;
coinex

روش جلوگیری از بالا رفتن دمای کامپیوتر ، گوشی هوشمند و دیگر دستگاه ها در اثر گرمای تابستان

جلوگیری از بالا رفتن دمای کامپیوتر . هنگامی که شما از گرمای تابستان رنج می برید، دستگاه های IT شما هم تحت تاثیر دمای بالای هوا قرار می گیرند. در اینجا به شکل خلاصه توضیح می دهیم که بالا رفتن بیش از حد دمای گوشی هوشمندتان چه عواقبی می تواند داشته باشد و همچنین به شما راه کارهایی را برای جلوگیری از داغ شدن نوت بوک و کامپیوتر نشان می دهیم.

هنگامی که شما از گرمای تابستان رنج می برید، دستگاه های IT شما هم تحت تاثیر دمای بالای هوا قرار می گیرند. در اینجا به شکل خلاصه توضیح می دهیم که بالا رفتن بیش از حد دمای گوشی هوشمندتان چه عواقبی می تواند داشته باشد و همچنین به شما راه کارهایی را برای جلوگیری از داغ شدن نوت بوک و کامپیوتر نشان می دهیم.

تمام دستگاه های IT و لوازم برقی که در دفتر کار استفاده می شوند و حرارت تولید می کنند، در دمای بالا دچار افت کاری می شوند یا کلا از کار می افتند. این موضوع زمانی شدید تر می شود که دستگاهی از قبل ایرادی مانند خرابی فَن هم داشته باشد.

همچنین دستگاه هایی که در یک بدنه بسته قرار دارند، در اثر دمای بالا با مشکلات بیشتری روبه رو می شوند. به این دلیل یکی از کارهایی که می تواند به شما کمک کند این است که به خصوص در تابستان از انباشته شدن گرد و غبار بر روی فَن کامپیوتر یا نوت بوک و همچنین داخل بدنه دستگاه جلوگیری کنید. البته برای اینکار نباید مستقیما لوله جاروبرقی را روی فَن بگیرید، زیرا ممکن است به غیر از گرد و غبار چیز های دیگری هم داخل جارو برقی کشیده شود. بهتر این است که یا با یک فرچه کوچک آلودگی ها را بیرون بیاورید، یا اینکه اول یک جوراب نازک زنانه روی لوله جاروبرقی بکشید و سپس با استفاده از کمترین درجه مکش و از فاصله مطمئن از اجزا درونی دستگاه، آنها را تمیز کنید.

برای اینکه از دمای کامپیوتر خود آگاه شوید، می توانید از نرم افزار هایی مانند HWINFO64 استفاده کنید- البته تفسیر اطلاعاتی که این نرم افزار ها در اختیار می گذارند کار آسانی نیست و البته همیشه هم کاملا دقیق نمی باشد.

برای اینکه از دمای کامپیوتر خود آگاه شوید، می توانید از نرم افزار هایی مانند HWINFO64 استفاده کنید- البته تفسیر اطلاعاتی که این نرم افزار ها در اختیار می گذارند کار آسانی نیست و البته همیشه هم کاملا دقیق نمی باشد.

در کامپیوتر های روی میزی بیش از هر چیز پردازنده و کارت گرافیک به شدت داغ می شوند

در کامپیوتر های روی میزی بیش از هر چیز پردازنده و کارت گرافیک به شدت داغ می شوند

.

وقتی گوشی هوشمند داغ می کند

مشکل بزرگتر مربوط به تلفن های همراه و گوشی های هوشمند و تبلت ها می شود که هیچ فَن یا سیستم خنک کننده ای ندارند و در ضمن در بدنه آنها یک باتری هم گنجانده شده است. آنها امکان کاهش دما از طریق بالا بردن سرعت چرخش فَن را ندارند.

زمانی که دمای محیط بالا تر از 35 درجه سلسیوس برود، پردازنده گوشی های هوشمند اصطلاحا خفه می کند و به این دلیل توان محاسبه و گرافیک آنها کاهش پیدا می کند. پس بهتر است هنگامی که در دمای محیط بالا از گوشی همراهتان استفاده می کنید، از فعالیت هایی که محاسبات شدید نیاز دارد و انجام بازی های سه بعدی صرف نظر کنید یا اینکه فقط در یک مکان خنک از تمام قدرت گوشی خود استفاده کنید. به هیچ وجه گوشی خود را در تابستان در قسمت جلوی خودرو و در معرض تابش مستقیم نور آفتاب قرار ندهید. ممکن است بدنه آن در اثر حرارت کمی منبسط شود و صفحه نمایش داغ شده این کارِ شما را با کاهش سرعت و کمرنگ کردن محتویات روی دیسپلی پاسخ دهد.

دستگاه های IT برای کار در یک طیف دمای محدود در نظر گرفته شده اند. با ابزار های مخصوص برای کامپیوتر و نوت بوک می توانید دمای درون دستگاهتان را کنترل کنید. اپلیکیشن های مناسب برای گوشی های همراه را می توانید به راحتی دانلود کنید. در نظر بگیرید که مادِر بورد، پرینتر و مانیتور هم در اثر حرارت بالا دچار عیب و ایراد می شوند و به همین دلیل باید از بالا رفتن بیش از حد دمای آنها جلوگیری شود.

.

منبع: heise


عصر تکنولوژی، Techera

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر