;
coinex

ربات ژاپنی جنگ با شمشیر را می آموزد

ربات ژاپنی جنگ با شمشیر را می آموزد  یک شرکت ژاپنی به قصد انجام تبلیغات به ربات خود آموخته است که با شمشیر، پرتقال و حصیر هایی از جنس بامبو را به سبک شمشیرزنان قدیمی ژاپنی قطعه قطعه کند. این حرکت تبلیغاتی قدرت نگران کننده ربات ها و همچنین نقطه ضعف های آنها را نمایان می کند.

ربات ژاپنی جنگ با شمشیر را می آموزد

یک شرکت ژاپنی به قصد انجام تبلیغات به ربات خود آموخته است که با شمشیر، پرتقال و حصیر هایی از جنس بامبو را به سبک شمشیرزنان قدیمی ژاپنی قطعه قطعه کند. این حرکت تبلیغاتی قدرت نگران کننده ربات ها و همچنین نقطه ضعف های آنها را نمایان می کند.

کشتی سومو از هزاران سال پیش بخشی از سنت ژاپنی ها بوده است، ولی حتی در قرن 21 هم هنوز چنین رقابت هایی یکی از جذابیت های ژاپن محسوب می شوند و به صورت زنده در تلویزیون پخش می شوند.

طرز کار با کاتانا، یک شمشیر بلند که ژاپنی ها در قدیم از آن استفاده می کردند، امروز کماکان آموخته می شود. شرکت الکترونیک یاسکاوا یکی از رباتهای صنعتی خود را به یک شمشیرباز از جنس سیلیسیوم و فولاد تبدیل کرده است. در یک ویدئو تبلیغاتی، این ربات با نام Motoman MH 24 حصیر هایی را که از بامبو ساخته شده اند را قطعه قطعه می کند. دلیل این نمایش جشن تولد 100 سالگی این شرکت بوده است.

این فیلم نمایشی حیرت انگیز با نام پروژه بوشیدو یاسکاوا “Yaskawa Bushido Project” پخش می شود. این شرکت برای ضبط سه روزه این فیلم نمایشی از ایسااو ماچی Isao Machii استاد سبک شمشیرزنی یایجوتسو برای همکاری دعوت کرده است. با دوربین های فوق سریع حرکات این استاد ضبط شده و به عنوان برنامه آموزشی ربات به کار گرفته شدند.

موتومان MH 24 موفق شد با یک ضربه افقی شمشیر، با یک حرکت 6 پرتقال در کنار هم قرار گرفته را از وسط نصف کند، در حالی که استاد ایسااو ماچی به نصف کردن یک پرتقال بسنده کرده بود.

استاد خسته می شود

در پایان، ماچی و ربات بوشیدو با یکدیگر در قطعه کردن حصیر های بامبویی وارد رقابت شدند. به گزارش شرکت یاسکاوا جمعا 1000 ضربه برشی دقیق انجام شدند. در اینجا ربات توانسته بود که کاملا از نقاط قوت خود یعنی عدم خستگی و دقت یکنواخت و تغییر ناپذیر خود در انجام ضربات، به خوبی استفاده کند. در برابر، ایسااو ماچی پس از تکه کردن چند صد حصیر بامبویی دچار خستگی شده بود.

.

منبع: spiegel


عصر تکنولوژی، Techera

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    خیلی جالب بود مرسی

    پاسخ