;
coinex

در چین از سامسونگ و اُپو به خاطر پیش نصب برنامه هایشان شکایت شد

شکایت قانونی علیه سامسونگ و اپو ؛ این کمیسیون متوجه شد که تعدادی از گوشی ها  به همراه برنامه های نصب شده فروخته شدند که تعداد زیادی از این برنامه ها را نمی توان حذف کرد. همچنین ادعا کرد که بعضی از این گوشی ها حجم اینترنت را هم به شدت استفاده می کند.

کمیسیون حفاظت از حقوق مصرف کننده ی شانگهای اعلام کرده است که شکایت قانونی علیه سامسونگ و اپو (OPPO) را نسبت به عمل پیش نصب برنامه ها در گوشی های هوشمندشان دریافت کرده است.

در یک بررسی کلی نسبت به 20 گوشی هوشمند،  این کمیسیون متوجه شد که تعدادی از گوشی ها  به همراه برنامه های نصب شده فروخته شدند که تعداد زیادی از این برنامه ها را نمی توان حذف کرد. همچنین ادعا کرد که بعضی از این گوشی ها حجم اینترنت را هم به شدت استفاده می کند.

این کمیسیون گفت که دو مدل مختلف بودند، سامسونگ SM-N9008S (سامسونگ گلکسی نوت 3) که 44 برنامه ی نصب شده قبل از خرید داشت و اپو X9007 که 71 برنامه ی این چنینی داشت. هیچ کدام از این شرکت ها خریداران را از وجود این برنامه ها مطلع نکردند که این موضوع  نقض حقوق مصرف کننده می باشد. برنامه های پیش نصب شده  بر روی گوشی های سامسونگ شامل دیکشنری الکترونیکی به همراه یک برنامه خرید آنلاین بوده و همچنین در گوشی های اپو بازی ها و برنامه های مختلف وجود دارد.

طرح دعوی در دادگاه این کمیسیون به دنبال یک حکم از دادگاه می باشد و نیاز مند این است که تولید کنندگان گوشی های هوشمند به صورت واضح توضیح دهند که چه برنامه هایی بر روی آن نصب هستند و دستورالعمل حذف برنامه هایی را که خریدار تمایلی به داشتن آن ها را ندارند، ارائه دهند.

سامسونگ و اپو از تاریخی که شکایت پذیرفته شد، 15 روز وقت دارند تا از خود دفاع  کرده و بعد از آن دادگاه به احتمال زیاد تاریخ محاکمه را اعلام خواهد کرد.

.

منبع: firstpost


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر