;
coinex

حمله مجدد هکر ها به دولت آمریکا و تبعات آن برای 22 میلیون شهروند آمریکایی

حمله مجدد هکر ها به دولت آمریکا. Office of Personnel Management) OPM) که مسئول انتشار مسائل امنیتی دولت آمریکا است، ارقام جدیدی را از اطلاعات ربوده شده در طی دو حمله سایبری به این اداره، اعلام کرده است.

Office of Personnel Management) OPM) که مسئول انتشار مسائل امنیتی دولت آمریکا است، ارقام جدیدی را از اطلاعات ربوده شده در طی دو حمله سایبری به این اداره، اعلام کرده است. در حالیکه اولین حمله در ماه آوریل 4.2 میلیون نفر از کارمندان قبلی و فعلی دولت آمریکا را در بر گرفته بود، در اوائل ماه ژوئن مجرمان ناشناخته اطلاعات 21.5 میلیون تن از شهروندان آمریکا را ربوده اند.

طبق گزارش computerworld اداره OPM اکنون کاملا مطمئن است که هکر ها در کنار اطلاعات خصوصی، شماره بیمه اشخاص را نیز به دست آورده اند. این ماجرا مربوط به تمام افرادی می شود که از سال 2000 برای به دست آوردن یک شغل دولتی، آزمون امنیتی را پشت سر گذاشته اند.

19.7 میلیون از این اطلاعات مربوط به اشخاصی می شود که برای دولت آمریکا کار می کنند، کار کرده اند یا درخواست استخدام داده اند. به این رقم 1.8 میلیون نفر از اقوام و دوستان این افراد نیز اضافه می شوند که از طریق دولت آمریکا تحت نظر بوده اند. در بین این مدارک 1.1 میلیون اثر انگشت هم به دست سارقین افتاده است.

OPM در یک کنفرانس مطبوعاتی تایید کرده است که مجرمین احتمالا بخشی از اطلاعات پزشکی و مالی داوطلبان مشاغل دولتی را نیز به دست آورده اند. البته حجم بزرگتر این اطلاعات روی یک سیستم مجزا ذخیره شده است که هکر ها به آن دسترسی پیدا نکرده اند.

OPM هنوز افرادی را که اطلاعاتشان در حمله دوم دزدیده شده را در این خصوص مطلع نکرده است. این اداره این احتمال را رد نمی کند که در میان قربانیان این سرقت سایبری، افرادی هم باشند که اطلاعاتشان قبل از سال 2000 از طریق دولت بررسی و ثبت شده است.

هر دو حمله سایبری توسط OPM در همکاری با Depatment of Homeland Security و FBI بررسی می شود. طبق گزارش OPM، نتیجه تحقیقات انجام شده تا کنون نشان داده است که مجرمین دیگر در شبکه OPM فعال نیستند. در حال حاضر این احتمال وجود دارد که جزئیات مهم جدیدی در خصوص این سرقت های یافته نشود.

.

منبع: zdnet


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر