;
coinex

ثبت پتنت دیگری از مایکروسافت برای سیستم لمس سه بعدی

پتنت مایکروسافت برای سیستم لمسی سه بعدی. مایکروسافت امتیاز جدید برای فناوری "لمسی سه بعدی" یا "3D Touch" را که در طول سالها قرار بود در اشکال مختلف راه اندازی شود را دریافت کرد.

مایکروسافت امتیاز جدید برای فناوری “لمس سه بعدی” یا “3D Touch” را که در طول سالها قرار بود در اشکال مختلف راه اندازی شود را ثبت کرد.

دو سال پیش مایکروسافت و نوکیا بر روی یک گوشی جدید، به نام مک لارن (McLaren) شروع به کار کردند، که با قابلیت “3D Touch” نمایان شده بود. این تکنولوژی این امکان را می دهد که هنگامی که یک کاربر انگشت خود را به صورت معلق در بالای صفحه نمایش نگه داشته است، آن را تشخیص داده و بر اساس آن عمل کند. متاسفانه این فناوری هرگز به بازار نیامد اما تکنولوژی مایکروسافت آن را ادامه داد برای اینکه توسعه داده شود.

به همین دلیل، شرکت اواخر هفته ی گذشته پتنت جدیدی را در یک سیستمی که بتواند زاویه انگشت/ انگشتان دست را در بالای صفحه نمایش “3D Touch” تشخیص دهد، به ثبت رساند. این سیستم از دو اندازه گیر برای تشخیص زوایایی که انگشت به آن اشاره می کند، استفاده کرده و سپس آن داده ها را برای اداره کردن هر چیزی روی صفحه نمایش، تفسیر می کند.

بعد از مک لارن، شایعه شده که تکنولوژی “3D Touch” هنوز هم در حال ساخت روشی در بعضی اشکال برای محصولات دیگر برای پشتیبانی کردن ویندوز ۱۰ می باشند. با این وجود، تاکنون ما هیچ نشانه ای از آن اتفاق ندیده ایم و با توجه به این واقعیت که این پتنت در سال ۲۰۱۴ ثبت شده، ممکن است که مایکروسافت توسعه ی آن را از آن زمان رها کرده باشد.

جدیدا گفته می شود پرچمدار لومیا پاییز امسال رونمایی می شود، از این رو کاربران خوشبین می توانند امیدوار باشند که حداقل یکی از آنها با ویژگی 3D Touch نمایان خواهند شد.

.

منبع: neowin


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر