;
coinex

آیا با دیدن فیلم های سه بعدی دچار سر گیجه می شوید؟ احتمالا این فقط تصور شما است

آزمایشی که توسط دانشجویان دانشگاه نیوکاسل انجام شده است، این نتیجه را نشان داده که دیدن فیلم های سه بعدی موجب نا هماهنگی یا از دست دادن تعادل نمی شود.

آزمایشی که توسط دانشجویان دانشگاه نیوکاسل انجام شده است، این نتیجه را نشان داده که دیدن فیلم های سه بعدی موجب نا هماهنگی یا از دست دادن تعادل نمی شود.

در این آزمایش طیف متفاوتی از داوطلبان در سنین مختلف فیلم انیمیشن داستان اسباب بازی Toy Story را در نمای دو و سه بعدی تماشا کردند، در حالی که به افرادی که این فیلم را درنمای دو بعدی تماشا می کردند، عینک های سه بعدی داده شده بود تا به آنها وانمود کنند که این فیلم را در نمای سه بعدی مشاهده می کنند.

از میان 443 داوطلب، 66 نفر از عوارض جانبی گزارش دادند، البته در نتیجه آزمایش با شتاب سنج در حین انجام فعالیت های فیزیکی مستقیما پس از مشاهده فیلم، هیچ تفاوتی میان سطح هماهنگی داوطلبان دیده نشد.

پارانویا

به نظر می رسد که ادعای سرگیجه بیشتر عوامل سایکو سوماتیک داشته باشد که به دلیل انتظار داشتن حس بد، بروز پیدا می کند، تا اینکه در اثر تماشای چیزی در نمای سه بعدی ایجاد شود. به هر حال نتایج این ذهنیت را ایجاد می کند که برخی افراد با تماشای فیلم های سه بعدی دچار سردرد می شوند.

محققان بر روی این نکته تاکید دارند که آنها تنها از یک تلویزیون استفاده کرده اند و برای نتایج دقیق تر باید آزمایشات بیشتری با استفاده از پرده نمایش بزرگ سینما انجام شود.

ممکن است که این عوارض به فیلم هم بستگی داشته باشد، البته Toy Story برای همه امن است. به هر حال با توجه به علاقه رو به کاهش در خصوص فیلم های سه بعدی، ممکن است به زودی هیچ یک از این مشکلات دیگر وجود نداشته باشد.

.

منبع: techradar


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر