارد و آسانتر کردن استفاده برای توسعه دهندگان، توسعه داده اند. در حال حاضر، گوگل، مایکروسافت، مهندسان وب کیت و گروهی از موزیلا در حال پیوستن نیروها برای ایجاد یک فرمت باینری جدید برای کامپایل کد به جاوا هستند.

شرکت های مذکور، کامپایلر های خود را، که یا سرعت و یا روند غنی سازی برای برنامه هایی که برای جاوا اسکریپت کامپایل می شود، را دارند. به نظر می رسد که آنها برای یک پروژه ی جدید وب اسمبلی (WebAssembly) در حال تلاش می باشند.

ظاهرا قادر به رمزگشایی برنامه ها با سرعت بیشتر (تا ۲۰ برابر) برای جاوا هستند چون نیازی به تجزیه کردن کل کد نیست. در حال حاضر روی C/C+ درابتدای کار تمرکز کرده اند و یک نسخه ی سبک از آن راه اندازی خواهد شد که وب اسمبلی را برای هر مرورگری ترجمه خواهد کرد. هنگامی که میزان پذیرش آن به یک نقطه ی خاص برسد، تیم ها شروع به ساخت ابزار های بیشتر و زبان های برنامه نویسی اضافی خواهند کرد (Rust، Go، C#  و…)

گروه قصد ندارد که جاوا اسکریپت را با چیز دیگری جایگزین کند بلکه در عوض در کنار آن کار می کنند. هدف این است که طیف بیشتری از زبان ها به برنامه های مرورگر بومی به صورت بسیار موثرتری ترجمه شوند. حتی شرکت ها به این موضوع اشاره کرده اند که ممکن است این برنامه ها برای هر دو پلت فرم پیاده شوند؛ برای مثال: وب اسمبلی برای انیمیشن ها و جاوا برای کد رابط کاربر.

رئیس موقت موزیلا، که یکی از مخترعان جاوا اسکریپت می باشد، معتقد است که همه ی مرورگر های اصلی فرمت جدید را برای یکپارچه شدن روابط بین جاوا اسکریپت و وب اسمبلی پشتیبانی می کنند.

با دست داشتن تیم های قوی که در به وجود آمدن این فرمت کامپایل جدید نقش خواهند داشت، احتمالا این کار نتیجه می دهد، به خصوص این که در حال حاضر با بعضی از ابزار های کامپایل محبوب و مورد استفاده ی توسعه دهندگان برای پلت فرم های موجود سازگار می باشد.

منبع: techspot


عصر تکنولوژی، Techera

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر