;
coinex

تلپاتی، هوش مصنوعی، واقعیت مجازی ؛ فیس بوک چه برنامه ای دارد؟

تلپاتی، هوش مصنوعی، واقعیت مجازی ؛ فیس بوک چه برنامه ای دارد؟ مدیر اجرایی و موسس فیس بوک، مارک زوکربرگ، در طی یک جلسه پرسش و پاسخی که روز سه شنبه به میزبانیش را عهده دار بود، برخی از ایده هایش درباره فیس بوک را فاش کرد.

مدیر اجرایی و موسس فیس بوک، مارک زوکربرگ، در طی یک جلسه پرسش و پاسخی که روز سه شنبه به میزبانیش را عهده دار بود، برخی از ایده هایش درباره فیس بوک را فاش کرد.

حتی اگر این ایده ها کمی فراتر از ذهن نیز باشد، اما کسانی که در آنجا حضور داشتند، از مردمان عادی، آینده نگران و دانشمندان، به نظر با سخنان موسس بزرگترین شبکه اجتماعی دنیا هم نظر بودند.

مارک زوکربرگ در ادامه سخنانش افزود: “روزی باور من این بود که مستقیماً از طریق تکنولوژی قادر خواهیم بود که تمام تفکراتمان را برای یکدیگر ارسال کنیم. تنها شما کافی است به چیزی که تمایل دارید فکر کرده و در صورتی که شما علاقه به اشتراک آن داشته باشید، دوستانتان نیز فوراً بتوانند آن را تجربه نمایند. این امر می تواند غایتِ تکنولوژی ارتباطی را شکل دهد.”

تکنولوژی از دهه های گذشته آنچنان پیشرفتی داشته است که ما حتی نمی توانیم تصور کنیم که دقیقاً چه کارهایی می توان با آن انجام داد. شاید به همین دلیل هم باشد که شنیدن چنین ایده هایی دیگر تخیل محض به حساب نیامده و می توان انتظار داشت که در آینده ای نه چندان دور، همه این ها به حقیقت بدل شود، همان طور که در حال حاضر نیز، بعضی از ابزارهای اولیه این موارد نیز در دسترس می باشد.

علاوه بر این موارد، این تنها چیزی نبود که زوکربرگ بخواهد با بیان آن کاربران را شگفت زده کرده و تحت تاثیر قرار دهد. او همچنین این موضوع را نیز فاش کرد که در حال حاضر دانشمندانی در فیس بوک در حال تلاش برای پیدا کردن راه حلی برای استفاده از تلپاتی، هوش مصنوعی (AI) و واقعیت مجازی در شبکه های اجتماعی هستند.

مارک زوکربرگ همچنین به شرح این مسئله پرداخت که ما می توانیم از طریق افکار و مغزمان، با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و این امر، مسئله غیر ممکنی نیست، زیرا در حال حاضر با توسعه کامپیوتر ها و گوشی های هوشمند، تکنولوژی در همین مسیر قرار گرفته و تنها مسئله ای که در شاید در حال حاضر مانع این موضوعات گردد، مسئله زمان می باشد و اندکی زمان خواهد برد تا بتوان به مرحله بعد قدم گذاشت.

مارک در آینده ای رویایی ای که شاید برای خیلی از ما آرمانی باشد، تنها نیست. حتی می توان گفت Ray Kurzweil که یک دانشمند در حوزه علوم کامپیوتری است، چشم انداز فوق العاده تری را متصور بوده و می گوید که در آینده مردم خواهند توانست که مغزشان را به محیط های ابری متصل کرده و با استفاده روبات های DNA بسیار کوچک با یکدیگر ارتباط برقرار نمایند.

زوکربرگ همچنین اثبات کرد که در حال حاضر، فیس بوک به شدت بر روی مسائل مربوط به هوش مصنوعی کار می کند. رئیس بخش تحقیقات هوش مصنوعی شرکت، Yann LeCunn، افزود که تکنولوژی هوش مصنوعی در حال حاضر برای ما قابل استفاده بوده و این تکنولوژی در حال حاضر در دستگاه های ATM و یا در تشخیص چهره در فیس بوک، در حال استفاده می باشد.

مدیر عامل فیس بوک امیدوار است که در نهایت این پژوهش ها بتواند به کامپیوتری نتیجه دهد که قادر است تا هر چیزی را در عکس یا ویدیو تشخیص داده و آن را به انگلیسی توصیف نماید.

هدف دیگری که زوگربرگ برای خود تعریف کرده است این می باشد که فیس بوک را حتی برای کسانی که به شبکه های وایرلس دسترسی ندارند، در دسترس قرار دهد. شرکت در حال حاضر سیستم های ارتباطی از طریق لیزر را، که بر پایه انتشار اینترنت توسط پهپادهایش از آسمان می باشد، توسعه داده است.

با تمام این اوصاف با جرات می توان گفت که آینده شبکه های اجتماعی به نظر بسیار روشن می باشد و با تبدیل فیس بوک به چیزی فراتر از یک شبکه اجتماعی، ما می توانیم همچنان شاهد کارهای باورنکردنی باشیم.

.

منبع: wallstreethedge


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر