;
coinex

92٪ از کل سود اپل در صنعت گوشی های هوشمند شکل می گیرد

سود اپل در صنعت گوشی های هوشمند ؛ بر اساس تحقیقات شرکت IDC، شرکت کوپرتینو فقط مسئول 18.3 درصد از گوشی های هوشمند در سطح جهان در فصل اول از سال 2015 بوده است. با این وجود، مصرف محصولات این صنعت گسترده است. اکثر قریب به اتفاق سودهای این شرکت، در این صنعت بوده و متناوبا 92٪ از کل سود را به خود اختصاص می دهد.

تیم کوک مدیر عامل شرکت طی یک سخنرانی در 16 اکتبر 2014، در دفتر مرکزی اپل، کوپرتینو کالیفرنیا

اپل سهم کمی از بازار گوشی های هوشمند دارد – اما این صنعت سود واقعا عظیمی برای شرکت ایجاد کرده است.

بر اساس تحقیقات شرکت IDC، شرکت کوپرتینو فقط مسئول 18.3 درصد از گوشی های هوشمند در سطح جهان در فصل اول از سال 2015 بوده است. با این وجود، مصرف محصولات این صنعت گسترده است. اکثر قریب به اتفاق سودهای این شرکت، در این صنعت بوده و متناوبا 92٪ از کل سود را به خود اختصاص می دهد.

تحت اولین گزارش وال استریت ژورنال، Mark Wakely که یک تحلیلگر در Canaccord Genuity می باشد، تخمین می زند که اپل در فصل اول سال 2015 بیش از 90 درصد (و به طور دقیق تر، 92 درصد) از تمام سود کسب و کار خود را از گوشی های هوشمند بدست آورد و سامسونگ با 15 درصد در مقام دوم قرار دارد. بله، مجموع این دو عدد ما را به رقم 107 درصد می رساند، چرا که سازندگان گوشی های دیگر در کسب سود شکست خوردند و یا در کل سرمایه هایشان را از دست داده اند.

این موضوع یک تصویر واضح از محبوبیت آیفون 6 ارائه می دهد. در فصل اول سال 2015، اپل 65٪ از سود صنعت گوشی های هوشمند را در دست داشت. از آن زمان، راه اندازی آیفون 6 و 6 پلاس، شرکت را به سودآور ترین شرکت در فصل جاری، سوق داده است.

گفته می شود که 92 درصد در واقع برای اپل کاهش محسوب می شود: در فصل 4 ام سال 2014، Canaccord Genuity سود این صنعت برای اپل را 93٪ برآورد کرده بود. اما این افت کوچک به دلیل فروش ادواری آیفون است و سود فصل چهارم سال 2014 از شکستن رکورد راه اندازی آیفون 6 اپل بهره برده است.

در واقع، رسیدن اپل به این سطح سود نشان دهنده این است که فروش آیفون 6 خوب بوده است. در پژوهشی از Piper Jaffray’s Gene Munster در آوریل 2015 اشاره شده بود که جدیدترین دستگاه اپل “اساسا متفاوت” از آیفون قبلی است و ما باید انتظار دیدن فروش بالاتر از حد انتظاری را در طول سال 2015 داشته باشیم. این ارقام سود جدید پیش بینی او را محقق کرد.

با نگاهی به جلو، به نظر می رسد که اپل انتظار دارد که اوقات خوبی در آینده داشته باشد. بنا به گزارشی این شرکت در نظر دارد رکورد بی سابقه ای از نسل بعدی اپل خود را – بین 85 تا 90 میلیون واحد – قبل از پایان سال 2015 ارائه کند.

.

منبع: businessinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر