;
coinex

فقط با دو کلیک با گرسنگی در جهان مبارزه کنید

با استفاده از یک اپلیکیشن می توان در حین زمان استراحت و صرف ناهار با لمس کردن صفحه نمایش گوشی هوشمند، یک کودک آفریقایی را فقط با 40 سنت (معدل 1400 تومان) از گرسنگی نجات داد. ShareTheMeal تبدیل به یک اپلیکیشن جا افتاده و محبوب شده است.

با استفاده از یک اپلیکیشن می توان در حین زمان استراحت و صرف ناهار با لمس کردن صفحه نمایش گوشی هوشمند، یک کودک آفریقایی را فقط با 40 سنت (معدل 1400 تومان) از گرسنگی نجات داد. ShareTheMeal تبدیل به یک اپلیکیشن جا افتاده و محبوب شده است.

با دو کلیک با گرسنگی در جهان مبارزه کنید

ShareTheMeal با هدف مبارزه با گرسنگی در دنیا توسط اپلیکیشن گوشی هوشمند راه اندرزی شد و حتی قبل از آغاز علنی، در شبکه های اجتماعی تبدیل به یک برنامه محبوب شده بود. این یک موضوع کاملا ساده است: کاربران می توانند از طریق آی فون یا گوشی اندروید خود مبلقی را برای تغذیه یک روز کامل یک بچه اهدا کنند. تنها با 40 سنت می توان به عنوان مثال با همکاری برنامه جهانی غذا سازمان ملل در لسوتو Lesotho غذای بچه های دبستانی را تامین کرد. تا قبل از شروع علنی این اپلیکیشن در روز 30 ژوئن تعداد 164260 بسته غذایی (66000 یورو) جمع آوری و اهدا شده بودند. فروشگاه های اپل، گوگل و آمازون برای این اپلیکیشن تبلیغ زیادی کردند و هم اکنون 15000 کاربر فعال از این اپلیکیشن استفاده می کنند.

تنها با 40 سنت می توان به عنوان مثال با همکاری برنامه جهانی غذا سازمان ملل در لسوتو Lesotho غذای بچه های دبستانی را تامین کرد. تا قبل از شروع علنی این اپلیکیشن در روز 30 ژوئن تعداد 164260 بسته غذایی (66000 یورو) جمع آوری و اهدا شده بودند. فروشگاه های اپل، گوگل و آمازون برای این اپلیکیشن تبلیغ زیادی کردند و هم اکنون 15000 کاربر فعال از این اپلیکیشن استفاده می کنند.

از هر هفت کودک در دنیا، یک نفر با کمبود غذا و گرسنگی مواجه است. به گفته سباستین اشتریکر Sebastian Stricker یکی از بنیان گذاران این اپلیکیشن، این امر را می توان اکنون  با دو بار کلیک کردن بر روی ShareTheMeal تغییر داد. او و همکارش برنهارد کواچ Bernhard Kowatsch که هر دو سابقه کار در برنامه جهانی غذا سازمان ملل را دارند، می گویند ShareTheMeal یک برنامه 100 درصد غیر انتفاعی است.

اهدا کمک مالی در حین زمان ساعت استراحت و صرف ناهار

اشتریکر می گوید برای ساکنین کشورههای غربی فراهم کردن غذای یک کودک در آن سوی کره زمین هزینه خیلی کمی دارد و گوشی های هوشمند اکنون انجام این کار را خیلی آسانتر می کنند. هر کاربر در حین زمان صرف ناهار خود می تواند به یک کودک محتاج 40 سنت اهدا کند. هدف ShareTheMeal این است که تغذیه روزانه تمام کودکان دبستانی در لسوتو را فراهم کند.

اشتریکر می گوید برای ساکنین کشورههای غربی فراهم کردن غذای یک کودک در آن سوی کره زمین هزینه خیلی کمی دارد و گوشی های هوشمند اکنون انجام این کار را خیلی آسانتر می کنند. هر کاربر در حین زمان صرف ناهار خود می تواند به یک کودک محتاج 40 سنت اهدا کند. هدف ShareTheMeal این است که تغذیه روزانه تمام کودکان دبستانی در لسوتو را فراهم کند.

اشتریکر وکواچ با تجربه ای که در زمینه کاری خود دارند می دانند که تغذیه در مدارس یکی از موثرترین برنامه های کمک های توسعه ای به کودکان است، زیرا کمبود مواد غذایی در دوران کودکی در طولانی مدت بر روی هوش و به این ترتیب بر روی امکان ادامه تحصیلات و موفقیت در زندگی تاثیر بسیار منفی دارد.

این دو بنیانگذار یقین دارند که ایده این اپلیکیشن تا کنون یکی از موثرترین روش های کمک های توسعه ای است. برنامه جهانی غذا سازمان ملل باید تنها 10 درصد هزینه ها را به عهده بگیرد. این اپلیکیشن در آینده این هزینه را کاهش خواهد داد.

کمک کردن از این راه لذت بخش است

این اپلیکیشن از توانایی های شبکه جهانی استفاده می کند. هر روز به کاربران نشان داده می شود که تا چه حد به هدفشان که فراهم کردن غذای روزانه کودکان لسوتو است، نزدیک شده اند و کدام بخش های کشور تحت پوشش این برنامه قرار گرفته اند.

هر زمان که کاربری مبلغی را اهدا می کند، کودکان همراه با اطلاعاتی در مورد آنها به کاربر معرفی می شوند. اهدا کنندگان با اهداف و رویا های کودکان آشنا می شوند. بنیانگذاران این برنامه این اطمینان را به کاربران می دهند که تمام این تصاویر و اطلاعات واقعی هستند. با کمک نقشه های گوشی هوشمند می توان دقیقا دید که این کودکان کجا زندگی می کنند. اگر شخصی تمایل داشته باشد، می تواند دوستان خود را از طریق فیس بوک دعوت کند و به آنها نشان دهد که تا کنون چه مبلغی را اهدا کرده است.

پروژه نوآوری سازمان ملل

تمام ده کارمند این پروژه استارت آپ، کارمندان یا اعضای افتخاری سازمان ملل هستند. پول اهدایی کاربران پس از کسر هزینه واریز و خدمات، مستقیما به دست کودکان می رسد. هر 40 سنت می تواند غذای کامل یک روز یک کودک را تامین کند. این استارت آپ در حال حاضر به عنوان پروژه نوآوری سازمان ملل برنامه ریزی شده است و هزینه آن به عهده اشخاص بنیانگذار و شرکت Business Angels در برلین است.

تیم پروژه ShareTheMeal

تمام ده کارمند این پروژه استارت آپ، کارمندان یا اعضای افتخاری سازمان ملل هستند. پول اهدایی کاربران پس از کسر هزینه واریز و خدمات، مستقیما به دست کودکان می رسد. هر 40 سنت می تواند غذای کامل یک روز یک کودک را تامین کند. این استارت آپ در حال حاضر به عنوان پروژه نوآوری سازمان ملل برنامه ریزی شده است و هزینه آن به عهده اشخاص بنیانگذار و شرکت Business Angels در برلین است. قبل از اینکه سازمان ملل این استارت آپ را به عهده بگیرد، اشتریکر و کواچ از سرمایه گذاران خصوصی تقریبا 75000 یورو جمع آوری کرده بودند. روز گذشته نسخه بتا این اپلیکیشن به پایان رسید و به طور علنی در آلمان، اتریش و سوئیس راه اندازی شده است. نسخه انگلیسی آن هم در دسترس است. مدت زمان کوتاهی پس از راه اندازی این اپلیکیشن تقریبا غذای تمام دانش آموزان در تمام نقاط لسوتو فراهم شد. هدف طولانی مدت، تغذیه تمام گرسنگان دنیا است.

قبل از اینکه سازمان ملل این استارت آپ را به عهده بگیرد، اشتریکر و کواچ از سرمایه گذاران خصوصی تقریبا 75000 یورو جمع آوری کرده بودند. روز گذشته نسخه بتا این اپلیکیشن به پایان رسید و به طور علنی در آلمان، اتریش و سوئیس راه اندازی شده است. نسخه انگلیسی آن هم در دسترس است. مدت زمان کوتاهی پس از راه اندازی این اپلیکیشن تقریبا غذای تمام دانش آموزان در تمام نقاط لسوتو فراهم شد. هدف طولانی مدت، تغذیه تمام گرسنگان دنیا است.

امیدواریم که این اپلیکیشن یا اپلیکیشن مشابهی به زودی در کشور ما هم در دسترس باشد تا بتوانیم با مبلغ ناچیزی با کمبود غذا و مرگ ومیر های ناشی از آن مبارزه کنیم. از شما بابت در میان گذاشتن نظرتان در این مورد پیشاپیش سپاسگزاریم.

.

منبع: welt


عصر تکنولوژی، Techera

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر