;
coinex

گزارش تست Acer Liquid Jade Z Plus

بررسی اجمالی آزمون Acer Liquid Jade Z Plus

1. طراحی و ساخت بدنه

2. سایز و کیفیت صفحه نمایش

3. سیستم: سخت افزار، نرم افزار و نحوه کاربری

4. دوربین

5. عملکرد تلفن، رابط داده ها و مدت زمان دوام باتری

6. نتیجه گیری و امتیاز دهی

.

نقاط قوت

• پردازنده سریع برای این طیف قیمتی

• قالب خوش دست، وزن کم

• پشتیبانی LTE

.

نقاط ضعف

• نور ضعیف صفحه نمایش HD

• تعویض دشوار باتری

.

از ظاهر این گوشی باریک و سبک اصلا به نظر نمی رسد که دارای یک پردازنده چهار هسته ای قوی، یک ماژول LTE و دو جایگاه برای سیم کارت داشته باشد. البته در حین آزمایش معلوم می شود که Acer Liquid Jade Z Plus در تمام زمینه ها عملکرد راضی کننده ای از خود نشان نمی دهد.

طراحی و ساخت بدنه

اولین حس پس از اینکه Acer Liquid Jade Z Plus را در دست بگیرید: این گوشی کاملا سبک است ولی کلی پلاستیک هم در آن دیده می شود. پلاستیک پشت این گوشی به شکل موج دار طراحی شده است که ظاهر آن را از یکنواختی در می آورد. به لطف انحنای نسبتا شدید پشت بدنه، این گوشی با عرض 7.9 میلیمتر، بسیار خوب در دست قرار می گیرد، که البته بخشی از آن هم مربوط به وزن 110 گرمی آن می شود. در قسمت های دیگر این گوشی هم طراحی منحنی دیده می شود، به طور مثال قسمت بلندگوی تلفن هم از شکل خاصی برخوردار است و از این طریق Acer خود را از رقبایش متمایز می کند. البته قاب این گوشی این بار هم از جنس پلاستیک با نمای کروم ساخته شده است- این انتخاب خوبی نیست زیرا حجم پلاستیک استفاده شده در کل زیاد است و بر روی ظاهر کلی یک گوشی هوشمند اثر منفی دارد.

جایگذاری دکمه Power در لبه بالای گوشی کمی نا کارآمد به نظر می رسد. طراحی کلی این گوشی نسبتا خوب است، البته در برابر فشار صدای ملایم خرد شدن چوب از آن شنیده می شود. قاب پلاستیکی با طراحی ریلی فلزی، به ظاهر این گوشی بهبود می بخشد و به این ترتیب در کل حس بصری خوبی ایجاد می شود.

جایگذاری دکمه Power در لبه بالای گوشی کمی نا کارآمد به نظر می رسد. طراحی کلی این گوشی نسبتا خوب است، البته در برابر فشار صدای ملایم خرد شدن چوب از آن شنیده می شود. قاب پلاستیکی با طراحی ریلی فلزی، به ظاهر این گوشی بهبود می بخشد و به این ترتیب در کل حس بصری خوبی ایجاد می شود.

سایز و کیفیت صفحه نمایش

صفحه نمایش IPS 5 اینچی Acer Liquid Jade Z Plus از قدرت تفکیک 720*1280 و به این ترتیب از تراکم 300 ppi (پیکسل بر اینچ pixels per inch) برخوردار است- که برای اکثر کاربران کافی خواهد بود، بر خلاف روشنایی آن که به میزان cd/m2 243 سنجیده شده است (candela=cd کلمه یونانی که به معنای شمع است و به عنوان واحد سنجش نور در هر متر مربع استفاده می شود).

صفحه نمایش IPS 5 اینچی Acer Liquid Jade Z Plus از قدرت تفکیک 720*1280 و به این ترتیب از تراکم 300 ppi (پیکسل بر اینچ pixels per inch) برخوردار است- که برای اکثر کاربران کافی خواهد بود، بر خلاف روشنایی آن که به میزان cd/m2 243 سنجیده شده است (candela=cd کلمه یونانی که به معنای شمع است و به عنوان واحد سنجش نور در هر متر مربع استفاده می شود). کنتراست های این گوشی با تناسب 722:1 نسبتا خوب هستند و همچنین انحراف از سطح خاکستری و تولید رنگ با 7.3 و 4.1 دلتا E در حد قابل قبولی قرار دارد. ایجاد سایه های نسبتا قوی از زوایای دید پایین موضوع خوبی نیست، در عوض فاصله کم بین سطح نمایش و شیشه محافظتی و همچنین لبه های باریک صفحه نمایش نکات مثبت این بخش هستند.

صفحه نمایش Acer Liquid Jade Z Plus در آزمایش: فضای رنگی CIE

صفحه نمایش Acer Liquid Jade Z Plus در آزمایش: فضای رنگی CIE

صفحه نمایش Acer Liquid Jade Z Plus در آزمایش: نمودار RGB

صفحه نمایش Acer Liquid Jade Z Plus در آزمایش: نمودار RGB

.

سیستم: سخت افزار، نرم افزار و نحوه کاربری

سخت افزار Acer Liquid Jade Z Plus با چیپ ست 64 بیتی مدیا تک MT6732 با فرکانس تاکت 1.5 گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی ARM Mali-T760 MP2 و رم 2 گیگا بایتی، زیاد قابل توجه نیست، البته وظایف خود را به خوبی انجام می دهد. در استفاده روزمره، این گوشی با مشکلات گیر کردن و پرش، رو به رو نخواهد شد و سریع و مستقیم عکس العمل نشان می دهد. چیپ ست گوشی هوشمند Acer در این آزمون به مرز توان خود می رسد ولی به وضوح از اسنپ دراگون 410 سبقت می گیرد. Acer Liquid Jade Z Plus در آزمون گرافیک سه بعدی GFXBench این گوشی 10 تصویر در ثانیه ایجاد می کند، در تست حافظه و پردازنده Antutu این گوشی امتیاز 31400 و در تست کارت گرافیک وگیمینگ 3DMark امتیاز 7980 را کسب می کند. این نتایج برای بازی های رایج و حتی بازی های سنگین تر کاملا کفایت می کند.

درگاه سیم کارت و یو اس بی

درگاه سیم کارت و یو اس بی

.

دکمه تنظیم لول صدا

دکمه تنظیم لول صدا

.

سیستم اندروید 4.4.4 Acer-UI زوایای گوناگونی دارد. برخی از به روز رسانی ها مانند بهبود تب اطلاع رسانی، استفاده از آن را آسان تر می کند و اپلیکیشن هایی مانند Acer Nav ویژگی اضافه جالبی هستند. از طرف دیگر تعداد زیاد اپلیکیشن و بازی های از پیش نصب شده آزار دهنده است، ولی حد اقل آنهایی که متعلق به ارائه دهندگان سوم هستند را می توان حذف کرد.

سیستم اندروید 4.4.4 Acer-UI زوایای گوناگونی دارد. برخی از به روز رسانی ها مانند بهبود تب اطلاع رسانی، استفاده از آن را آسان تر می کند و اپلیکیشن هایی مانند Acer Nav ویژگی اضافه جالبی هستند. از طرف دیگر تعداد زیاد اپلیکیشن و بازی های از پیش نصب شده آزار دهنده است، ولی حد اقل آنهایی که متعلق به ارائه دهندگان سوم هستند را می توان حذف کرد.

در عین حال از حافظه داخلی 16 گیگابایتی این گوشی حتی 12 گیگا بایت هم برای استفاده کاربران در نظر گرفته نشده است. برای حافظه بیشتر باید از کارت های حافظه استفاده کرد. به روز رسانی اندروید به نسخه لالی پاپ 5 به گفته تولید کننده، برنامه ریزی شده است.

دوربین

دوربین پشتی Acer Liquid Jade Z Plus با فوکوس خودکار تصاویری با تفکیک 13 مگا پیکسل می اندازد که در اصل حاکی از توانایی بالای این دوربین است.

دوربین پشتی Acer Liquid Jade Z Plus با فوکوس خودکار تصاویری با تفکیک 13 مگا پیکسل می اندازد که در اصل حاکی از توانایی بالای این دوربین است. متاسفانه این دوربین در عمل تصاویری در حد دوربین های میان رده ای ارائه می دهد. با شرایط نوری خوب، وضوح، شفافیت و رنگ تصاویر قابل قبول است. داینامیک تصاویر به هیچ وجه قابل قبول نیست و در شرایط بد نوری کیفیت تصاویر بیش از حد معمول کاهش می یابد. موضوعی که در آزمایش دوربین Acer Liquid Jade Z Plus کاملا مشخص است، مشکلات تنظیم وضوح اجسام است و سلفی های واضح را فقط در نور خوب می توان گرفت. فیلم برداری با کیفیت Full-HD امکان پذیر است، البته زمانی که جهت گوشی تغییر کند، تصویر کمی از کادر بیرون می رود و نا واضح می شود.

. 

عملکرد تلفن، رابط داده ها و مدت زمان دوام باتری

عملکرد دو سیم کارتی معمولا در گوشی های هوشمند ایسر دیده می شود، این موضوع در مورد Acer Liquid Jade Z Plus هم صدق می کند. البته در اینجا صحبت از یک درگاه هیبریدی است: یعنی کاربر می تواند یا همزمان از دو سیم کارت استفاده کند یا از یک سیم کارت و یک مایکرو اس دی، جهت افزایش حافظه کمک بگیرد. استفاده از اینترنت و رسانه های عمومی در شبکه خانه ای توسط WLAN b/g/n گوشی هوشمند ایسر با باند 2.4 گیگا هرتز پشتیبانی می شود. برای استفاده از اینترنت همراه UMTS با HSPA+ و همچنین LTE در دسترس قرار دارند. قدرت اتصال به اینترنت بی سیم در این آزمون در حد مطلوب نبوده و یک دستگاه سامسونگ گلکسی S6 که در کنار این گوشی قرار گرفته بود، عملکرد به مراتب بهتری را ارائه می داد. همچنین در بخش جی پی اس، عملکرد این گوشی قانع کننده نیست، حد اقل در مقایسه با گلکسی S6 که البته خیلی گران تر است. در بخش دریافت تماس های تلفنی مشکلی دیده نشده است، البته انتقال صوت کمی از حالت طبیعی خارج می شود.

باتری 2300 میلی آمپری Acer Liquid Jade Z Plus به گفته تولید کننده، 7 ساعت مکالمه و یا 400 ساعت حالت آماده به کار را ارئه می دهد. در آزمایشی که برای مشاهده محتویات یو تیوب از طریق اینترنت بی سیم و با بیشترین نور صفحه نمایش انجام شده بود، باتری این گوشی مدت زمان 5 ساعت و 13 دقیقه دوام آورده است- این نتیجه خوبی است اما مدت زمان عالی نیست. اگر از این گوشی شدید تر و برای کاربرد های مختلف استفاده شود، باید آن را تقریبا هر روز شارژ کرد.

.

نتیجه گیری و امتیاز دهی

در این گوشی مقدار زیادی پلاستیک، صفحه نمایش اچ دی تاریک، دوربینی با کیفیت متوسط و یک باتری میان رده ای در برابر قدرت محاسبه خوب و پشتیبانی LTE قرار می گیرد. به این ترتیب می توان گفت که Acer Liquid Jade Z Plus که بسیار سبک و خوش دست است، در میان گوشی های میان رده ای قرار می گیرد، ولی در کل ابزار کافی را برای متمایز شدن از رقبای چینی و ارازان قیمت خود ندارد و با قیمتی بالغ بر 250دلار نمی توان آنرا یک گوشی نرخ شکن نامید.

این گوشی پایین ترین نمره را در بخش تجهیزات و توانایی ها و بالا ترین نمره را در بخش نرم افزار و نحوه کاربری کسب کرده است. امتیاز کل گوشی Acer Liquid Jade Z Plus با احتساب نظر کاربران، 76 از 100 می باشد.

.

منبع: areamobile


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر