;
coinex

صدها تم و شکلک جدید در جیمیل

صدها تم و شکلک جدید در جیمیل  گوگل امروز اعلام کرد که افزودنی های جدیدی را به سرویس تحت وب جیمیل خود اضافه کرده است تا در عین حال که استفاده از آن را برای کاربرانش سرگرم کننده تر می سازد، شخصی سازی را نیز بیشتر کند. جیمیل هم اکنون کاتالوگ تم های خود را افزایش داده و به کاربران اجازه می دهد که با افزوده شدن صد ها تم به این سرویس، محیط بصری و حسی جیمیل را سفارشی کنند، همچنین این سرویس گوگل شکلک های جدیدی را نیز افزوده است.

صدها تم و شکلک جدید در جیمیل

گوگل امروز اعلام کرد که افزودنی های جدیدی را به سرویس تحت وب جیمیل خود اضافه کرده است تا در عین حال که استفاده از آن را برای کاربرانش سرگرم کننده تر می سازد، شخصی سازی را نیز بیشتر کند. جیمیل هم اکنون کاتالوگ تم های خود را افزایش داده و به کاربران اجازه می دهد که با افزوده شدن صد ها تم به این سرویس، محیط بصری و حسی جیمیل را سفارشی کنند، همچنین این سرویس گوگل شکلک های جدیدی را نیز افزوده است.

گوگل این تغییرات را از طریق یک پست در وبلاگ خود اعلام کرد. تم ها از سال 2008 که به جیمیل اضافه شدند، قسمتی از تجربه کاربری این سرویس به حساب می آید. اما این تم ها همواره در قسمتی از تنظیمات این سرویس دفن شده و خاک می خوردند و در طی این سال ها گوگل هیچ تلاشی برای بهبود این کلکسیون و به روز رسانی محل ذخیره سازی آن ها انجام نداد. به همین دلیل هم هست که امروز توسعه بخش تم ها قابل توجه می باشد.

در گذشته این کلکسیون تنها دارای چندین تم بود که اکثرشان هم تنها از رنگ های جامد تشکیل شده بودند، اما کاتالوگ جدید حق انتخاب را با اضافه کردن صدها تم جدید افزایش داده و انتخاب هایی نظیر عکس های با کیفیت بالا نیز به کاربران داده است. شرکت همچنین گفته است که برخی از این عکس ها توسط کارمندانش گرفته شده است.

کاربران از این به بعد قادر خواهند بود که تم های خودشان را نیز آپلود کرده و یا با استفاده از ابزارهای ویرایشی که در آن قرار دارد – نظیر blur، متن در پس زمینه و … – تم ها را سفارشی سازند.

در حالی که تم ها غالبا برای شخصی سازی تجربه کاری با جیمیل و همچنین افزایش لذت در هنگام کار با آن استفاده می شوند، با این حال آن ها هدف های دیگری را نیز به همراه دارند. این تم ها می تواند برای آن دسته از کاربران جیمیلی که چندین حساب (ایمیل) داشته و می خواهند تنها با یک نگاه تشخیص دهند که از کدام حساب خود در حال استفاده می باشند، مفید واقع شود.

در حالی که تم ها غالبا برای شخصی سازی تجربه کاری با جیمیل و همچنین افزایش لذت در هنگام کار با آن استفاده می شوند، با این حال آن ها هدف های دیگری را نیز به همراه دارند. این تم ها می تواند برای آن دسته از کاربران جیمیلی که چندین حساب (ایمیل) داشته و می خواهند تنها با یک نگاه تشخیص دهند که از کدام حساب خود در حال استفاده می باشند، مفید واقع شود.

علاوه بر این، گوگل شکلک های بهتری را به سرویس جیمیل تحت وب خود اضافه کرده است که شامل اسمایلی های چهره (Smiley faces) و دسته بندی های دیگر مثل غذا، طبیعت، تعطیلات و … می باشد. این اقدام گوگل، این قسمت از جیمیل را مانند اپلیکیشن های پیام رسان موبایلی – و یا حتی برنامه Hangouts خودشان – کرده است. در حال حاضر نیز این شکلک ها، جایگزین شکلک های قدیمی تر شده که شاید بتوان گفت زمانی به نوبه خود بی نظیر بودند.

علاوه بر این، گوگل شکلک های بهتری را به سرویس جیمیل تحت وب خود اضافه کرده است که شامل اسمایلی های چهره (Smiley faces) و دسته بندی های دیگر مثل غذا، طبیعت، تعطیلات و ... می باشد. این اقدام گوگل، این قسمت از جیمیل را مانند اپلیکیشن های پیام رسان موبایلی – و یا حتی برنامه Hangouts خودشان – کرده است. در حال حاضر نیز این شکلک ها، جایگزین شکلک های قدیمی تر شده که شاید بتوان گفت زمانی به نوبه خود بی نظیر بودند.

در حالی که شاید به نظر برسد که ارتقای کوچکی را شاهد بوده ایم، باید گفت که شکلک ها یکی از راه های محبوب ارتباطاتی در دستگاه های موبایل بوده آن هم هنگامی که پای موبایل هایی با صفحه نمایش های کوچک تر در میان باشد که تایپ کردن با آن ها بسیار طاقت فرسا می باشد. با این حال امروزه، کاربران اغلب به جای برنامه های ایمیل از برنامه های پیام رسان موبایلی برای رساندن یک خبر به دوستشان استفاده کرده و این می تواند در سرشماری استفاده از جیمیل در بین افراد کم سن و سال تاثیر گذار باشد.

با این حال جیمیل امروزه به شدت در دستگاه های موبایل استفاده می شود. شرکت اضافه می کند که هم اکنون جیمیل حدود 900 میلیون کاربر – به نسبت 425 میلیون کاربری که در سال 2012 از این سرویس استفاده می کردند – داشته که 75 درصد آن ها از طریق دستگاه های موبایلشان از این سرویس استفاده می کنند.

به عبارت دیگر، گوگل لازم است که استفاده از این سرویس را با دستگاه های موبایل راحت تر کرده (آن را mobile-friendly کند) و این بدان معناست که از شکلک های مدرن و جدید نیز پشتیبانی نماید.

و در نهایت تاکید می کنیم که امروز گوگل اعلام کرد که تم ها و شکلک های جدیدی به این سرویس تحت وب اضافه شده اند اما کامل شدن آن ها نیز اندکی زمان خواهد برد. گوگل به این موضوع که دستگاه های موبایل از این شکلک های پشتیبانی می کنند یا خیر، اشاره ای نکرده است، اما این موضوع عجیب و غریب می باشد که این امر در دستور کارشان وجود نداشته باشد.

.

منبع: techcrunch


عصر تکنولوژی، Techera

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر