;
coinex

همکاری یاهو و گوگل در بخش جستجو

همکاری یاهو و گوگل در بخش جستجو یکی دیگر از تغییراتِ در حال انجام در جستجوی آنلاین می باشد. غول جستجو در بیانیه ای تایید کرد که "یاهو در حال حاضر در حال آزمایش نتایج جستجو و تبلیغات تعدادی از همکاران، از جمله گوگل است."

همکاری یاهو و گوگل در بخش جستجو یکی دیگر از تغییراتِ در حال انجام در جستجوی آنلاین می باشد. غول جستجو در بیانیه ای تایید کرد که “یاهو در حال حاضر در حال آزمایش نتایج جستجو و تبلیغات تعدادی از همکاران، از جمله گوگل است.”

یکی از سخنگوهای یاهو به ما گفت، “همانطور که ما بر روی ایجاد بهترین تجربه مطلق برای کاربران یاهو کار می کنیم، آزمون کوچکی با شرکا از جمله ارائه دهندگان جستجو نیز انجام می دهیم. در این زمان بیشتر از این نمی توانیم با شما این مطالب را به اشتراک بگذاریم.”

در ماه آوریل، یاهو و مایکروسافت برای افزایش انعطاف پذیری یاهو، همکاری گذشته شان در زمینه جستجو را اصلاح کردند. تحت این قرارداد جدید، مشارکت این دو شرکت برای جستجوی دسکتاپ و تلفن همراه غیر انحصاری می باشد، به این معنی که یاهو می تواند تنظیمات اضافه ای در موتورهای جستجو و فراتر از بینگ مایکروسافت داشته باشد.

نگرانی های آنتی تراست

آزمون جدید در قسمت جستجو یاهو با گوگل برای اولین بار پس از اینکه Aaron Wall – بازاریاب آنلاین و بنیانگذار سایت بهینه سازی موتورهای جستجو، SEO Book – چهارشنبه پستی در وبلاگ خود منتشر کرد و گفت که هنگام جستجو با یاهو در مرورگرهای مختلف متوجه نتایج متفاوتی شده است.

وال اشاره کرد “من مطمئن نیستم که آزمایش نتایج جستجو گوگل به چه حد رسیده است، اما من در برخی از مرورگرهای وب، ارگانیک های یاهو و تبلیغات قدرت گرفته از بینگ را دیده و در بعضی مرورگر های دیگر نیز، ارگانیک های یاهو و تبلیغات قدرت گرفته توسط گوگل را دیده ام “.

به گفته پستی در وبلاگ Bits از نیویورک تایمز، “هر قراردادی که برای جستجوی گسترده بین یاهو و گوگل صورت می گیرد، به احتمال زیاد تحت بررسی دقیق آنتی تراست آمده است.”

در حال حاضر گوگل در اروپا برای اعمال جستجو تحت بررسی است. آنتی تراست جداگانه توسط کمیسیون اروپا مورد شکایت واقع شد که این کمیسیون ادعا می کنند غول جستجو  “به صورت مصنوعی حضور خود را در بازار خرید مقایسه ای افزایش داد ” و سیستم عامل تلفن همراه اندروید آن نیز ضد رقابتی است.

وال گفت: “اگر یاهو سهم قابل توجهی به گوگل می دهد این موضوع می تواند مسائلی در پی داشته باشد مثلا زمانی که کاربران بین الگوریتم های مختلف سوییچ شوند ممکن است با نتایج بسیار متفاوتی روبه رو شوند که ایجاد نا امیدی در آنها را بوجود خواهد آورد.”

وال احتمال دوم را که بسیار محتمل تر است، اضافه کرد “مسلما جستجوگران حتی نمی توانند بین نتایج تبلیغاتی جستجو و نتایج جستجوهای ارگانیک تمایز قائل شوند.”

تغییرات دیگری در چشم انداز جستجو

یاهو، که توسط معاون رئیس سابق جستجو محصولات گوگل، ماریسا مِیِر (Marissa Mayer، در تصویر قابل مشاهده است) رهبری شده است، در سال 2008 با گوگل در جستجوهای تبلیغاتی مشارکت داشته است. با این حال، این دو شرکت موافقت خود را پس از اینکه وزارت دادگستری ایالات متحده آنها را مطلع کرد که این معامله منجر به طرح دعوی در دادگاه آنتی تراست می شود، رها کردند.

در ماه نوامبر، موزیلا اعلام کرد با همکاری جدید پنج ساله، یاهو را به عنوان انتخاب پیش فرض برای جستجوهای دسکتاپ و تلفن همراه در مرورگر وب فایرفاکس خود در ایالات متحده اتخاذ می کند. این توسعه در مدت کوتاهی پس از پایان 10 ساله همکاری موزیلا با گوگل در زمینه جستجو، پا به میان گذاشت.

اوایل این هفته، مایکروسافت و AOL یک معامله 10 ساله جدید نشان دادند که تحت آن AOL بینگ را به عنوان ارائه دهنده منحصر به فرد خود در جستجو و خدمات جستجوهای تبلیغاتی، اتخاذ خواهد کرد و این همکاری در آغاز سال 2016 اتفاق می افتد.

.

منبع: toptechnews


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر