;
coinex

تجربه لذت های گروهی در واقعیت مجازی

در پس زمینه تفکرات واقعیت مجازی این دیدگاه نهفته است که یک پلتفرم تمام عیار از واقعیت مجازی که محدودیت های حرکتی را کمتر کند و بتواند از چند کاربر بودن (multi-user) پشتیبانی کند.

سال 2016 سال شکل گیری دنیای مجازی خواهد بود که برندهای معتبری از جمله فیس بوک، سونی، HTC ( و Valve آن) و مایکروسافت، هدست های واقعیت مجازی شگفت انگیزی را عرضه کردند.

تاکنون این تجربه به صورت فردی و نشسته انجام می گرفت که به خاطر اتصال به دستگاه محدودیت حرکتی نیز داشته ایم، آیا از این بهتر نمی تواند باشد؟

در پس زمینه تفکرات واقعیت مجازی این دیدگاه نهفته است که یک پلتفرم تمام عیار از واقعیت مجازی که محدودیت های حرکتی را کمتر کند و بتواند از چند کاربره بودن (multi-user) پشتیبانی کند، وجود دارد.

رویای قدم زدن در مقبره های باستانی مصر در حالی که شما در یک مکان کوچک مصنوعی در روی زمین قرار دارید. خم شوید، شیئی را بلند کنید و در دستتان نگه دارید، در راهرو ها و دالان های مقبره پایین تر بروید و با همکار باستان شناستان یک تابوت قدیمی را وارسی کنید. اما در نور کم به خوبی چیزی را نمی توان دید، پس یک مشعل در دستتان می گیرید و حال همه چیز را به خوبی مشاهده خواهید کرد. این ها دقیقاً کارهایی است که دو نفری می توانید در واقعیت مجازی انجام دهید. شما به معنای واقعی از دست، پا و بازوهایتان استفاده می کنید. این تجربه واقعا می تواند حیرت انگیز و دلهره آور باشد.

متاسفانه در حال حاضر، امکان این که چنین دستگاهی را در اتاق نشیمن خانه خود بخواهید استفاده کنید را ندارید. واقعیت مجازی یک سیستم ضبط حرکتی مادون قرمز در حد وسیعی می خواهد که نیازمند به یک فضای دیجیتالی برای این سرگمی فیزیکی است. طرح این موضوع می تواند مرهمی باشد برای ذهن های خلاقی که چنین تجاربی را دوست دارند، مثل پروژه هولودک (Holodeck). هنوز هم محدودیت هایی برای هرچه طبیعی تر جلوه کردنِ مناظری که توسط بازیکنان دیده می شود وجود دارد.

با تمام این توصیفات، امیدواریم که دیزنی برای توسعه دادن DisneyQuest اقدام کند، نه اینکه درِ آن را ببندد.

.

منبع: engadget


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر