;
coinex

IBM در حال ایجاد چیپ های کامپیوتری فوق العاده متراکم است که با ظرفیت 4 برابر ارائه می شوند

چیپ های کامپیوتری متراکم IBM  IBM این هفته اعلام کرده است که در حال حاضر آن ها در حال توسعه یک چیپ کامپیوتری فوق العاده فشرده هستند که ظرفیت آن تقریبا 4 برابر قدرتمندترین چیپ های امروزی است.

IBM این هفته اعلام کرده است که در حال حاضر آن ها در حال توسعه یک چیپ کامپیوتری فوق العاده فشرده هستند که ظرفیت آن تقریبا 4 برابر قدرتمندترین چیپ های امروزی است.

IBM، سه میلیارد دلار در یک مشارکت خصوصی-عمومی با ایالت نیویورک، GlobalFoundries، سامسونگ و فروشندگان تجهیزات به منظور این چیپ ها در هادسونِ نیویورک سرمایه گذاری می کند.

چیپ های جدید IBM در حال حاضر در مرحله تحقیق و توسعه هستند اما امید هست که این چیپ های جدید IBM به تکنولوژی نیمه هادی از طریق کوچک کردن اندازه آن ها کمک کنند که حداقل تا سال 2018 ادامه دارد. در حال حاضر هر نسل از تکنولوژی چیپ توسط حداقل اندازه اجزا اساسی آن تعریف می شود که جریان را در فواصل زمانی نانو ثانیه تغییر می دهد و این صنعت در حال حاضر در حال رسیدن از ساخت چیپ های با اندازه 14 نانو متر به 10 نانو متر است.

چیپ های جدید IBM این توانایی برای این تکنولوژی که از تعویض سریعتر ترانزیستور و نیاز به توان کمتر برخوردار است را فراهم خواهند کرد و امکان ساخت مایکرو پردازنده ای با 20 میلیارد ترانزیستور را می دهد.

.

منبع: geeky-gadgets


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر