;
coinex

برتری واتس اپ اندروید در برابر نسخه اپل آن

تقریبا یک میلیارد نفر از واتس اپ استفاده می کنند. این سرویس پیام رسانی نه تنها خیلی محبوب است بلکه کاربردی آسان و قابل اعتماد هم دارد. البته کاربران واتس اپ اندروید در موضع برتری قرار دارند.

تقریبا یک میلیارد نفر از واتس اپ استفاده می کنند. این سرویس پیام رسانی نه تنها خیلی محبوب است بلکه کاربردی آسان و قابل اعتماد هم دارد. البته کاربران واتس اپ اندروید در موضع برتری قرار دارند.

ارسال اس ام اس متعلق به دیروز است، امروز اکثر مردم پیغام های خود را در واتس اپ می نویسند. متن، عکس یا ویدئو، هیچ تفاوتی ندارد، میلیون ها نفر از این اپلیکیشن پیام رسانی استفاده می کنند.

در سراسر دنیا بیش از 800 میلیون نفر به این اپلیکیشن اعتماد می کنند که اکنون متعلق به فیس بوک است. هیات تحریریه welt.de، واتس اپ را تحت یک آزمون بسیار سخت قرار داده است. و در این آزمون واتس اپ می بایستی که توانایی های خود را در بخش سرعت، کاربرد، ثبات و امنیت به اثبات برساند.

روش کار با واتس اپ

کار با واتس اپ بسیار آسان است، البته با سیستم عامل iOS تمایز بین منوی favorites و contacts در نگاه اول کاملا قابل تشخیص نیست. در بخش کانتکت ها کل دفترچه تلفن کاربر یافته می شود.

در بخش favorites فهرست اسامی تمام اشخاصی دیده می شود که در واتس اپ ثبت شده اند. در نسخه اندروید، واضح نبودن ساختار منو در بعضی از دستگاه ها منجر به از دست دادن امتیاز شد.

بخش اطمینان و عملکرد ها

در بخش سرعت تنها نسخه اندروید عملکرد قانع کننده ای دارد. میانگین زمان صرف شده از ارسال تا دریافت یک پیام 2.48 ثانیه و. تحت نسخه iOS این زمان 5.58 ثانیه بوده که تقریبا زمان طولانی محسوب می شود. کپی های امنیتی از پیام های ارسال شده، در دستگاه های اپل به راحتی از طریق iCloud قابل ایجاد هستند.

اندروید برای ایجاد کپی امنیتی امکانات مختلفی را مانند ارسال چت از طریق ایمیل یا استفاده از حافظه کارت اس دی را ارئه می دهد که البته هیچکدام از این دو روش به آسانی روش iOS نیستند. واتس اپ امکان ایجاد تماس های تلفنی را چند ماه پیش در اختیار کاربران گذاشت- ابته برای دریافت بالاترین امتیاز در این بخش، باید امکان تماس تصویری هم ایجاد شود. در بخش کاربردها، نسخه اندروید واتس اپ عملکرد بهتری در مقایسه با دستگاه های اپل نشان می دهد. یکی از دلایل این است که فقط کاربران اندروید می توانند از واتس اپ روی رایانه های خود هم استفاده کنند. در بخش امنیت مورد خاصی ثبت نشده است. واتس اپ از چند ماه پیش برای پیام های خود از سیستم end-to-end encryption استفاده می کند.

نتیجه: کاربرد آسان، تعداد بالای کاربران و برخلاف سال گذشته عدم وجود نواقص امنیتی: واتس اپ در کنار محبوبیت خود کاربرد آسانی دارد و همچنین قابل اطمینان است. ارسال پیام ها و عکس ها در نسخه iOS باید سریع تر شود. نسخه اندروید در این آزمون ویژگی های اضافه بیشتری را ارائه می دهد تا نسخه iOS.

نقاط قوت: کاربرد آسان، تعداد زیاد ویژگی های اضافه و عدم وجود نواقص امنیتی

نقاط ضعف: عدم امکان تماس تصویری، سرعت ارسال پایین در نسخه iOS

نمره نسخه آی او اس: 2.02

نمره نسخه اندروید: 1.70

سیستم نمره دهی: از 1 تا 5 (1= بالاترین نمره و 5 = پایین ترین نمره)

دانلود: واتس اپ برای iOS

دانلود: واتس اپ برای اندروید

.

منبع: welt


عصر تکنولوژی، Techera

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر