;
coinex

مایکروسافت از شما می خواهد که به کامپیوتر خود یاد بدهید

یاد دادن به کامپیوتر. ممکن است شما این موضوع را با یادگیری ماشین (machine learning) اشتباه بگیرید، اما باید در اینجا به نکته اشاره کرد که این، موضوعی کاملا متفاوت می باشد و می توان گفت که مدلی تکامل یافته از  یادگیری ماشین می باشد.

بله درست شنیدید، مایکروسافت می خواهد که به کامپیوتر خود درس بدهید!

ممکن است شما این موضوع را با یادگیری ماشین (machine learning) اشتباه بگیرید، اما باید در اینجا به نکته اشاره کرد که این، موضوعی کاملا متفاوت می باشد و می توان گفت که مدلی تکامل یافته از  یادگیری ماشین می باشد. در اینجا شمایید که باید به ماشینِ خود یاد بدهید، تکنولوژی جوانی که هنوز در ابتدای راه قرار دارد و با نام Machine Teaching شناخته می شود.

شاید بتوان گفت که هوش و نبوغ نشات گرفته از یک سیستم کامپیوتری را، پتانسیلی که نرم افزارهای در حال اجرایش دارد تعیین می کند. حال سوالی که ممکن است که ذهنتان خطور کند این باشد که “چرا من نتوانم یک سیستم هوشمند را برنامه ریزی کنم؟”. این دقیقا همان جایی است که تیم تحقیقاتی مایکروسافت (Microsoft Reaserch) می تواند به شما کمک کند.

آن ها در همین راستا ابزاری برای آموزش دادن به ماشین (machine teaching tool) توسعه داده اند که به هرکس اجازه خواهد داد که به کامپیوتر های نشان دهند که چگونه باید یاد بگیرند. بنابراین اگر شما در یک زمینه اطلاعاتی دارید تنها کافی است که پارامترهای درست را به ماشین بدهید و این گونه می توانید تبدیل به یک معلم خوب برای کامپیوترتان شوید.

به طور مثال یک آشپز می تواند به کامپیوتر بگوید که چگونه می توان یک غذای خوشمزه درست کرد و یا یک دکتر نیز می تواند نرم افزار را وادار به بررسی داده های پزشکی و پیدا کردنِ اطلاعات مرتبط با یک بیمار جدید نماید.

همان طور که در ابتدا نیز به آن اشاره کردیم، این مبحث تکنولوژیِ نوپا و جدیدی بوده و جای کار بسیاری دارد. در حال حاضر این تکنولوژی در حالت آزمایشی بتای خود قرار داشته و فقط به صورت دعوت نامه ای می باشد تا بدین طریق برنامه بفهمند که مردم با زبان طبیعیشان، چه گفته و چگونه با یکدیگر تعامل دارند.

در نهایت نیز باید اضافه کنیم که مایکروسافت معتقد است که این تکنولوژی می تواند حالتی تکاملی به یادگیری ماشین داده و به آن تعادل ببخشد. این تکنولوژی از شما می خواهد که از هوش مصنوعی استفاده کنید تا بتوانید به ماشین خود یاد داده و از این طریق، مشکلات روزمره تان را حل نمایید، نه اینکه بنشینید و ببینید که غول های تکنولوژی این کار را برای شما چگونه انجام خواهند داد.

حال نظر شما در رابطه با آموزش دادن به ماشین چیست، آیا واقعا فکر می کنید که این تکنولوژی می تواند در زندگی روزمره به ما کمک کند و یا اینکه تنها یک موج تبلیغاتی جدید از این شرکت عظیم تکنولوژی می باشد؟

.

منبع: engadget


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر