;
coinex

فایرفاکس ترمز اضطراری را می کشد و تمام محتویات فلش را بلاک می کند

بلاک فلش توسط فایرفاکس. فایرفاکس از هم اکنون به صورت استاندارد نمایش محتویات فلش را متوقف می کند. موزیلا این کار را یک اقدام واجب می نامد و رئیس بخش امنیتی فیس بوک خواستار پایان قطعی فلش است.

فایرفاکس از هم اکنون به صورت استاندارد نمایش محتویات فلش را متوقف می کند. موزیلا این کار را یک اقدام واجب می نامد و رئیس بخش امنیتی فیس بوک خواستار پایان قطعی فلش است. 

موزیلا تصمیم غیر معمول و شدیدی را در رابطه با فلش اتخاذ کرده است. از هم اکنون نمایش تمام محتویات فلش در فایر فاکس بلاک می شود. این خبر را رئیس بخش پشتیبانی فایر فاکس مارک اشمیت Mark Schmidt چند ساعت پیش، از طریق یک توئیت منتشر کرده بود. اندکی پس از انتشار این خبر، مارک اشمیت گفته خود را کمی واضح تر بیان کرده و گفته است که فلش تا زمانی بلاک می شود که ادوبی نسخه ای منتشر کند که باگ هایی که اخیرا در آن یافت شده است، برطرف شده باشد. به محض اینکه سعی بر باز کردن یکی از محتویات فلش در فایر فاکس شود، هشدار زیر نمایان می شود:

 اندکی پس از انتشار این خبر، مارک اشمیت گفته خود را کمی واضح تر بیان کرده و گفته است که فلش تا زمانی بلاک می شود که ادوبی نسخه ای منتشر کند که باگ هایی که اخیرا در آن یافت شده است، برطرف شده باشد. به محض اینکه سعی بر باز کردن یکی از محتویات فلش در فایر فاکس شود، هشدار زیر نمایان می شود:

چند ساعت پیش از این واکنش موزیلا، رئیس بخش امنیتی فیس بوک آلکس استاموس Alex Stamos در یک توئیت به طور واضح از ادوبی خواسته بود که فلش را کلا متوقف کند.

موزیلا با این تصمیم خود یک قدم فراتر از گوگل می رود، گوگل برای مرورگر کروم گزینه Clic-and-Run را ایجاد کرده است. به این ترتیب محتویات فلش فورا در مرورگر اجرا نمی شوند، بلکه کاربر باید نخست روی آنها کلیک کند.

پایان فلش به سرعت نزدیک می شود

موزیلا و فیس بوک با این کار به مشکلات امنیتی اخیر فلش پلیر واکنش نشان داده اند. در چند روز گذشته گزارشات در خصوص  باگ های امنیتی فلش پلیر افزایش پیدا کرده بودند. پس از حمله هکر ها به یک شرکت ایتالیایی با نام Hacking Team که نرم افزار های تجسسی دولتی طراحی می کند، فاش شده بود که این شرکت از وجود یک باگ امنیتی در فلش آگاه بوده است. ادوبی مجبور شد که این باگ را با کمک یک آپدیت اضطراری برطرف کند. البته این فقط آغاز ماجرا بود، به زودی قرار است یک آپدیت جدید دیگر هم ارائه شود که تمام باگ های امنیتی Zero-Day را برطرف می کند.

سال ها است که فلش در معرض انتقاد قرار گرفته است. در ماه می 2010 رئیس وقتِ اپل استیو جابز مخالفت خود را با فلش در یک نامه علنی اعلام کرده بود. یوتیوب هم در ژانویه 2015 HTML5-Player را به عنوان استاندارد جدید خود معرفی کرده است.

و در نهایت تبلیغات منفی پیرامون فلش به ضرر ادوبی تمام خواهد شد. پس دفن کردن سیستم قدیمی و غیر ضروری فلش در طولانی مدت نه تنها بهترین راه حل، بلکه مطمئن ترین راه حل هم خواهد بود.

.

منبع: tecchannel


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر