;
coinex

3 فناوری شگفت انگیزی که می توانند بخشی از گوشی های هوشمند جدید باشند

کامپیوتر کوچکی که در حال حاضر شما آن را حمل می کنید، تقریبا می توان گفت که دوربین شما ، دستگاه ناوبری (navigation)، دستگاه پیام های فوری، دستگاه اطلاع رسان و تلفن شما بوده است.

کامپیوتر کوچکی که در حال حاضر شما آن را حمل می کنید، تقریبا می توان گفت که دوربین شما ، دستگاه ناوبری (navigation)، دستگاه پیام های فوری، دستگاه اطلاع رسان و تلفن شما بوده است. اما بسیار ممکن است که در آینده ای نه چندان دور، آنچه که ما به نام گوشی های هوشمند از آن نام می بریم در واقع پیچیده تر و هم وزن کاغذ به نظر برسد.

همان طور که تکنولوژی تکامل می یابد، این کامپیوتر های کوچک به سمت بهبود و کارایی بیشتر، قدم بر می دارند. در ادامه به سه ویژگی که می تواند در تلفن های همراه آینده وجود داشته باشند اشاره می کنیم:

1. طیف سنج

طیف سنج چیست؟ طیف سنج یک ابزار است که در تحقیقات فیزیکی ، شیمیایی و بیولوژیکی استفاده می شود که اندازه گیری خواص نور و تجزیه و تحلیل ترکیب شیمیایی را انجام می دهد. تا همین اواخر، طیف سنج ها آنقدر بزرگ بودند که امکان حمل کردنشان وجود نداشت، اما این موضوع اکنون تغییر کرده است.

طیف سنج چیست؟ طیف سنج یک ابزار است که در تحقیقات فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی استفاده می شود که اندازه گیری خواص نور و تجزیه و تحلیل ترکیب شیمیایی را انجام می دهد. تا همین اواخر، طیف سنج ها آنقدر بزرگ بودند که امکان حمل کردنشان وجود نداشت، اما این موضوع اکنون تغییر کرده است. در سال گذشته یک شرکت به نام “Consumer Physics”، یک طیف سنج دستی به نام اسیو (Scio) را معرفی کرد و اخیرا دانشمندان دانشگاه MIT اعلام کردند که توانسته اند یک طیف سنج با اندازه ای بسیار کوچک، مناسب برای دوربین گوشی های هوشمند را طراحی کنند.

آنچه که می تواند در داخل گوشی های هوشمند شما قرار گیرد: در گوشی های هوشمند، طیف سنج می تواند به کاربران یک راه آسان و دقیق برای تشخیص بیماری های پوستی پیشنهاد دهد و همچنین در ردیابی علائم حیاتی و یا شناسایی آلاینده های زیست محیطی یاری دهد، علاوه بر آن به کاربران این امکان را می دهد تا اطلاعاتی برای آن چیزی که در مواد غذایی یا دارویی روزانه شان وجود دارد را پیدا کنند.

2. GPS بسیار دقیق

GPS بسیار دقیق چیست؟ فناوری موقعیت جغرافیایی در حال حاضر به طور گسترده در تلفن های هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد. این که چگونه و چرا شما می توانید دستور العمل های رانندگی با نقشه های گوگل را با یک بار بارگذاری دریافت کنید و یا از گوشی هوشمند خود بپرسید که نزدیک ترین استارباکس نسبت به محلی که در آن هستید کجاست، همه و همه مرهون این تکنولوژی است.

GPS بسیار دقیق چیست؟ فناوری موقعیت جغرافیایی در حال حاضر به طور گسترده در تلفن های هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد. این که چگونه و چرا شما می توانید دستور العمل های رانندگی با نقشه های گوگل را با یک بار بارگذاری دریافت کنید و یا از گوشی هوشمند خود بپرسید که نزدیک ترین استارباکس نسبت به محلی که در آن هستید کجاست، همه و همه مرهون این تکنولوژی است. اما نرم افزار موقعیت جغرافیایی که توسط مهندسین در دانشگاه تگزاس در آستین طراحی شده است امکان شناسایی موقعیت با دقت یک سانتی متر که توسط یک آنتن در گوشی های هوشمند قرار گرفته شده است را می دهد. در حال حاضر سیستم های GPS ای با دقتی بالا بر روی سخت افزارهای بزرگ و گران قیمت قابل استفاده هستند.

آنچه که می تواند در داخل گوشی های هوشمند شما قرار گیرد: این GPS با دقت سانتی متری، توسط همگام سازی با دوربین گوشی های هوشمند، کاربر فورا نقشه محیط اطراف خود را به صورت سه بعدی مشاهده کرده و پیچیدگی های ظریف تکنولوژی واقعیت مجازی را افزایش می دهد. همچنین پی بردن به مناطق جغرافیایی خاص به اتومبیل ها اجازه می دهد که در شرایط متنوع از بروز خطر اجتناب کنند.

3. اندازه گیری گاز

اندازه گیری گاز چیست؟ سنسور بی سیم ارزان قیمت جدیدی که توسط شیمی دانان دانشگاه MIT برای تشخیص آمونیاک گازی، پر اکسید هیدروژن، سیکلو هگزانون و سایر گازهای خطرناک ساخته شده، می تواند توسط گوشی های هوشمند خوانده شود.

اندازه گیری گاز چیست؟ سنسور بی سیم ارزان قیمت جدیدی که توسط شیمی دانان دانشگاه MIT برای تشخیص آمونیاک گازی، پر اکسید هیدروژن، سیکلو هگزانون و سایر گازهای خطرناک ساخته شده، می تواند توسط گوشی های هوشمند خوانده شود. همچنین نکته ای که در این حسگرها قابل توجه می باشد این است که نیازی به اتصال به برق ندارند. در حال حاضر فناوری لازم برای خواندن این برچسب ها در بسیاری از گوشی های هوشمند وجود دارد.

آنچه که می تواند در داخل گوشی های هوشمند شما قرار گیرد: برچسب سنسور گاز و خواندن آن توسط جعبه ای کوچک در گوشی های هوشمند، اندازه گیری مواد شیمیایی منفجره و یا آلاینده های خطرناک زیست محیطی را فوق العاده آسان می کند. با خواندن این مواد شیمیایی توسط گوشی های هوشمند و داده های جغرافیایی می توان موقعیت مناطق خطرناک را شناسایی و آن را ردیابی کرد.

همچنین یک حسگر می تواند بر روی مواد غذایی تنظیم شده و به فرد این امکان را دهد که توسط گوشی هوشمند خود میزان تازگی و طراوت مواد غذایی را ارزیابی کرده و از سالم بودن آن ها مطمئن شود. این سنسورها توانایی اندازه گیری مواد شیمیایی (گازهای) منتشر شده حاصل از مواد غذایی فاسد و یا خراب را دارند.

.

منبع: engadget


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر